Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVladimír Kadlec
1
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalosti, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti. AUTOR:Jarmila Moravcová TEMATICKÁ OBLAST:Finanční gramotnost matematika II NÁZEV DUMu: Kdo dal víc? POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 08 KÓD DUMu:JM_VI/2_FIN_GRAM_MAT_II_08 DATUM TVORBY:17.12.2013 ANOTACE (ROČNÍK):Prezentace je určena pro žáky 7.ročníku ZŠ nebo sekundy víceletých gymnázií. Seznamuje žáky se základy hospodaření. V oblasti matematiky procvičuje kapitolu procenta a zlomky METODICKÝ POKYN:
2
Co nás dnes čeká? Ve škole máme každoroční vánoční tradici – nadílku pro pejsky a kočičky v útulku. Letos se vybralo 4 728 Kč. Za vybrané peníze se nakoupí dárky pro zvířátka. Děti z primy navštíví útulek a věci pro zvířátka předají. Některé děti se dohadovaly, kdo dal nejvíce peněz. Zkusíme jejich příspěvky objektivně posoudit. Závěrečné zhodnocení.
3
Co už víme Pavel věnoval pejskům 9 Kč. Maruška přispěla 20 korunami. Adélka dala 5 Kč. Paní učitelka zdůraznila dětem, že příspěvek je zcela dobrovolný a každý se může rozhodnout, jestli chce nebo nechce přispět a kolik. Každý se také může rozhodnout, jestli ostatním řekne, kolik do kasičky vložil.
4
Jak porovnat částky? Pavel, Maruška a Adélka se přesto dál dohadovali a porovnávali své příspěvky. Adélka pořád opakovala, že dala všechny peníze, které ji zbyly po nákupu vánočních dárků. Maruška se chlubila, že dala nejvíc. Jak porovnat částky? Použijeme procenta!
5
Co už víme jménoPavelMaruškaAdélka kapesné150 Kč100 Kč částka9 Kč20 Kč5 Kč částka v %
6
Shrnutí a výpočty: jménoPavelMaruškaAdélka kapesné150 Kč100 Kč částka9 Kč20 Kč5 Kč částka v % 400 Kč 6 %6 % 5 %5 % 5 %5 % Maruška věnovala pejskům v absolutních hodnotách největší částku 20 Kč. Když vyjádříme příspěvky dětí v procentech vzhledem k celkovému měsíčnímu kapesnému, zjistíme s překvapením, že všechny tři děti přispěly srovnatelně, 5 – 6 %. Nejvíce věnoval Pavel 6 %, Maruška a Adélka stejně.
7
Děti z primy předaly v útulku krmení a pelíšky pro pejsky a kočičky. Na oplátku na ně čekal Mikuláš s čertem a nadílkou. Návštěva útulku:
8
Mezi primány byl i Aleš, který do sbírky nepřispěl vůbec. Jaké bylo překvapení ostatních, když zjistili, že Aleš je v útulku pravidelným návštěvníkem, kterého majitelé útulku dobře znali. Aleš chodí pejsky pravidelně venčit a často jim i něco přinese. Pavel, Maruška, Adélka i ostatní pochopili, jak bylo jejich hašteření malicherné. Překvapení nakonec
9
Všichni si užili pěkný předvánoční den a pochopili, co je důležité. Návštěva útulku:
10
použité zdroje: Obrázky: AUTOR NEUVEDEN. Kliparty Microsoft Office [online]. [cit. 28.11.2012]. Dostupný na WWW: http://office.microsoft.com/http://office.microsoft.com/
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.