Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Marketing v pojišťovnictví 2. 17. února 2007 E 405 15:45 – 17:15 hod.
2
Název tématického celku: Podstata a formy moderního marketingu v pojišťovnictví Cíl: Marketingový přístup – jeho podoby, výhody a rizika
3
Dílčí témata Geneze podob marketingového přístupu v nabídce pojistných služeb: –Zbožový –Institucionální –Funkční –Manažerský Fáze manažerského řízení
4
Geneze marketingového přístupu v nabídce pojistných služeb: Přístup „zbožový“ Zvýrazňují se charakteristiky jednotlivých pojistných produktů a potenciální zákazník je podněcován marketingovými akcemi k jejich zakoupení (akce, prémie pro českého klienta v podobě know how naší německé/nizozemské/francouzské atd. matky, unikátní vlastnosti – komplexní pojistná ochrana atd.). Význam reklamy a propagace produktu
5
Geneze marketingového přístupu v nabídce pojistných služeb: Přístup institucionální Co možná nejefektivnější propojení jednotlivých dcer/divizí finančního holdingu směrem k jednotnému a unifikovanému postupu vůči trhu (jednotné logo, styl P.R. akcí, identita distribučních kanálů – viz třeba bankopojištění. Optimalizace sítí vč. direct mailingu
6
Geneze marketingového přístupu v nabídce pojistných služeb: Funkční přístup Metoda, jak získat větší výseč trhu s co nejmenšími náklady spojenými s užitím jednotlivých marketingových činností (reklamy, činnosti prodejního a servisního personálu, cenové politiky, vztah k VIP klientům apod.) Trh je myšlen obecně, nejen trh pojistných služeb: Sbírají se poznatky z průmyslu – výrobky, banky – finanční služby, církví – farníci, soukromých škol – studenti, muzeí – návštěvníci, knihovny – čtenáři, TV – koncesionáři, CK – turisté, lékaři – pacienti, zpěváci – prodej nosičů apod.
7
Geneze marketingového přístupu v nabídce pojistných služeb: Manažerský přístup MANAŽERSKÝ PŘÍSTUP, resp. marketing management, marketingově řízená firma – znamená řízení poptávky formou kontinuálního rozhodovacího procesu, tedy fází: * Analýza budoucího trhu (předvídání poptávky po pojištění a jejího větvení, nové pojistné potřeby resp. utváření nových potřeb, identifikace příležitostí); * Hledání cílů (plánování), kde ze získání trhu kyne naděje na profit * Implementace rozhodnutí (metody, formy, prostředky k realizaci cílů) * Kontrola (srovnání reality a vytýčeného cíle)
8
Testovací otázka č. 2 Jaké společné a jaké rozdílné rysy vidíte u jednotlivých podob marketingového přístupu v nabídce pojistných služeb?
9
Testovací otázka č. 3 Dokázali byste objasnit roli příjmových, regionálních, demografických a vzdělanostních hledisek při formování poptávky po službách pojistného trhu?
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.