Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilBlažena Mašková
1
PRACOVNÍ PORADENSTVÍ 1. Zprostředkování X management 2. Kde působíme 3. Cílová skupina 4. Kdo je klient PP 5. Příklady z praxe, diskuse
2
1. Zprostředkování X management Poptávka klientů >> nabídka zaměstnavatelů … management pracovních příl. Poptávka klientů = nabídka zaměstnavatelů … management pracovních příl./ PP Poptávka klientů << nabídka zaměstnavatelů … pracovní poradenství (>>… výrazně větší/menší, =…podobná)
3
2. Kde působíme
4
3. Cílová skupina Zaměstnaní „ načerno“ Cílem je „legalizace“ života klientů v rámci institucionální sítě v dlouhodobé perspektivě. Krátkodobě nezaměstnaní Cílem je zabránit ztrátě pracovních návyků z předešlého zaměstnání. Dlouhodobě nezaměstnaní a absolventi Cílem je vůbec první, popř. opětovné, zařazení klienta do pracovního procesu, zvyšování kompetencí. Legálně zaměstnaní Cílem je pomocí zvyšování kvalifikace zlepšit postavení klienta na trhu práce.
5
4. Kdo je klient PP? Motivace Vzhledem k nevýhodnosti legálního zaměstnání je motivace klienta základním předpokladem úspěchu služby pracovního poradenství. Profilové charakteristiky - Pohlaví: muž x žena - Věk: mladý x starý - Vzdělání: vzdělaný x nevzdělaný
6
5. Partneři pracovního poradce Zaměstnavatelé Vyhledávání vhodných zaměstnanců, asistence Zprostředkovatelé úřadu práce Vzájemné informování, spolupráce nad klienty, atd. Místní samospráva Koncepční řešení v problémových lokalitách, designování optimálních nástrojů pro práci s klienty Další (Job agentury, NNO, atd.) Vzájemné informování a předávání klientů
7
W W W. P R A C O V N I P O R A D E N S T V I. C Z W W W. C L O V E K V T I S N I. C Z W W W. E P O L I S. C Z
8
5. Příklady z praxe, diskuse
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.