Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilIvo Svoboda
1
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda 230 277 01 Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0974 Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Předmět: Matematika Název materiálu: Výuková prezentace Téma: Trojčlenka Autor: Bc. Ivana Francová Ověřeno ve výuce dne: 10.2.2014/ č. hodiny 19 Třída: 1.OB/ 14 žáků Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám VY_42_INOVACE_M.1.07
2
Trojčlenka
3
používá se při jednoduchých výpočtech přímé a nepřímé úměry. Většinou známe tři na sobě závislé údaje a máme vypočítat čtvrtý. V trojčlence musíme přímou a nepřímou úměru pečlivě rozlišit, má totiž rozdílné výpočty
4
Jdete do obchodu koupit zásoby limonády. Za 100 korun jste koupili 5 láhví limonády. Kolik limonád byste koupili, kdybyste měli 200 korun? V tuto chvíli můžeme provést jednoduchou úvahu – v prvním případě jsme měli k dispozici 100 korun, ve druhém 200 korun. Lze tak očekávat, že pokud máme k dispozici dvakrát více korun, tak za ně koupíme dvakrát více lahví. Za 200 korun bychom tak nakoupili 2 · 5 = 10 limonád.
5
10 zedníků postaví dům za čtyři měsíce. Za jak dlouho postaví dům 20 zedníků? čím více zedníků, tím méně měsíců jim bude trvat postavit dům. Dvakrát více zedníků postaví dům za dvakrát méně měsíců. Dostaneme tak správný výsledek: 20 zedníků postaví dům za 4/2 = 2 měsíce.
6
zdroje http://www.matematika.cz/trojclenka
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.