Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Kvalita a úroveň městské dopravy v Praze
Zpracovali Úvod Martin Kebza Petr Blažek Gymnázium Špitálská Špitálská 2 Praha 9 – Vysočany Prezentace se zabývá městskou dopravou v Praze Zastavujeme se u jednotlivých druhů MHD, podáváme popis a zabýváme se kvalitou – pro to používáme různé metody Upozorňujeme na problémy u jednotlivých druhů MHD Provedli jsme vlastní výzkum mezi cestující veřejností, abychom zjistili její názor na kvalitu městské dopravy, kterou používají Srovnáváme s jinými městy na základě zkušenosti cestujících nebo faktů
2
Základní informace o MHD v Praze
Celá MHD je součástí PID – Pražské integrované dopravy Mnoho dopravců Hlavní Dopravní podnik hl. m. Prahy Řídí ROPID Zavedeny Standardy kvality Standardy pro autobus Obsaditelnost Vybavení vozidla Náležitosti PID Pravidla pro reklamu Maximální stáří autobusu Garantované vypravení nízkopodlažních vozidel Standardy pro zastávku Vzhled Obecné informace o zastávce Vzhled informační vitríny a přístřešku Standardy pro železnici Standardy pro přívoz Kvalitativní standardy Plnění grafikonu Služby Informace Provoz Personál Čistota Rizikové situace Stáří vozidel
3
Metro a železniční doprava
Již na konci 19. století první plány 1966 – zahájení výstavby, tehdy ještě s plánem podzemní tramvaje – uvedení do provozu prvního úseku Dnes 3 linky, 57 stanic (přestupní trojúhelník v centru) Budoucnost 4 nové stanice na lince A – ve výstavbě Plánovaná linka D Vozový park – dříve Ečs a 81-71, dnes 81-71M a M1 Srovnání v ČR Brněnský tramvajový diametr Karlovarské „metro“ Příměstské linky S a R – platí tarif PID Budoucnost Výstavba nových stanic Nové spojení II. Kladenská rychlodráha
4
Tramvaje 1875 – koněspřežná tramvaj 1891 – elektrická tramvaj
1974 – útlum významu kvůli metru, méně nových tratí 300 km tratí, 24 denních a 9 nočních linek, 1 linka historická Budoucnost Sídliště Barrandov – Slivenec Vinohradské hřbitovy – Sídliště Malešice Sídliště Modřany – Nové Dvory Václavské náměstí Podbaba – Suchdol Vozový park – nejrozšířenější T3, nízkopodlažní od roku 2005 Problémy pražských tramvají Nedostatek nízkopodlažních tramvají Zpomalování vlivem IAD Nevhodný způsob rekonstrukce tramvajových tratí Kontroverzní Škoda 14T Srovnání – Budapešť Smyčky x úvraťové konečné Jednosměrné x obousměrné tramvaje Standardní x ostrovní zastávky Délka souprav
5
Lanové dráhy, trolejbusy a autobusy
V Praze tři Újezd – Petřín ZOO Praha K hotelu Mövenpick 1916 ukončila provoz LD na Letnou Trolejbusy 1936 – 1972 První linka ze Střešovic ke kostelu sv. Matěje Pouze vozy československé výroby Dodnes se udržely v Brně, Českých Budějovicích či Zlíně Autobusy Od roku 1908 – obsluha Malé Strany 1978 – první kloubové autobusy Přibližně 180 denních a 16 nočních linek + další zvláštní linky Budoucnost Koncept metrolinek Vozový park Hlavně autobusy Karosa Dnes je obnovován nízkopodlažními vozidly české výroby SOR
6
Turnikety Vlastní výzkum
Již byly 1974 – 1985 Náklady – 1,5 miliardy Kč výstavba, cca 100 milionů Kč roční údržba Konkurenční studie vykázala odlišná (méně výhodná) čísla Ptali jsme se cestujících v metru, tramvajích, autobusech a na zastávkách Zjišťovali jsme jejich názory na vybrané aspekty MHD Snažili jsme se rovnoměrně zahrnout všechny skupiny cestujících, včetně zaměstnanců DP Praha Celkově jsme oslovili řádově desítky lidí, přibližně rovnoměrně muže a ženy
7
Cena jízdného, čistota a stáří vozů
Absolutní x relativní cena Srovnání Čistota vozidel i zastávek
8
Dochvilnost, přetíženost, intervaly, celková spokojenost, co zlepšit…
9
Srovnání s jinými městy
10
Zdroje Internetové stránky Literatura Vlastní výzkum autobusy.kx.cz
autobusy.org cs.wikipedia.org metroweb.cz prazsketrolejbusy.net ropid.cz zpravy.e15.cz Literatura ČERNÝ M., HORNÍK J. Malý atlas městské hromadné dopravy vyd. Praha : Grandis Bohemia, 2002, ISBN FOJTÍK P., PROŠEK F. Pražské autobusy 1925 – doplněné vyd. Praha : Dopravní podnik hl. m. Prahy, ISBN Vlastní výzkum
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.