Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Metodologie OOHDM, jazyk Lua a tvorba webových aplikací

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Metodologie OOHDM, jazyk Lua a tvorba webových aplikací"— Transkript prezentace:

1 Metodologie OOHDM, jazyk Lua a tvorba webových aplikací
To insert your company logo on this slide From the Insert Menu Select “Picture” Locate your logo file Click OK To resize the logo Click anywhere inside the logo. The boxes that appear outside the logo are known as “resize handles.” Use these to resize the object. If you hold down the shift key before using the resize handles, you will maintain the proportions of the object you wish to resize. Metodologie OOHDM, jazyk Lua a tvorba webových aplikací Martin Molhanec ČVUT-FEL, K-313

2 Úvod Tvorba webových sídel jako inženýrský úkol - Tvorba software 2001
The Object-Oriented Hypermedia Design Model (OOHDM) - Objekty 2001

3 Lua Vyvinut na universitě PUC-Rio v Brasilii Skriptovací jazyk
Embadded jazyk Object oriented jazyk Mnoho aplikací Aktivní rozvoj Přeložen pro mnoho platforem Free včetně zdrojových textů

4 Lua – datové typy Number String Function – podobně jako Javascript Nil
Userdata – pro komunikaci např. s C++ Table – asociativní (objekty)

5 Lua – navratové hodnoty
Function Pokus (par1, par2) Local Nasobeno = par1 * par2 Local Deleno = par1 / par2 Return Nasobeno, Deleno End X, Y = Pokus(20, 2)

6 Lua - pole Pole = {} Pole[”barva”] = ”zelena” X = pole.barva
Y = pole[”barva”] Jine_pole = {barva = ”modra”}

7 Lua - objekty Zam1 = zamestnanec { parent = osoba{ RC=123456789,
Vek=30, Jmeno=”John Novak” }, Telefon = , Mistnost = ”450/B3” }

8 CGILua Aplikace jazyku Lua určená pro psaní CGI skriptů
Koncovka souborů .lua Lua scripts HTML templates

9 CGILua cgilua.htmlheader() write('<html>')
if cgi.language == 'english' then      greeting = 'Hello World!'   elseif cgi.language == 'portuguese' then      greeting = 'Olá Mundo!'   else      greeting = '[unknown language]'   end       write('<head></head><body>')   write('<b>'..greeting..'</b>')   write('</body></html>')  

10 HTML templates Expression fields
Good Morning, <b>$|firstname|$</b> <input type="text" name="cor" value="$|cgi.cor|$">  <a href= "$|cgilua.mkurl("ajuda.html", cgi )|$" >Ajuda</a>  

11 HTML templates Code fields
<!--$$ function SubscriptionCharge() dofile( 'charges.lua') return value_subscription end $$--> <b>The value of the Subscription: $|SubscriptionCharge()|$ </b>

12 HTML templates Loop and If directives
<table border=1><tr> <!--$$ LOOP start='i=1', test='i<10', action='i=i+1‚ $$--> <td>$|i|$</td> <!--$$ ENDLOOP $$--> </tr></table>

13 OOHDM 1. Konceptuální modelování (Conceptual Modeling)
2. Návrh navigace (Navigational Design) 3. Návrh abstraktního rozhraní (Abstract Interface Design) 4. Implementace (Implementation)

14 OOHDM konceptuální model

15 OOHDM konceptuální model

16 OOHDM schéma navigačních tříd

17 OOHDM schéma navigačních kontextů

18 OOHDM Abstract Interface Design
Způsob, jak jsou jednotlivé prvky rozhraní strukturovány pomocí agregace a hierarchie Způsob, jak jsou staticky spojeny s navigačními objekty. V OOHDM se zde využívají tzv. Configuration Diagrams Jak se chovají na vnější události, například klik nebo dvojklik myší, atp. V OOHDM se využívají tzv. ADV-Charts nebo Petri-Net like notation

19 OOHDM Implementace Mapování informačních položek Implementace kontextu
Jsou uloženy v databázi (OOER) Implementace kontextu Přenos stavové informace (cookies) Implementace rozhraní Dynamické stránky (ASP, PHP, JSP) OOHDM-Web (based on CGILua)

20 OOHDM-Web OOHDM analýza
CGILua – skriptovací nástroj pro vytváření dynamických stránek Lua – jazyk skriptů

21 databázové tabulky odpovídají konceptuálnímu diagramu

22 databázové tabulky odpovídají diagramu kontextů
6 tabulek popisujících všechny kontexty Tabulka kontext Název, typ – kontextu 5 tabulek pro jednotlivé kontexty

23 Tabulka kontext

24 OOHDM-Web knihovna funkcí
Index {context = ”build_alpha”, anchor = ”building_name”, function = ’Horizontal_Tab( col = 6, par_table = ”align-center cellspacing = 12”, par_cell = ”<center>” )’ }

25 OOHDM-Web

26 OOHDM-Web

27 OOHDM-Web

28 Závěr Praktické využití metodologie pro návrh webových sídel Navržena kompletní cesta od analýzy až po implementaci Jen tak dál !

29 Ing. Martin Molhanec, CSc.
České vysoké učení technické Fakulta elektrotechnická Katedra elektrotechnologie Technická 2 PRAHA 6, Dejvice Česká republika mailto: phone: (2)


Stáhnout ppt "Metodologie OOHDM, jazyk Lua a tvorba webových aplikací"

Podobné prezentace


Reklamy Google