Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

3D CG. Základy geometrie Vertex A (x,z,y,(w)) Faceta(triangle) F(A,B,C) (polygon) F(A,B,C,D), konvexní, nekonvexní Objekt Většinou (0,1) rozměr.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "3D CG. Základy geometrie Vertex A (x,z,y,(w)) Faceta(triangle) F(A,B,C) (polygon) F(A,B,C,D), konvexní, nekonvexní Objekt Většinou (0,1) rozměr."— Transkript prezentace:

1 3D CG

2 Základy geometrie Vertex A (x,z,y,(w)) Faceta(triangle) F(A,B,C) (polygon) F(A,B,C,D), konvexní, nekonvexní Objekt Většinou (0,1) rozměr

3 Barva, světlo RGB (RGBA) Materiál*osvětlení Normála –Vertex –Faceta Základní rovnice pro vertex I=(N*L)m x s

4 Barva, světlo 2. Světlo i materiál –Difusní komponenta –Ambientní komponenta –Spekulární komponenta ALFA míchaní –(RGB)=(R1G1B1)*A1+(R2G2B2)*A2 ALFA porovnání (punch-through)

5 Textura Ovlivňuje materiál vertexu (většinou difuzní) RGB(A) Bitmapové pole (většinou 2D, ale in 1D i 3D) Mapování z (UV) -> (XYZ) Filtrace, perspektivní korekce…

6 Transformace Každý jeden vertex Matice 4x4 Základní: –Translace –Rotace –Měřítko –(projekce) Výsledek M = RxTxP….

7 Projekce 2 základní: –Ortogonální (vynechává 3. rozměr) –Perspektivní (skutečná 3D) str.62 Ořezy –Okno –Far plane vs. Close plane –Ořezová krychle

8 Viditelnost RGBA video buffer Z buffer Alpha problém Řazení Organizace prostoru –Bsp –Octtrees –……….

9 HW akcelerace (GPU) Transformace Vertexů Aplikace světla (mlhy…) Výpočet UV, filtrace Výroba facety (interpolace barevných hodnot) Per pixel operace T&L


Stáhnout ppt "3D CG. Základy geometrie Vertex A (x,z,y,(w)) Faceta(triangle) F(A,B,C) (polygon) F(A,B,C,D), konvexní, nekonvexní Objekt Většinou (0,1) rozměr."

Podobné prezentace


Reklamy Google