Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Digitalizace výuky Příjemce
Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy 1/1.1 Předmět Český jazyk Téma K. J. Erben - Kytice Ročník sedmý Autor Mgr.Blanka Federselová
2
KYTICE Karel Jaromír Erben
Nezapomenout kliknout na repráček a před prezentací zapnout zvuk!!! Vysvětlit název sbírky, viz úvodní báseň.
3
KYTICE – nejen sbírka balad
Autor Karel Jaromír Erben Jan Zrzavý Cyril Bouda Ilustrace
4
BALADA lyrickoepická báseň, která má pochmurný děj
a zpravidla tragický konec Klepnout na zvuk, nezapomenout zapnout reprod a zesílit zvuk!!!
5
POLEDNICE Přečtěte si baladu. Vina trest Kdo a jak se provinil?
Jaký následoval trest? Víte, co je prchlivost?
6
UMĚLECKÉ PROSTŘEDKY Vyhledejte v baladě Polednice:
oslovení ………… citoslovce ……………………… opakování……………………… zvukomalbu……………………. Prostředky charakteristické pro Kytici
7
Zapište si do sešitu Balada – lyrickoepická báseň, která má pochmurný děj a zpravidla tragický konec. Karel Jaromír Erben: Kytice Sbírka balad – Polednice, Vodník, Poklad, Zlatý kolovrat Oslovení, citoslovce, opakování, refrén, zvukomalba Vina a trest (nadpřirozené bytosti)
8
ZVUKOMALBA Hlásky jsou uspořádány tak, že připomínají zvuky.
„…a na topole podle skal zelený mužík zatleskal.“
9
VODNÍK
10
Vina a trest Dcera Trest Matka Kdo se provinil? Jaký trest následoval?
Poslechněte si báseň Vodník. Kdo se provinil? Jaký trest následoval? Dcera Trest Matka
11
KYTICE JINAK komiks
12
Filmové zpracování Divadelní hra v Semaforu
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.