Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKarolína Beranová
1
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základní škole OP VK Rodinný rozpočet (Úspory, spoření) Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, materiál zpracovala Mgr. Novotná Jaroslava.
2
Když jdeme nakupovat Co potřebuji vědět? Co potřebuji znát při nakupování? Kolik musím mít peněz? Kolik mohu utratit? Co budeme nakupovat – běžný či mimořádný nákup? Překontroluji si účet?
3
Rozděl měsíční příjem 22 000.- Kč Rozděl výplatu na nejdůležitější položky, které rodina na měsíc potřebuje. Přemýšlej a rozepiš dle tvého uvážení. (Rodina se skládá ze dvou dospělých, 2 děti do 12 let) 1. …………………………………. 2. …………………………………. 3. …………………………………. 4. …………………………………. 5. …………………………………. 6. …………………………………. 7. ………………………………….
4
Rodinný rozpočet - A 1. Nájem – bydlení 2. Inkaso – voda, energie, plyn, teplo 3. Jídlo, potraviny, stravování 4. Drogerie, léky 5. Oděvy a obuv 6. Telefony, poplatky PC, televize 7. Tisk 8. Zábava, kroužky, škola 9. Ostatní (podle potřeb rodiny)
5
Rodinný rozpočet – B Rodina má příjem 40 000,- Kč 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.
6
Běžný nákup
7
DÚ – přineste 1 účtenku z běžného nákupu vaší rodiny - porovnávejte, co máte v seznamu nákupu - vyškrtejte základní potraviny- -sepište seznam dobrot -Napište nákup pro 4členou rodinu na víkend ( pátek - sobota- neděle) na základě předem připraveného jídelníčku na všechny dny- přibližně
8
Pokladní při nákupech přijala částky korun, které rozepiš do tabulky: Částka 8 750 621010 050 1750 9000 1000 100 10
9
Podle výše útraty při nákupu vytvoř pořadí: ( haléře zaokrouhli na koruny) Jana - 458,50 Pepa - 287,00 Emil - 158,20 Eda - 1 009,00 Pavla - 54,50 Ella - 278,30 Janek - 2 107,20
10
Dokázali byste být na chvíli dospělými? Zvládli byste tyto úkoly? Vyhodnoťte vaši práci.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.