Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Tato prezentace byla vytvořena
v rámci projektu Orbis pictus 21. století
2
Kompozice snímku 8
3
Srostlice nechtěné: záměrné obvykle vliv různých vzdáleností
dvě oči rozliší vzdálenost (hloubku), ani nám nepřipadne, že by předměty měli být „srosteny“ objektiv nerozliší hloubku záměrné náznak situace, pokus o humor dost často se blíží kýči
4
Nechtěné srostlice
11
Záměrné srostlice
13
Fotografická paměť Každý snímek je neustále srovnáván s něčím,
co již divák viděl nebo co je obecně známou skutečností. Pokud se kompozice snímku s touto pamětí neshoduje, má většinou divák pocit, že mu na snímku „něco vadí", i když nedokáže definovat, „co“ mu vadí. Jestliže se tedy rozhodnete některé ze základních pravidel kompozice porušit, je nutné, aby toto porušení bylo dostatečně výrazné a z celkového pojetí snímku vyplývalo, že se jedná o záměr.
14
Uzavřená kompozice Je běžné, že všechny objekty nejsou na snímku celé.
Nejdůležitější jsou výrazné linie a křivky, především hlavního objektu - oči je sledují a pokud jdou za okraj, je pozornost vyrušena.
15
přetínání okrajů snímku
Kompozice typu: „jen kousíček chybí ..., fotografovi se to tam nevešlo ...“ přetínání okrajů snímku
16
Kompozice typu: „objekt je velký, ale jsem rád, že vidím aspoň kousek ...“
17
Použité zdroje: http://www.fotoaparat.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.