Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilErik Pospíšil
1
Mobilní Reklama v ČR
2
Mobilní reklama včera – dnes - zítra Predikce z let 2006 – 2008 Case study - ČR Nástroje a možnosti Výhled do budoucna Příklady z „Venku“
3
Mobilní reklama – Pink Future - High hopes Predikce z let 2006 – 2008 Krize a dopad na výdaje na reklamu
4
Vodafone spuštění – záři 2007 - Portál Vodafone Live! - Aplikace Student SMS gratis - Spolu s Web a Print reklamou - Amobee – cílení - cílené SMS/MMS na celou bázi až od 2010
5
Telefónica O2 spuštění – únor 2008 - první kampaně - první porovnání O2 vs VDF - další produkty - Cílené SMS/MMS a kombinace s bannerama
6
T-mobile spuštění - záři 2008 - (ne)cílení - outsource/vs vlastní team - cílené SMS/MMS - cílení, aktuální poloha - cílení na bannerech
7
2009 - iHned 2009 – iDNES 2009 - Centrum 2009 – IDOS 2009 – Seznam Ringier, HF, Sanoma
8
Porovnání čísel na trhu – mobilní bannery - roky 2008 – 2009 základní data - počet impresí (velkost inzertního prostoru) - návštěvnost (Unique Visitors) - operátorské prostory CTR: -Operátor A – průměr 1,94 % -Operátor B – průměr 2,23 % -Operátor C – průměr 1,15 % - Neoperátorské prostory CTR -Prostor A – nejlepší hodnota 4,7%, nejnižší 0,58% -Prostor B – nejlepší hodnota 2,9%, nejnižší 0,14% -Prostor C – nejlepší hodnota 0,76%, nejnižší 0,26%
9
Porovnání čísel na trhu: - nejlepší výsledky kampaní (CTR) - Operátor A: 8,06% ! - Operátor B: 3,73% - Operátor C: 1,53 % - Cílení - Kreativa - Caping - Landing page - Interaction - Conversion
10
HAITI DMS Kampaň probíhala v týdnu od 15.1.-22.1.2010 Bannerový prostor Zobrazeno Kliknuto CTR Operátor A 580 886 7 6391.32% Operátor B 192 296 7 185 3.74 % Operátor C 31 927 320 1,00% Prostor A 18 561 167 0.90 % Prostor B 106 209 382 0.36 %
11
Porovnání čísel na trhu – cílené SMS/MMS - roky 2009 – 2010 - nejlepší čísla: CTR 14,3 % - 18,9% - běžné výsledky kampaní: CTR 0,8% - 1,3% - Cílení - místo, - věk - pohlaví - telefon (typ) - spending - Max počet na jedno číslo - Velikost báze - Prodejní teamy vs. prodejní kanály - Aktuální poloha - Procesy
12
Důvody proč se nenaplnili očekávání v prodeji mobilní bannerové inzerce: - Nastavení cen - Jednotnost specifikace - Krize a pokles marketingových budgetu obecně - Fragmentovanost prostoru a tech. (ne)edukace - Role mediálních agentur - Rychlý nástup smartphonu/aplikací - Absence možnosti balíčkování vícero kanálů Mobilní inzerce je jenom jedna z části Mobilního Marketingu
13
Výhled do budoucna 2011 – 2012 - Jednotné měření a výstup všech měřených prostor (SPIR) - Stejné nástroje a produkty u všech operátorů - Kombinace s mobilními platbami - Skutečné cílení na socio-demo/gender/geo/spend - Cílení podle telefonů? (Smart/Non-smart) - Budoucnost portálů mobilních operátorů - Možnost kompletní nabídky/balíčkování Mobil se stává součástí marketingových plánů Skokový vs. Organický růst
14
Nástroje Mobilního Marketingu v ČR - Cílené operátorské SMS/MMS - Cílené bannery na operátorských portálech - Inzertní plochy na mobilních produktech internetových portálů a vydavatelstev - SMS opt–in (napr. zákaznických klubů) - Obsah (non-smartphones) - Reklamní aplikace a inzerce v aplikacích Bluetooth, Bulk SMS, PR SMS, M-Platby, QR kódy, Obsah, AR Mobil je médium nejblíže k spotřebiteli! Mobilní marketing je souhrn aktivit, který při dobrém plánu a správném využití nástrojů přináší okamžité výsledky
15
Pohled do zahraničí: - Role operátorů - Mobile-ad sítě - Blind - Premium Blind - Premium - Veliké naděje do iAd - z atím minimum kampaní - rozporuplné výsledky - Aplikace vs. Prostory - iPhone vs. Android - Ovi ? http://mobithinking.com/mobile-ad-network-guide
16
http://www.fiercewireless.com/europe/story/vodafone-rethinks-mobile-ad-strategy-slapped- misleading-femto-poster/2010-06-16 http://www.thestrategyweb.com/die-strategie-2-0-der-deutschen-telekom
17
pro reklamní agentury Crazy Tomato Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.