Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilLadislav Němeček
1
www.zlinskedumy.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.1007 AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUMuVýnosy Stupeň a typ vzděláváníStřední odborná škola s maturitou Vzdělávací oblastEkonomika Vzdělávací obor63-41-M/01 Tematický okruhPodniková ekonomika Druh učebního materiáluVýukový materiál Cílová skupinaŽák,1. – 4. ročník Anotace Žáci získají nové znalosti z oblasti výnosů a naučí se orientovat v základních pojmech. Vybavení, pomůcky- Klíčová slovaVznik výnosů, členění výnosů, zvyšování výnosů, příklad, otázky. Datum8. 2. 2014 VÝNOSY
2
VÝNOSY Výnosy vznikají prodejem statků a služeb – tyto výnosy označujeme jako tržby – tržby vznikají z hlavní činnosti podniku dalšími způsoby, např. jako úroky z vkladů tržby z prodeje = prodané množství statků a služeb x cena Další
3
VÝNOSY Členění výnosů Další
4
VÝNOSY provozní – vznikají z hlavní činnosti, např. prodejem statků nebo služeb finanční – vznikají při pohybu peněz, např. přijaté úroky mimořádné – vznikají spíše nenadále, nemůžeme je předem naplánovat, např. přijaté náhrady škody od pojišťovny Další
5
VÝNOSY Jak zvyšovat výnosy konkurence nutí podnik nejen ke snižování nákladů, ale i k zvyšování výnosů podnik s vyššími výnosy je úspěšnější a může se rozvíjet růst výnosů může nastat: – vlivem zvýšení prodeje – vlivem zvýšení ceny Další
6
VÝNOSY Růst výnosů vlivem zvýšení prodeje prodej může podnik zvýšit, jestliže jeho statky nebo služby budou na trhu úspěšnější nebo když odhalí novou podnikatelskou příležitost Další
7
VÝNOSY Možnosti zvyšování výnosů zvýšení prodeje lze dosáhnout uplatňováním marketingového přístupu: – průzkumem trhu odhalovat nové potřeby, zkoumat výši poptávky – nabízet vhodné produkty, rozšiřovat sortiment, ovlivňovat poptávku nabídkou vhodných druhů, poskytovat doprovodné služby (dopravu, montáž, servis apod.) – stanovit vhodnou výši ceny – distribuci přizpůsobovat potřebám zákazníků – podporovat poptávku intenzivní propagací Další
8
VÝNOSY Růst výnosů vlivem zvýšení ceny tato možnost zvyšování výnosů je ovlivněna situací na trhu podnik musí zvážit, zda růst ceny nepovede k výraznějšímu poklesu prodeje Další
9
1. Uveďte, kdy vznikají výnosy. 2. Jaké znáte členění výnosů? 3. Kdy může nastat růst výnosů? 4. Uveďte, jaký znáte marketingový přístup zvyšování výnosů.
10
ZDROJE A PRAMENY KLÍNSKÝ P., MŰNCH O., Ekonomika 3 pro obchodní akademie a ostatní střední školy, 2011. EDUKO nakladatelství s.r.o. 2011. ISBN: 978-80-87204-48-1.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.