Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Česká republika: bezpečná a cenově stále příznivá
2
Stává se z České republiky díky posilující koruně drahá destinace? Cítí se u nás turisté bezpečně? Na jaké problémy upozorňují? Co dělá stát pro to, aby k nám přijíždělo více turistů?
3
Je Česká republika pro turisty bezpečná?
4
V mezinárodních průzkumech bezpečnosti je ČR v první 20, Praha v první 50 = ČR je vnímána jako bezpečná destinace Hl. problémy: směnárny (celá ČR), kapsáři, taxikáři, okrádání v restauracích (Praha) CzechTourism ročně eviduje desítky stížností, na infocentra PIS měsíčně desítky podnětů pro zlepšení, celkově turisté u nás spokojeni
5
Více než legislativní zásahy funguje prevence - díky informačním kampaním méně stížností na taxikáře Praha je srovnatelná s ostatními velkoměsty – nemá žádné nebezpečné čtvrti (jako např. Barcelona, Madrid) Turisty není třeba před pobytem u nás varovat, stačí zachovat opatrnost jako v jiných městech Sami turisté nevnímají Prahu ani ČR jako zemi, kde by jim hrozilo nebezpečí
6
Stává se z České republiky díky posilující koruně drahá destinace?
7
Drahá destinace? ČR opouští pozici levné destinace Západoevrospkého průměru dosahují jen ceny v centru Prahy Silná koruna ovlivňuje 1denní návštěvníky Zkušenosti se zahraničí: kromě Německa a Rakouska individuální turisté stoupající kurz nesledují Ceny v regionech jsou pro turisty stále velmi výhodné, a to i navzdory silné koruně
8
Ceny v EUR Denní jízdenka MHD Sight- seeing tour Vstup do muzea Praha4,1155 Berlín6,1158 Vídeň5,7248 Amsterdam132110 Budapešť6,5184,7 Brno2,5-5 Ostrava2-6,3 Plzeň1,7-5
9
Kde ubývají turisté? Konec hotelového boomu v Praze Dnes pražské ubytovací kapacity řádově vyšší než v jiných evropských městech V evropském srovnání se v Praze ubytuje nejméně domácích turistů (11 %) Stále chybí kvalitní ubytování v regionech, na které by se nyní hotelové řetězce měly zaměřit
10
Ubývají v Praze turisté?
11
Co dělá stát pro to, aby přilákal turisty?
12
Aktivity státu Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism = organizace MMR ČR pověřená turistickou propagací 26 poboček po celém světě Prostřednictvím webu a propagačních materiálů komunikace v 18 jazycích Propagace ČR ve vzdálenějších zemích společně s Evropskou komisí cestovního ruchu (ETC) nebo se zeměmi V4
13
CzechTourism Soustavná propagace ČR na domácím i zahraničním trhu Letošní rok: ruská road show po Transibiřské magistrále kampaně ve VB a Rakousku (při ME ve fotbale) 2 velké kongresy pro latinskoamerické a francouzské TO poznávací cesty pro TO a novináře po ČR v plánu kampaň ve Švédsku, otevření 2 nových zahraničních poboček (Stockholm, Jekatěrinburk)
14
Novinky Velké projekty IOP: marketingové kampaně v TOP zdrojových zemí ČR v Evropě a zámoří informační a rezervační systém CR kampaň cílená na domácí turisty Cíl: Intenzivnější komunikace s konkrétními skupinami (golfisté, lázeňští hosté, senioři, mladí) 2008-13 vzdělávací programy pro zaměstnance v cestovním ruchu financované z ESF
15
Prezentace ČR v zahraničí není jen záležitost státu. Aby byla propagace opravdu úspěšná, musí se do ní aktivně zapojit všechny subjekty v cestovním ruchu.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.