Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá"— Transkript prezentace:

1 Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá
Cvičení 03 Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::

2 Tiskový mluvčí je osoba odpovědná za komunikaci organizace s veřejností prostřednictvím médii; zpravidla: je členem vrcholového vedení; vystupuje jménem firmy v médiích, vydává tisková prohlášení, svolává a řídí akce pro novináře; zpravidla řídí podpůrný tým (tiskové oddělení) odpovídá za veškerou vnější komunikaci organizace. Různé názvy: „mluvčí“ , „ředitel tiskové správy“, „ředitel tiskového oddělení“, „ředitel vnějších vztahů“, „public affairs director“ atp. Definice Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::

3 Úloha mluvčích Ve společnosti – kultivace společenského dialogu a mediální scény V organizaci – vliv na rozhodování, odpovědnost za vývoj veřejného mínění, dostatečné pravomoci, kapacity V rámci profese Získat podporu veřejného mínění Korigovat chování organizace s ohledem na veřejné mínění Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::

4 Organizační uspořádání
Nastavení kapacit vnější komunikace závisí na Velikosti organizace, Jejím postavení (společenském, tržním, ideovém) Schopnostech členů vedení a komunikátorů Situaci, tradici, zkušenostech a plánech Hlavně ale: vždy v přímé podřízenosti k nevyššímu předstviteli organizace!!! Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::

5 Varianty uspořádání Tiskový mluvčí může být:
Plnokrevný: tiskový mluvčí řídí veškerou vnější komunikaci a je podporován týmem; Polokrevný: organizace má mluvčího, který má v rámci vedení v kompetenci i další agendu (CEO, CC); pak je v čele podpůrného týmu „skrytý“ tiskový tajemník Bezkrevný: titul tiskového mluvčí má subalterní úředník, jehož náplním práce je pouze přenos informací z organizace do tisku a zpět; Transfúzní: na vnější komunikaci je najata externí agentura Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::

6 Nick Nylor na poradě marketingu
Your picture here Your picture here Your picture here Děkujeme, že kouříte Nick Nylor na poradě marketingu Ing. Martin Švehla 6

7

8 Schopnost přesvědčovat
Důvěryhodnost (proč mu nasloucháme) Má autoritu (kvalifikace, kompetentnost) Má charakter (věrohodnost, spolehlivost, korektnost) Pozoruhodnost (proč mu věříme) Dynamika (projev energičnosti, síly, aktivity) Vyváženost (mezi aktivností a agresivitou) Muž nebo žena (kompetence, síla, autorita, ale méně empatie a emocí vs. spolehlviost, citlivost, důslednost, ale s menší silou a autoritou) Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::

9 Technika přesvědčování
Vhodný způsob řeči (přívlastky a slovesa jako reostat agresivity) Vhodná struktura sdělení Vlastní interpretace protiargumentů Organizace faktů (tématická, chronologická, prostorová, řešení problému) Účinná argumentace Síla příkladů ze zahraničí, od třetí strany a jiných Induktivní (mají-li dva jevy jeden shodný znak, mají i další) generalizující (co platí o jednom, platí o všech) Analogický (co platí o jednom, platí i o druhém) Statistikou Citací obecně uznávaných zdrojů, autorit Předložením důkazů Nejsilnější argumenty buď na začátku (získat náklonnost) nebo na konci (využít a posílit náklonnost) Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::

10 Příklad, který opravdu přesvědčí
Martin Staszko je v Lass Vegas mezi 3 finalisty nejprestižnější pokerové série na světě! Mysleli jsme si, že poker je hazardní hra poker se hraje jen v kasínech a v bytech hráčů poker mohou hrát jen nejbohatší lidé V pokeru se dá vyhrát třeba i milión ... Zkusí nás někdo přesvědčit, že je to jinak? Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::

11

12 V kontaktu s novináři Dojem kompetentnosti posiluje
Odborná terminologie a její objasnění Stručný, uspořádaný a logický projev Odkaz na obecně uznávané autority Dojem spolehlivosti posiluje Soulad verbální a neverbální složky projevu Hledisko obecného prospěchu Společná platforma s novinářem Účinnost sdělení posiluje Respektování zájmů novinářů, Stručně, jasně, výstižně, Prostor pro vlastní tvořivost novinářů Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::

13 Etické zásady a charakter
Etika nesnižuje efektivnost práce TM, naopak zvyšuje jeho schopnost přesvědčování (nechceme-li se uchýlit k zásadní neetice) Demonstrace etické integrity TM Umět připustit slabá místa, chyby a omyly Prioritní snaha řešit problémy Akceptovat námitky, projevit kultivovaný postoj k protistraně Nulová tolerance hříchů Co slíbím, to dodržím Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::

14 Trpělivost přináší zlato
Smiřme se s tím, že novináři (někteří) Chodí pozdě, nevhodně oblečení, ptají se jednoduše a nemají v hlavě jen nás Nemají rádi dlouhé proslovy, nepadají před autoritami na zadek ani do rozpaků, nejraději mluví s nejvyššími Neplní všechny své sliby, nerozhodují o všem Mají rádi stručné písemné podklady Nemají rádi PR slovník, superlativy, Uvítají pohoštění, ale pozor na dárky – těch běžných mají už plno! Milují exkluzivitu, Většinou umí anglicky, ale je lepší se zeptat Nemají povinnost autorizace ani zveřejnění Vyžadují osobní a profesionální respekt a mají vůči nám silné zbraně Chybují – ale to lze napravit Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::

15 Zlaté zásady na závěr TM má řídit komunikaci, jeho úkolem není se proslavit; nemusí být ani oblíbený, ani populární, na to jsou tu jiní! Pokud novináři TM neakceptují, jako by nebyl Úkolem TM není dělat reklamu, ale komunikovat, vytvářet dobrou reputaci (v dobách dobrých i zlých) Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::


Stáhnout ppt "Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá"

Podobné prezentace


Reklamy Google