Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0985 Předmět:Občanská nauka Ročník:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0985 Předmět:Občanská nauka Ročník:"— Transkript prezentace:

1 Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0985 Předmět:Občanská nauka Ročník: I. Téma: Psychologie a sociologie Vypracoval: Mgr.Olga Janičatová Materiál: VY_32_INOVACE_11 Datum:18.3.2.2013 Anotace: V této části kapitoly Osobnost a její rysy (II.část) se zaměříme na některé teorie osobnosti a vysvětlíme jejich podstatu. Obor: 65-42-M/02 Cestovní ruch

2 Osobnost a její rysy - teorie osobnosti Klíčová slova: -Psychoanalýza -Behaviorismus -Humanistická psychologie -Systematický eklekticismus

3 Osobnost a její rysy – teorie osobnosti Psychoanalýza – S.Freud Id – pudová složka Superego – superego/mravní principy Ego – spojnice mezi oběma složkami C.G.Jung – analytická psychologie Behaviorismus – J.B.Watson Neexistuje nevědomé chování člověka, vše se dá nacvičit či naučit (částečné popření jedinečnosti člověka) Humanistická psychologie A.Maslow

4 Osobnost a její rysy – teorie osobnosti Humanistická psychologie A.Maslow -zdůrazňuje vliv pozitivní síly v člověku -člověk je od přirozenosti dobrý a snaží se uplatnit a být prospěšný -pouze nepříznivé okolnosti nutí jedince ke špatnému chování

5 Osobnost a její rysy – teorie osobnosti Úkol: Přečti se texty na straně 47 v učebnici Pavouci a psychoanalýza Pavouci a behaviorismus Pavouci a humanistická psychologie Na základě těchto textů vysvětli, v čem spočívá rozdíl mezi jednotlivými teoriemi osobnosti.Kterou z nich bys preferoval ty a proč?

6 Osobnost a její rysy – teorie osobnosti Integrace teorií V současné době se vědci snaží propojit jednotlivé teorie, resp. jejich prvky a vytvořit tak jednotný systém, který poslouží k porozumění chování člověka. Na prvním místě je však respektování jedinečnosti každého člověka.

7 Děkuji za pozornost. Mgr.O.Janičatová Zdroje: Společenské vědy pro I.roč.středních škol, Učebnice Společenské vědy pro I.roč.středních škol, Pracovní sešit Mgr.O.Janičatová


Stáhnout ppt "Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0985 Předmět:Občanská nauka Ročník:"

Podobné prezentace


Reklamy Google