Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilEduard Beran
1
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
2
Kupující Individuální kupující Domácnost Organizace
3
Role kupujících Iniciátor Ovlivňovatel Rozhodovatel Kupující Uživatel
4
Podněty Marketing Vnější činitelé Produkt Ekonomické Distribuce Demografické Cena Politicko- právní Propagace Přírodní a technologické Spotřebitel Faktory určující chování Rozhodování při koupi spotřebitele Kulturní Zaznamenání problému Společenské Hledání informací Osobní Hodnocení alternativ Psychologické Rozhodnutí Chování po koupi Odezva Volba produktu Volba značky Volba prodejce Čas koupě
5
Šest otázek k chování zákazníka
Kdo : Kdo je rozhodovací jednotkou, na jaký segment se zaměřit? Co: Jaký výrobek nabídnout? Proč:Jaká je motivace ke koupi? Jak: Jaký proces vede k výběru? Kdy: Kdy v roce, měsíci, dni se rozhodují? Kde: Kde dochází k rozhodnutí? Kde nakupují, kde se výrobek používá?
6
Rozhodovací proces 1. Fáze poznání problému 2. Hledání informací
3. Vyhodnocení informací, alternativ 4. Rozhodnutí o nákupu 5. Vyhodnocení nákupu
7
Využití výrobku spotřebitelem
Zbaví se ho Pronajme ho Daruje ho dočasně Aby byl znovu prodán Půjčí ho Vymění ho Aby byl používán Přímo spotřebiteli Výrobek Zbaví se ho Prodá ho trvale Přes prostředníka Vyhodí ho Používá ho k pův.účelu Prostředníkovi Nechá si ho Používá ho k jinému účelu Uloží ho
8
Typy chování Automatické řešení Řešení omezeného problému
Řešení extenzivního problému
9
Faktory působící na spotřební chování
Kulturní :kultura subkultura společenská vrstva Sociální: rodina referenční skupiny role a statusy
10
4. Plné hnízdo III (starší manželé) - auta, celorodinné zájezdy
Tradičně sledované fáze životního cyklu rodiny Fáze životního cyklu rodiny Některé specifické spotřební projevy 1. Mladí lidé zábava,sport, cestování 2. Plné hnízdo I (děti do 6 let) nezbytnosti, léky, pojištění, dětský nábytek 3. Plné hnízdo II (děti nad 6 let) sportovní vybavení, hudební, jazykové lekce 4. Plné hnízdo III (starší manželé) auta, celorodinné zájezdy 5.Prázdné hnízdo I (děti už z domova) - koníčky, cestování, znovu vybavování domácnosti 6.Prázdné hnízdo II (Důchodci) léky, stěhování do menších bytů
11
Osobní: povolání příjem osobnost životní styl Psychologické: motivace vnímání učení postoje
12
Maslowova motivační teorie
Potřeby seberealizace Potřeba uznání (prestiž) Společenské potřeby(rodina) Potřeby bezpečí (ochrana) Fyziologické potřeby (hlad, žízeň)
13
Proces rozhodování v organizaci
1.Poznání potřeb 2.Specifikace výrobků 3.Poznání dodavatelů 4.Výběr dodavatele 5.Vyhodnocení nákupu
14
Typy chování organizace
Nový problém Modifikovaná koupě Přímá koupě
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.