Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMichaela Pavlíková
1
Odbyt Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/34.0861 MODERNIZACE VÝUKY
2
Anotace Předmět: ekonomika Ročník: II. ročník SPŠ Tématický celek: I. pololetí Klíčová slova: funkce odbytu, výzkum trhu, odbytová cesta, reklama, publicita Forma: výklad Datum vytvoření: 12.3.2013
3
ODBYT Usměrňovat výrobu tak, aby uspokojovala potřebu trhu, v usměrňování spotřebitele při vytváření poptávky, v informování o nových výrobcích a službách a v překonávání konzervativních návyků při spotřebě. FUNKCE ODBYTU
4
ODBYT marketingové činnosti operativní odbytové činnosti skladování hotových výrobků expedice a fakturace obchodně technické služby Odbytové činnosti :
5
MARKETINGOVÉ ČINNOSTI 1. Výzkum trhu : - cílem předvídání budoucího vývoje trhu = studie Metody : a) průzkum od stolu - informace běžně dostupné b) průzkum v terénu - informace od zákazníků - chování konkurence - zboží
6
URČENÍ ODBYTOVÝCH CEST Určení odbytových cest – cesta výrobku od výrobce ke spotřebiteli Výrobce SpotřebitelMaloobchodVelkoobchod Maloobchod SpotřebitelMaloobchod Spotřebitel Přímý odbytNepřímý odbyt Velkoobchod Spotřebitel
7
STIMULOVÁNÍ PRODEJE poslání prostředky rysy reklamy náklady na reklamu a) reklama
8
STIMULOVÁNÍ PRODEJE nepřímá forma seznamování veřejnosti s podnikem sponzoring, soutěže b) osobní nabídka zboží – prodavačem c) podpora prodeje – slevy, vzorky d) publicita
9
Zdroje ŠVARCOVÁ, J. a kol., Ekonomie-stručný přehled, 2009/2010. Zlín, CEED 2009. ISBN 978-80-903433-8-2. V.KUNZ, J.KOZLER, Maturujeme z ekonomie, MIRAGO 1998. ISBN 80-85922-47-9.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.