Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

2004 KEVIS & HelpDesk Konference ISSS 2004 Autor:Jan Ježek Datum:2.3.2004 MARBES CONSULTING s.r.o. Palackého nám. 26.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "2004 KEVIS & HelpDesk Konference ISSS 2004 Autor:Jan Ježek Datum:2.3.2004 MARBES CONSULTING s.r.o. Palackého nám. 26."— Transkript prezentace:

1 www.marbes.czISSS 2004 KEVIS & HelpDesk Konference ISSS 2004 Autor:Jan Ježek jezekj@marbes.cz Datum:2.3.2004 MARBES CONSULTING s.r.o. Palackého nám. 26 301 17 Plzeň Tel./fax.: 377 226 676 KEVIS & HelpDesk Efektivní nástroje pro evidenci, správu a podporu informačního prostředí úřadu

2 www.marbes.czISSS 2004 KEVIS & HelpDesk KEVIS

3 www.marbes.czISSS 2004 KEVIS & HelpDesk Co je KEVIS?  krajský evidenční systém  nejen pro krajské úřady  nejen pro veřejnou správu  efektivní základna pro rychlé vytváření, správu, sdílení a distribuci evidencí  nástupce desítek čtverečkovaných sešitů a stovek jednoúčelových Excelových tabulek  čtení/zápis v internetovém prohlížeči

4 www.marbes.czISSS 2004 KEVIS & HelpDesk Filozofie řešení  evidence složené z 1-n tabulek  relační vazby mezi tabulkami  jednoduché rozhraní pro uživatele (R/O)  jednoduché rozhraní pro správce dat (R/W)  jednoduché rozhraní pro administrátory  využití stávajících uživatelských jmen a hesel (LDAP/Active Directory, infrastruktura ePUSA)  registrace anonymních externích uživatelů

5 www.marbes.czISSS 2004 KEVIS & HelpDesk Vstup dat  definice evidencí a tabulek  definice sloupců v tabulce  standardní datové typy (char, int, date...)  speciální datové typy (email, url, adresa...)  globální rozšiřovatelné číselníky  přístupová práva k datům (R/O, R/W, admin) pro uživatele nebo skupiny uživatelů  vstup dat z klávesnice  import z CSV, DBF

6 www.marbes.czISSS 2004 KEVIS & HelpDesk Výstup dat  filtrování záznamů  export do CSV, DBF, XML  výstupní sestavy HTML, RTF  replikace dat

7 www.marbes.czISSS 2004 KEVIS & HelpDesk Replikace dat verze 1:  replikace vybraných dat z intranetu do DMZ (např. telefonní seznam) nad SQL protokolem verze 2:  základní požadavek: replikace vybraných dat z intranetu nebo DMZ do centrální instance  robustní řešení replikací více instancí do jedné  WebServices:SOAP, protokol HTTP (možnost SSL zabezpečení, proxying...)

8 www.marbes.czISSS 2004 KEVIS & HelpDesk Custom scripty - vlastní vstup  možnost uživatelských formulářů a vazeb  snadno rozšiřitelné o speciální funkce  programátorsky snadno implementovatelná sada funkcí typu „SQL_Select“, „SQL_Insert“  v budoucnu i WebServices:SOAP  jakýkoli komerční subjekt může vytvářet vlastní nadstavby nad jednotnou platformou  nemusí řešit verzování, práva, replikaci...

9 www.marbes.czISSS 2004 KEVIS & HelpDesk Softwarové požadavky  jakýkoli webový server podporující PHP (doporučeno MS-IIS, Apache WebServer)  PHP 4  databáze SQL (mySQL 3.23/4, MS-SQL 2000)

10 www.marbes.czISSS 2004 KEVIS & HelpDesk Replikace a autentikace centrální ePUSA centrální KEVIS internet intranet DMZ lokální KEVIS LDAP/AD lokální KEVIS LDAP/AD lokální KEVIS LDAP/AD úřad 1úřad 2úřad 3 datový tok autentikace

11 www.marbes.czISSS 2004 KEVIS & HelpDesk Příklady evidencí KÚ  telefonní seznam  evidence budov  evidence nemovitostí  evidence hardware a software  veřejné zakázky  partnerská města a organizace  programy a granty pro školy a volný čas  přehled komisí a výborů

12 www.marbes.czISSS 2004 KEVIS & HelpDesk Cílové skupiny  krajské úřady  úřady ostatních subjektů veřejné správy  komerční subjekty  nekomerční organizace

