Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilBlažena Tomanová
1
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů v případech, kdy se produkt dostává od výrobce ke konečnému spotřebiteli nebo k dalšímu průmyslovému zpracování
2
Proč existují zprostředkovatelé? Pomoci kontaktů, zkušeností, specializace a rozsahem své činnosti „poskytují“ firmě mnohem více, než by byla schopna zajisti vlastními silami
3
Distribuční kanál Funkce: překlenování časových, prostorových a vlastnických rozdílů mezi producenty produktů a jejich uživateli: výzkum trhu propagace odbytu získávání kontaktů transformace a přizpůsobení produktu zákaz. vyjednávání a zprostředkování o ceně a dalších podmínkách fyzická distribuce financování přebírání rizika
4
Distribuční kanál 4 hlavní aspekty: fyzický tok - INCOTERMS právnický tok - INCOTERMS finanční tok komunikační tok
5
Prodejní cesty bezúrovňová jednoúrovňová dvouúrovňová víceúrovňová
6
Distribuční strategie povaha produktu způsob jeho nakupování požadavky na úroveň služeb poskytovaných při koupi požadavek na vyloučení vlivu konkurenčního zboží možnost kontroly podmínek prodeje intenzivní distribuce výlučná distribuce selektivní distribuce
7
Nároky na distribuci vlivem existence světových trhů Rychlé reagování na požadavky zákazníků soustavná schopnost splňovat zákazníkova očekávání vnímat konkurenční prostředí a předvídat vývoj potřeb a požadavků vytvářet nové nápady a nové zdroje hodnot
8
Dominantní postavení distributorů? Dominantní výrobce versus dominantní postavení distributora
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.