Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKryštof Ovčačík
1
Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona:III/2 Sada:VY_32_INOVACE_OV.2.11 Dušičkové věnce Vytvořeno:20. 10. 2013 Ověřeno: 12. 11. 2013 Třída:MZ2 Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona:III/2 Sada:VY_32_INOVACE_OV.2.11 Dušičkové věnce Vytvořeno:20. 10. 2013 Ověřeno: 12. 11. 2013 Třída:MZ2 Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“
2
Tematická floristika Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Předmět:Odborný výcvik Ročník:2 Autor: Tůmová Jana Časový rozsah:1 vyučovací hodina Pomůcky: Dataprojektor, notebook s připojením na internet Klíčová slova: Dušičky, věnec, Anotace: Materiál je určen pro výuku předmětu odborný výcvik. Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Předmět:Odborný výcvik Ročník:2 Autor: Tůmová Jana Časový rozsah:1 vyučovací hodina Pomůcky: Dataprojektor, notebook s připojením na internet Klíčová slova: Dušičky, věnec, Anotace: Materiál je určen pro výuku předmětu odborný výcvik.
3
Dušičková vazba Dušičky, nebo-li Památka zesnulých se slaví 2.listopadu Věnce a věnečky 1) šiškový 2) staticový 3) zelený 4) lesní 5) slaměnkový 6) mechový
4
1) šiškový věnec vypichované nebo lepené šišky borové, modřínové, olšové pro vypichování se používá slaměná podložka
5
Larix decidua Pinus silvestris
6
Postup práce suché šišky se navážou na drát č. 8-10 na dvě nožky šišky musí být otevřené, aby dobře kryly podložku do středu věnečku dáváme šišky menší směrem k okraji větší vypichujeme těsně k sobě, aby se zakryla podložka menší typy šišek (Larix decidua ) lepíme na polystyrenovou podložku tavnou pistolí jako přízdobu používáme jehličnany, barevné plody, sušené rostliny
7
2) staticový věnec ze suchých květenství Limonium sinnuatum a Goniolimon tataricum (syn. Limonium tataricum) Limonium sinnuatm Goniolimon tataricum
8
Postup práce ze suchých květenství se tvoří malé kytičky kytičky musí být drobné, pravidelné a stejně velké ty navazujeme na drát na dvě nožky a vpichujeme do slaměné podložky vypichujeme od kraje podložky směrem do středu při dokončení se nadzvedne první řada a pod ně se vsune poslední řada tím se přikryje místo spojení v místě spojení přizdobíme
9
navazování sušeného materiálu do kytiček navazování sušeného materiálu do kytičky a způsob vypichování do slaměné podložky
10
Opakování Dušičky, nebo-li Památka zesnulých se slaví 2.listopadu věnce a věnečky: šiškový staticový slaměnkový zelený lesní mechový šiškový věnec – vypichujeme do podložky - šišky Pinus sylvestris navazujeme na drát - šišky Larix decidua – lze lepit tavnou pistolí staticový věnec – vypichujeme do podložky - navázané kytičky na dvě nožky - Limonium sinnuatum - Goniolimon tataricum
11
Použité zdroje o BITTNEROVÁ, Marie. Floristika. Děčín - Libverda: Střední škola zahradnická a zemědělská Antonína Emanuela Komerse, 2007, 2 sv. (238, 471 s.). ISBN 978-80-239-8923-62. Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména. o BITTNEROVÁ, Marie. Floristika. Děčín - Libverda: Střední škola zahradnická a zemědělská Antonína Emanuela Komerse, 2007, 2 sv. (238, 471 s.). ISBN 978-80-239-8923-62. Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.