Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Počítačová grafika Výpočetní technika
2
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice
jméno autora Mgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT předmět Výpočetní technika pořadové číslo DUM 31
3
Anotace Prezentace seznamuje se základním rozdělením počítačové grafiky a ukazuje na způsoby jejího využití. Autor Mgr. Petr Jonáš Očekávaný výstup Žák si uvědomuje přínos počítačové grafiky, uvádí příklady jejího využití v praxi. Druh učebního materiálu prezentace Druh interaktivity kombinovaná Cílová skupina žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělání – druhý stupeň Typická věková skupina let
4
Počítačová grafika Z technického hlediska obor používající počítače
k tvorbě umělých grafických objektů na úpravu zobrazitelných a prostorových informací V umění jde o samostatnou kategorii grafiky. Jak rozdíl je mezi 2D a 3D?
5
2D počítačová grafika Základní přístupy ke 2D grafice: vektorová
rastrová grafika Vektorová grafika ukládá přesná geometrická data, například souřadnice bodů, propojení mezi body (úsečky a křivky) a vyplnění tvarů. Rastrová grafika základem je pravidelná síť pixelů, organizovaná jako dvourozměrná matice bodů. Každý pixel nese specifické informace, například o jasu, barvě, průhlednosti bodu, nebo kombinaci těchto hodnot.
6
3D počítačová grafika velmi přesvědčivé výsledky
3D grafika je příbuzná vektorové 2D grafice Pracuje se souřadnicemi bodů a informacemi o úsečkách, křivkách a plochách data jsou uložena ve trojrozměrném souřadnicovém systému
7
3D počítačová grafika z trojrozměrných dat reprezentujících renderován 2D obrázek…
8
3D počítačová grafika Renderování - rendering
tvorba reálného obrazu na základě počítačového modelu mnoho parametrů a nastavení konečný vzhled scény.…
9
3D počítačová grafika
10
3D počítačová grafika Různé techniky ve 3D grafice velmi realisticky vypadající obrázky věrná simulace světelných a optických jevů (stíny, odrazy, lom světla…) Pokročilé vývojové nástroje realistické animace (pohybů oděvu, vlasů, vodní hladiny) simulace fyzikálních jevů (gravitace a odrazy)
11
3D počítačová grafika ve filmu
1 3 2 4 Použití 3D grafiky ve filmech 1. Andromeda Strain, “The Hunger” (1974) 3. "Futureworld" (1976) 4. "Young Sherlock Holmes" (1985)
12
Použití 3D grafiky ve hře GTA
3D počítačová grafika a hry Použití 3D grafiky ve hře GTA
13
Úkol Vyhledej a zapiš (uveď odkazy)
Která odvětví využívají práce počítačových grafiků? Který film je pokládán za první animovaný 3D film?
14
Zdroje Galerie softwaru
Galerie softwaru
15
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.