13 www.marbes.czISSS 2004 KEVIS & HelpDesk Budoucí rozvoj  plnohodnotné rozhraní WebServices:SOAP  definice pohledů na navázané tabulky  NTLM autentikace  možnost uživatelského řazení podle více položek (např. příjmení a jméno)  vylepšení RTF sestav... a další

14 www.marbes.czISSS 2004 KEVIS & HelpDesk HelpDesk

15 www.marbes.czISSS 2004 KEVIS & HelpDesk Co je HelpDesk?  nástroj pro sběr, správu a vyhodnocování technických problémů a požadavků  strukturované informace  klasifikace požadavků  oblast – SW, HW, spotřební materiál...  typ požadavku z dané oblasti  SW:  HW:nefunkční tiskárna, žádost o přidělení PDA...  čtení/zápis v internetovém prohlížeči

16 www.marbes.czISSS 2004 KEVIS & HelpDesk Filozofie řešení  strukturované požadavky  problémy se SW lze navázat na evidenci SW  název dodavatele  URL s dokumentací, upgradem apod.  problémy s HW lze navázat na evidenci HW  na základě přiřazení HW pracovníkovi  název dodavatele, detailní popis HW  ID přípojky do intranetu (u problémů se sítí)

17 www.marbes.czISSS 2004 KEVIS & HelpDesk Postup řešení požadavku  definování workflow pro každý typ požadavku  přijetí požadavku na HelpDesk  přidělení řešiteli (administrátorem nebo automaticky)  schvalovací řízení (je-li definováno, např. u žádosti o PDA)  řešení/zamítnutí požadavku  splnění požadavku

18 www.marbes.czISSS 2004 KEVIS & HelpDesk Ukázka průběhu řešení přijato na HelpDesk řešení požadavku proces schvalování vyjádření uživatele ukončení (úspěch) ukončení procesu ukončení (zamítnuto) uživatel řešitel schvalovatel uživatel

19 www.marbes.czISSS 2004 KEVIS & HelpDesk Informování o průběhu řešení  emailová notifikace pro aktuálního řešitele/schvalovatele o čekajícím požadavku  řešitel může k případu vyplňovat veřejné či skryté poznámky  žadatel vidí na HelpDesku aktuální stav, může na veřejné poznámky řešitelů reagovat

20 www.marbes.czISSS 2004 KEVIS & HelpDesk Speciální funkce  automatické přiřazení řešitele (dle typu)  možnost přiřazení jednomu řešiteli, skupině nebo uživatelům v organizační jednotce  zastupitelnost žadatele (sekretářka žádající za vedoucího, operátor telefonické helpline)  zastupitelnost řešitele (není-li řešitel k dispozici, může problém převzít zástupce)  hlídání délky řešení, v případě pozastavení na jednom stavu chodí notifikace

21 www.marbes.czISSS 2004 KEVIS & HelpDesk Schéma modulů jádro (základní funkce) modul HelpDesk modul evidence SW modul evidence HW interní vazba externí vazba obecný externí modul externí evidence SW externí evidence HW

22 www.marbes.czISSS 2004 KEVIS & HelpDesk Model autentikace a vazeb interní úložiště organizační struktury, uživatelů a skupin vstup z klávesnice obecný LDAP (ActiveDirectory) EOS – produkt MC (evidence organizační struktury) online dotaz replikace dat

23 www.marbes.czISSS 2004 KEVIS & HelpDesk Softwarové požadavky  jakýkoli webový server podporující PHP (doporučeno MS-IIS, Apache WebServer)  PHP 4  databáze SQL (mySQL 3.23/4, MS-SQL 2000)

24 www.marbes.czISSS 2004 KEVIS & HelpDesk Cílové skupiny  krajské úřady  úřady ostatních subjektů veřejné správy  komerční subjekty  nekomerční organizace

25 www.marbes.czISSS 2004 KEVIS & HelpDesk Děkujeme za pozornost www.marbes.cz Prosíme, neváhejte nás kontaktovat Tel./fax.: 377 226 676 Palackého nám. 26 301 17 Plzeň www.marbes.cz marbes@marbes.cz, obchod@marbes.cz


Stáhnout ppt "2004 KEVIS & HelpDesk Konference ISSS 2004 Autor:Jan Ježek Datum:2.3.2004 MARBES CONSULTING s.r.o. Palackého nám. 26."

Podobné prezentace


Reklamy Google