Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilRichard Šimek
1
TRIBUNA ČESKÉHO OBCHODU TZB 2011 – HOTEL CLARION, 29.BŘEZNA 2011 MICHAL ŠUSTR COUNTRY MANAGER pro ČESKO, SLOVENSKO a MAĎARSKO ARISTON THERMO CZ s.r.o. POUČENÍ Z KRIZOVÉHO VÝVOJE Z POHLEDU VÝROBCE
2
Perspektivy vývoje v oboru technických zařízení: Příležitosti Zvýšení ceny práce ➨ Vyřešení cenové pasti ➨ ➨ Uspokojivý růst marží TRIBUNA ČESKÉHO OBCHODU TZB 2011 – HOTEL CLARION, 29.BŘEZNA 2011 POHLED ZPĚT – ROK 2006, II. KONFERENCE AOV
3
AOV- II. konference o rozvoji obchodu v oboru technických zařízení ČR 04.04.2006 Perspektivy vývoje v oboru technických zařízení: Příležitosti Zvyšující se podíl výrobků vyšší kategorie ➨ (např. kondenzační kotle, tep. čerpadla, solární systémy) Odborné zázemí ➨ Vyšší ceny ➨ ➨ Uspokojivé marže TRIBUNA ČESKÉHO OBCHODU TZB 2011 – HOTEL CLARION, 29.BŘEZNA 2011 POHLED ZPĚT – ROK 2006, II. KONFERENCE AOV
4
Perspektivy vývoje v oboru technických zařízení: Hrozby Omezená možnost růstu ➨ Cenové války ➨ ➨ Pokles marží ➨ Konec TRIBUNA ČESKÉHO OBCHODU TZB 2011 – HOTEL CLARION, 29.BŘEZNA 2011 POHLED ZPĚT – ROK 2006, II. KONFERENCE AOV
5
Celková situace na trhu TZB v ČR v roce 2010: -Pokles obratu v rozmezí 5 – 20% ve spojení se značným poklesem ve stavebnictví -Pokles nebo stagnace marží -Růst ve vyšším a dražším segmentu nevyrovnal pokles prodeje u běžných výrobků -Silnější získávají tržní podíl -Obvyklé marketingové nástroje nefungují -Dražší a kvalitní firmy v krizi výrazně netrpěly TRIBUNA ČESKÉHO OBCHODU TZB 2011 – HOTEL CLARION, 29.BŘEZNA 2011
6
Perspektivy trhu TZB v ČR v letech 2011 a 2012: -Stagnace bude pokračovat -Obraty z let 2006 a 2007 se nebudou opakovat -Příležitost pro fúze a převzetí -Další posun od prodeje výrobků k prodeji kompletních řešení -Cena nebude rozhodujícím faktorem -Služby se stanou základním marketingovým nástrojem TRIBUNA ČESKÉHO OBCHODU TZB 2011 – HOTEL CLARION, 29.BŘEZNA 2011
7
Jak dál? Cenová strategie: -Ceny je třeba pravidelně zvyšovat -Nečekat na konkurenci – lídři zvyšují ceny -Pokles neloajálních zákazníků může být užitečný -Je pro odběratele cena skutečně nejdůležitější? -Koho zajímá jen cena, není pro velkoobchod dlouhodobě perspektivní TRIBUNA ČESKÉHO OBCHODU TZB 2011 – HOTEL CLARION, 29.BŘEZNA 2011
8
Jak dál? Výrobek: -Systémová a kompletní řešení -Výrobky středního segmentu? -Marketing produktu cílenější na konečného uživatele TRIBUNA ČESKÉHO OBCHODU TZB 2011 – HOTEL CLARION, 29.BŘEZNA 2011
9
Děkuji Vám za pozornost. TRIBUNA ČESKÉHO OBCHODU TZB 2011 – HOTEL CLARION, 29.BŘEZNA 2011
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.