Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilPetra Bláhová
1
Adobe Flash CS5.5 – seznámení s programem www.zlinskedumy.cz Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablonyIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUMAdobe Flash CS5.5 – seznámení s programem Označení DUMVY_32_INOVACE_16_3_11 AutorIng. Miroslava Smržová Datum01.12..2013 Vzdělávací oblastInformatika a informační a komunikační technologie Vzdělávací oborInformatika Tematický okruhZpracování a prezentace informací na webové stránce Ročník1. – 3. ročník gymnázia
2
SEZNÁMENÍ S PROSTŘEDÍM PRÁCE S KNIHOVNOU KRESLENÍ Adobe Flash CS5.5 Professional
3
Program Adobe Flash CS5.5 Professional je grafický vektorový program používá se pro tvorbu interaktivních animací, prezentací a her má malou velikost výsledných souborů má implementovaný programovací jazyk ActionScript přípona swf
4
Seznámení s prostředím vrstvy časová osa panel nástrojů inspektor vlastnosti vymezená plocha
5
Výběr pracovní plochy program nabízí několik přednastavených rozložení panelů pokud jste některé panely přemístili a chcete se vrátit k přednastavené ploše
6
Vymezená plocha je bílý obdélník uprostřed jedná se o místo, na které se diváci dívají obsahuje text, obrázky a video, které se mají objevit na obrazovce, přesunem dovnitř a ven z vymezené plochy se objevují v zorném poli diváků kolem bílé plochy je šedá oblast – ta se nazývá pracovní plocha v pracovní ploše je možné rozmístit prvky, které jsou neviditelné pro diváka
7
Nastavení velikosti a barvy vymezené plochy na inspektoru vlastností aktuální velikost je 550 x 400 pixelů barva bílá nastavení buď zápisem přímo do polí šířka a výška a plocha nebo přes nabídku nastavení dokumentu
8
Knihovna slouží k ukládání a uspořádání symbolů symboly mohou být vytvořené v programu Flash importované soubory – bitmapová grafika, zvuky, videoklipy symboly jsou často používané grafické prvky, které se používají pro tvorbu animací a interaktivního chování
9
Import položky do panelu Knihovna příkaz Soubor Importovat Importovat do knihovny zobrazení obsahu Knihovny
10
Přidání položky na vymezenou plochu importovaný obrázek použijeme tak, že ho přetáhneme levou myší z panelu Knihovna na vymezenou plochu
11
Kreslení panel nástrojů obsahuje nástroje pro výběr, kreslení, malování a navigaci oblast voleb na panelu nástrojů umožňuje zvolený nástroj modifikovat nástroje pro výběr kreslící a textové nástroje retušovací nástroje navigační nástroje oblast barev oblast voleb
12
Nástroje výběr jakékoliv části objektu výběr celého objektu a změna celku transformace objektu, okraje nebo výplně 3D objekty laso – výběr složitějších tvarů
13
Nástroje pero – tvorba jakýchkoliv křivek, úprava existujících křivek (lze i přidávat a odebírat vrcholy, převádět existující body z vrcholů na zaoblení a naopak), nastavení parametrů - barva a tloušťka čáry text – přidávání textu na plátno, nastavení parametrů – font, velikost, zarovnání čára – kreslení rovných čar, nastavení parametrů – barva, tloušťka, styl
14
Nástroje obdélník – pod ním se skrývají další nástroje – ovál, mnohoúhelník; nastavení tloušťky čáry, barvy čáry tužka – nakreslí jakýkoliv tvar štětec – kreslí podobně jako jako tužka, čára není stejně široká; lze nastavit rozprašovač deko – kreslení předdefinovaných symbolů
15
Nástroje kbelík – výplň uzavřené oblasti kapátko – import barvy guma – umazání části objektu, umazané tvary se zaoblují kost – umožňuje vytvořit kostru objektu
16
Samostatná práce 1 Pomocí nástrojů pro kreslení obrázků vytvořte lampu podle vzoru:
17
Samostatná práce 2 Vložte do Knihovny libovolnou fotografii, zvuk, vektorový obrázek.
18
Zdroje Adobe Flash CS5 Professional: oficiální výukový kurz. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 392 s. ISBN 978-80-251- 3224-1.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.