Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMaxim Kašpar
1
www.zlinskedumy.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.1007 AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUMuNáklady – Cena Stupeň a typ vzděláváníStřední odborná škola s maturitou Vzdělávací oblastEkonomika Vzdělávací obor63-41-M/01 Tematický okruhPodniková ekonomika Druh učebního materiáluVýukový materiál Cílová skupina Žák,1. – 4. ročník Anotace Žáci získají nové znalosti z oblasti ceny a naučí se orientovat v základních pojmech. Vybavení, pomůcky- Klíčová slovaCena, marketingový a nákladový přístup stanovení ceny, otázky. Datum25. 1. 2014 NÁKLADY – CENA
2
NÁKLADY - CENA Nákladový a marketingový přístup k ceně Cena cenu je třeba stanovit tak, aby: – umožnila podniku dosáhnout dostatečný zisk – respektovala výši nabídky a poptávky, aby se zboží prodalo Další
3
NÁKLADY - CENA existují 2 přístupy ke stanovení ceny: – marketingový – nákladový Další
4
NÁKLADY - CENA Marketingový přístup cena se stanovuje podle výše poptávky na trhu a podle cen konkurence podniky proto provádí často rozsáhlé průzkumy Další
5
NÁKLADY - CENA zdrojem konkurenčních cen jsou : – ceníky ostatních podniků – inzerce v novinách – televize – rozhlas – internet – informace od zákazníků apod. Další
6
NÁKLADY - CENA metody stanovení ceny: – nákladově orientovaná cena – cena podle konkurence – cena podle hodnoty vnímané zákazníkem Další
7
NÁKLADY - CENA techniky tvorby ceny: – ceny končící číslicí 9 – cenové řady – délka splatnosti zboží Další
8
NÁKLADY - CENA Nákladový přístup cena se stanoví tak, že podnik zjistí náklady, k nim připočte dostatečnou výši zisku a za tuto cenu prodává tento postup se nazývá kalkulace ceny kalkulace se dá provádět různými způsoby, ale princip je vždy stejný cena = náklady + zisk Další
9
NÁKLADY - CENA tyto 2 přístupy se často kombinují podnik, který stanoví cenu podle výše poptávky a cen konkurence, musí ještě provést kalkulaci, zda mu tato cena umožní dosáhnout dostatečného zisku a naopak cenu stanovenou kalkulací musí podnik porovnat s konkurencí a zvážit, zda trh tuto cenu přijme Další
10
1. Jak se stanovuje cena? 2. Jaké znáte přístupy ke stanovení ceny? 3. Uveďte techniky tvorby ceny. 4. Charakterizujte nákladový přístup.
11
ZDROJE A PRAMENY KLÍNSKÝ P., MŰNCH O., Ekonomika 3 pro obchodní akademie a ostatní střední školy, 2011. EDUKO nakladatelství s.r.o. 2011. ISBN: 978-80-87204-48-1.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.