Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilSabina Vítková
1
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.2146 Název projektu školyInovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT SADA č. XIII Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA XIII_SEk, DUM č.3 Vzdělávací oblast: Svět práce Vzdělávací obor: Ekonomický seminář Název: Marketing Autor: Ing. Petra Andrlová Stručná anotace: Téma zaměřené na kapitolu Marketing – marketingové nástroje Metodické zhodnocení: Aktivita určená pro žáky devátých ročníků v rámci semináře Základy ekonomie, forma prezentace, teoretická příprava na praktickou část vytvoření marketingové strategie, pilotáž dne 5.1.2012 v 9. ročníku
2
market = trh proces výzkumu trhu, prodeje výrobků či služeb, jehož cílem je udělat taková opatření, aby byl nový produkt uváděn na trh ve vhodný čas a za vhodnou cenu ustávajících produktů a služeb je cílem zvýšit jejich prodejnost, či udělat takové inovace, které umožní zvýšit prodejnost marketing je chápán jako proces zaměřený na zákazníka, který prostupuje všemi činnostmi firmy od nákupu surovin, přes výrobu, skladování až po prodej Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová
3
marketing je komplexní činnost jedná se o proces zjišťování potřeb a požadavků zákazníků poznání zákazníka je jedním z důležitých prvků obchodní strategie zmapovat je třeba nejen trh, ale i konkurenční prostředí Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová
4
je poznání, že cíle podniku může být dosaženo jen tehdy, jsou-li poznány přání a potřeby kupujících tyto potřeby a přání musí pak podnik splnit lépe než konkurent od znalosti přání kupujících se pak odvíjejí všechny další činnosti podniku – vývoj nových výrobků (služeb) apod. Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová
5
Marketingový mix = 4P 1)výrobek - … 2) cena - … 3) komunikace - … 4) distribuce - … Přiřaďte správné 4P z angličtiny??? Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová
6
produkt nebo služba, nápad či myšlenka uspokojuje určité potřeby a přání zákazníka důležité: - jméno výrobku - image výrobku - vlastnosti výrobku - varianty výrobku - obal výrobku Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová
7
vyjadřuje hodnotu výrobku pro zákazníka stanovit cenu je složité – vliv trhu, podniku, zákazníků faktory působící na cenu: - poptávka na trhu - ceny konkurenčních výrobků - fáze životního cyklu výrobků Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová
8
způsob jak upozornit na své výrobky, služby a jejich prodej součástí komunikace jsou tyto prvky: - reklama - publicita - osobní prodej - podpora prodeje Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová
9
cílem je dostat výrobky, služby ke spotřebiteli ve stanovené době (v co nejkratší) a s co nejnižšími náklady distribuční cesty: - přímá (výrobce – zákazník) - nepřímá (výrobce - velkoobchod, maloobchod - zákazník) Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová
10
[ 4.1.2012] LOŠŤÁKOVÁ, Hana. B-to-B marketing. 1. vyd. Praha 4: Professional Publishing, 2005. ISBN 8086419940. Kapitola Marketing a strategický management podniku, s. 50-53. Obr. 1 [ 4.1.2012] Microsoft Office http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=marketing&ex=1&ctt=1#ai:MP900422803| Obr. 2 [ 4.1.2012] Microsoft Office http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=reklama&ex=1&ctt=1#ai:MC900343939| Obr. 3 [ 4.1.2012] Microsoft Office http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=p%C5%99%C3%A1n%C3%AD&ex=1&ctt=1#ai:MC900383788| Obr. 4 [ 4.1.2012] Microsoft Office http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=ot%C3%A1zka&ex=1&ctt=1#ai:MC900437629| Obr. 5 [ 4.1.2012] Microsoft Office http://office.microsoft.com/cs- cz/images/results.aspx?qu=anglick%C3%A9+n%C3%A1pisy&ex=1&ctt=1#ai:MC900442036| Obr. 6 [ 4.1.2012] Microsoft Office http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=hamburger&ex=1&ctt=1#ai:MC900411898| Obr. 7 [ 4.1.2012] Microsoft Office http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=pen%C3%ADze&ex=1&ctt=1#ai:MP900423620| Obr. 8 [ 4.1.2012] Microsoft Office http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=komunikace&ex=1&ctt=1#ai:MP900385576| Obr. 9 [ 4.1.2012] Microsoft Office http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=distribuce&ex=1&ctt=1#ai:MC900056797| Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.