Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)"— Transkript prezentace:

1 VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)

2 Zákon č. 561/2004 Sb. Konkretizuje vyhláška MŠMT č. 15 / 2005 § 8. Poslední úprava : Vyhláška MŠMT č. 225 / 2009: „Vlastní hodnocení školy se zpracovává průběžně za období 3 školních roků“ ČŠI ČŠIzřizovatel konkrétní zodpovědný pracovník ředitel střední (základní) školy zákon 561/2004, § 12 odst. 2 ve znění pozdějších předpisů

3 Zaměření vlastního hodnocení školy Cíle, které si škola stanovila zejména v koncepčním záměru školy a v ŠVP, jejich reálnost a stupeň důležitosti Posouzení, jakým způsobem škola plní stanovené cíle. Oblasti, ve kterých škola dosahuje dobrých výsledků, a oblasti, ve kterých je třeba úroveň vzdělání zlepšit. Návrh opatření a účinnost opatření.

4 Hlavní oblasti vlastního hodnocení školy a) podmínky ke vzdělání b) průběh vzdělávání c) podpora školy žákům a studentům, spolupráce s rodiči, vliv vzájemných vztahů d) výsledky vzdělávání žáků e) řízení školy, kvalita personální práce, kvalita DVPP f) úroveň výsledků práce školy zejména vzhledem k podmínkám vzdělávání a ekonomickým zdrojům

5 podmínky ke vzdělání Formální - budova, kapacita Přijímání žáků – přijímací zkoušky Ukončování studia Koncepce školy – vize Lidské zdroje – kvalifikovanost Materiální podmínky Financování

6 průběh vzdělávání Charakteristika žáků Práva a povinnosti žáků Organizace vzdělávacího procesu školy Formy, metody, efektivita, pomůcky

7 podpora školy žákům a studentům, spolupráce s rodiči, vliv vzájemných vztahů Prostředí školy – učebny Prostředí školy – učebny Lidské zázemí školy Lidské zázemí školy Vyučovací předměty Vyučovací předměty Spolupráce s rodiči – informační systém Spolupráce s rodiči – informační systém Vztahy mezi zaměstnanci Vztahy mezi zaměstnanci Výchovné poradenství Výchovné poradenství Spolupráce s regionem a okolím Spolupráce s regionem a okolím

8 výsledky vzdělávání žáků Hodnocení výsledků a nástroje Závěrečné zkoušky, maturity SOČOlympiády Účast v soutěžích

9 úroveň výsledků práce školy zejména vzhledem k podmínkám vzdělávání a ekonomickým zdrojům Výsledky práce lze často hodnotit podle úspěšnosti dalšího studia absolventů nebo jejich uplatnění na trhu práce.

10 Závěr Vlastní hodnocení školy – tak, jak je v současné době nastavena autoevaluace školy, nevede k objektivnímu posouzení sledovaných aspektů práce školy, protože ředitele nenutí neposuzovat školu subjektivně a nevyzdvihovat především pozitivní prvky školy. Není tedy vypovídající o škole a je tedy pouhým zavádějícím, nic neříkajícím zbytečným dokumentem zatěžujícím pedagogický sbor. Děkuji za pozornost.


Stáhnout ppt "VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)"

Podobné prezentace


Reklamy Google