Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
VY_32_INOVACE_KGE.4.60 Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Tematický celek: Konstruktivní geometrie 4.ročníku Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím ICT Autor: Mgr. Jitka Křičková Téma: Pravoúhlá axonometrie – kružnice v průmětně Datum vytvoření:
2
Anotace: VY_32_INOVACE_KGE.4.60
Materiál je určen pro jednu vyučovací hodinu. Obsahuje dvě úlohy – konstrukci kružnice ležící v půdorysně.
3
VY_32_INOVACE_KGE.4.60 V pravoúhlé axonometrii lze snadno sestrojit průmět kružnice dané středem a poloměrem, která leží v souřadnicové rovině nebo v rovině s ní rovnoběžné Axonometrickým průmětem kružnice, která leží v některé z pomocných průměten, je elipsa. Z průměrů kružnice se ve skutečné velikosti promítá ten, který je rovnoběžný s axonometrickou průmětnou, tzn. je rovnoběžný s příslušnou stranou axonometrického trojúhelníka.
4
Příklad: V pravoúhlé axonometrii dané osami a trojúhelníkem XYZ(8,7,6) zobrazte kružnici k(S[4,3,0], r=3) ležící v půdorysně π; střed S je dán svým axonometrickým průmětem S. IML2I=b VY_32_INOVACE_KGE.4.60
5
Úloha k samostatnému procvičení
V axonometrii dané osovým křížem zobrazte kružnici k(S,r), která leží v půdorysně. XYZ(9,10,11), S[6,5,0], r=5 VY_32_INOVACE_KGE.4.60
6
VY_32_INOVACE_KGE.4.60 Byly použity vlastní materiály.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.