Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výzkumný tým KMD při Gymnáziu Olomouc - Hejčín. Problémy v dopravě  Dopravně přetížené centrum města  Nedostatek parkovacích míst v centru města  Velké.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výzkumný tým KMD při Gymnáziu Olomouc - Hejčín. Problémy v dopravě  Dopravně přetížené centrum města  Nedostatek parkovacích míst v centru města  Velké."— Transkript prezentace:

1 Výzkumný tým KMD při Gymnáziu Olomouc - Hejčín

2 Problémy v dopravě  Dopravně přetížené centrum města  Nedostatek parkovacích míst v centru města  Velké množství emisí CO 2  1 člověk = 1 auto

3 Vývoj automobilizace (počet aut na 100 obyvatel)

4 Vývoj počtu obyvatel na 1 auto

5 Vývoj počtu osob. aut na km 2

6

7

8

9

10 Řešení Problémy Základ Problémy v dopravě Vysoký počet aut a jejich obsazenost Dopravní vytíženost centra Množství emisí (CO2) NEŘEŠITELNÉ? Systém sdílených aut

11 Odborná spolupráce

12 Ing. P. Zatloukal a Ing. V. Menšík  Výkonný ředitel a provozní náměstek DPMO a.s.

13 Ing. Lubomír Hopp  Vedoucí odboru dopravy na Magistrátu města Olomouce

14 Prof. RNDr. Vít Voženílek, CSc.  Vedoucí katedry geoinformatiky PřF Univerzity Palackého v Olomouci  Zabývá se dopravní logistikou  Je spoluautorem knihy CITY LOGISTICS

15 Jak se stát součástí systému?

16 Mobily s NFC čipem Přístup do vozidla Nabíjení kreditu k užívání auta Mobilní peněženka budoucnosti

17 Co by mělo obsahovat auto?  GPS – navigaci a lokátor  Čtečku ke zpřístupnění a zprovoznění vozu

18 Jak to bude fungovat? Systém bude vykonávat automaticky Pohyb řidiče

19 Typy pohonů, které jsme zvažovali VodíkVzduch Benzín/nafta/zemní plyn Elektromobil

20 Jaký druh auta jsme zvolili? Elektromobil Citroen C1 Ev‘ie Maximální rychlost: 100 km/h Dojezd: 100 – 120 km Doba nabíjení při 13 A: 6 – 7 hodin Rozměry: 3,43 m na délku 1,63 m na šířku

21 Řešení parkovacích míst  Část parkovacích míst by byla vyhrazena pouze pro sdílená auta, která budou mít parkování zdarma  Parkovací místa pro osobní auta v centru města by byla více zpoplatněna, čímž by se snížil počet aut, která stojí na parkovištích déle než půl dne

22 Cena služby  Cena za ujetý kilometr by činila 10,- Kč  Cena za čekací hodinu by byla 15,- Kč  Více lidí v jednom vozidle  nižší cena za „km“

23 Parkoviště

24 Klady a zápory + Dostupnější parkovací místa + Lépe využitá auta + Méně emisí + V budoucnosti zvýšení turistického ruchu − Finanční náročnost − Nutnost přesvědčit občany

25 Rozpočet PoložkaCena za jeden kusCena (počet kusů) Automobily (Citroen C1)500 000Kč200 000 000(400) Parkoviště (pokud by byly všechny vybudované nově) 500 000 Kč8 000 000(16) Terminály (dobíjení kreditů)25 000 Kč500 000(20) Přístupový modul (v automobilu) 15 000Kč6 000 000(400) Propagace projektu, internetový managment, systém (propojení karet s terminály, síť) - 11 500 000 Celkem-230 000 000 Kč

26 Více o car-sharing  Služba, která svým zákazníkům umožňuje využívat automobil bez nákladů na provoz, údržbu, pojištění…  Určeno pro skupinu lidí, kteří ročně nenajezdí více než 10 000 km  Můžete používat více vozidel: malé - na nákupy střední - na výlety dodávku - převoz nábytku

27 Kdo?  Přece Vy, kteří tak často nejezdí autem!  Nebo Vy, kteří jezdíte do práce a auto necháte před budovou stát půl dne  Vy, kteří nemáte dostatek peněz nebo se Vám automobil nechce kupovat

28 Co?  Udělejte si účet k užívání sdílených automobilů.  Jezděte automobilem, s úctou k živ. prostředí a ostatním řidičům

29 Kde?  Na magistrátu si můžete aktivovat aplikaci ve Vašem mobilu k užívání vozidel a také si můžete zřídit účet

30 Proč?  Šetříte tím životní prostředí  Jedno sdílené auto plně nahradí minimálně 4 osobní automobily

31

32

33

34

35

36

37

38 Zdroje Internet: http://edwinconan.wordpress.com/2008/10/29/muscle-car-sharing-system/ http://www.hybrid.cz http://www.electroauto.cz www.czso.cz www.autonavzduch.cz http://ekopolitika.cz http://maps.google.com Knižní: V. Voženílek, V. Strakoš – City Logistic, Time For Students (časopis) Inovativní řešení: Z hlav žáků Gymnázia Olomouc – Hejčín na této soutěži Dotazník: Výzkumný tým Termonukleárních mandarinek

39 Členové týmu Termonukleární mandarinky: za výzkumný tým:Filip BLAŽEK Martin GERŽIČÁK Tereza KÖCHEROVÁ Markéta SKOUMALOVÁ Quan (Petr) TRAN HONG za pomoci dalších členů:Tomáš LACHNIT Michal ROUBALÍK Jan MROZEK Petr LAITOCH Za odbornou spolupráci a volný čas děkujeme: panu Vítu Voženílkovi, panu Lubomíru Hoppovi pánům Vladimíru Menšíkovi a Pavlu Zatloukalovi a panu řediteli Evženu Mayerovi Velké díky také našim pedagogům: profesoru Jiřímu Kvapilovi profesorce Šárce Richterkové

40


Stáhnout ppt "Výzkumný tým KMD při Gymnáziu Olomouc - Hejčín. Problémy v dopravě  Dopravně přetížené centrum města  Nedostatek parkovacích míst v centru města  Velké."

Podobné prezentace


Reklamy Google