Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/21.0987 Dětský domov, základní.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/21.0987 Dětský domov, základní."— Transkript prezentace:

1

2 rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/21.0987 Dětský domov, základní škola, školní družina a školní jídelna, Kostelec nad Orlicí, Pelclova 279

3 České peníze 3 Finanční gramostnost I. stupeň Jaroslava Pavlatová, 2.8.2011, Finanční gramotnost I. stupeň, České peníze 3

4 Pomůcky: - obrázky mincí a bankovek

5 Doplníš k obrázku správnou hodnotu/částku? 1/ Žáci chodí doplňovat k tabuli (částku doplní, kdo se přihlásí a správně odpoví) Anežka Česká – T.G.M. – Jan Ámos Komenský – František Palacký – Karel IV. – Ema Destinová – Božena Němcová –

6 Klíč: Anežka Česká – 50 Kč Karel IV. – 100 Kč Jan Ámos Komenský – 200 Kč Božena Němcová – 500 Kč František Palacký – 1000 Kč Ema Destinová – 2000 Kč T.G.M. – 5000 Kč

7 ochranné prvky bankovek Bankovky jsou různými způsoby chráněny proti padělání. Jsou tištěny na speciálním bankovkovém papíře, který se odlišuje např. silou nebo zbarvením a je opatřen hlubotiskem.

8 Vyrábět a používat napodobeniny skutečných peněz neboli padělky je přísně zakázáno. Peníze jsou potvrzením o práci, kterou někdo vykonal a za kterou mu někdo jiný zaplatil. Pokud si ale člověk peníze vyrobí dle libosti, bude tak podvádět všechny ostatní lidi. Aby se tak nedělo, každá bankovka má několik ochranných prvků.

9 Odkaz na stránku o ochranných prvcích českých bankovek: http://www.cnb.cz/cs/platidla/ochranne_prvk y/ochranne_prvky_100.html#01 http://www.cnb.cz/cs/platidla/ochranne_prvk y/ochranne_prvky_100.html#01

10

11 A co nevidomí a slabozrací lidé? Učitel s žáky pozoruje vzorovou bankovku, sledují ochranné prvky. Žáci se dozvídají, že bankovky mají na sobě značky pro nevidomé a slabozraké. - v pravém horním rohu lícní strany bankovek jsou hmatové značky - bankovky se liší také šířkou a délkou - stejně široké jsou bankovky hodnot stokorunových (100, 200, 500) a tisícikorunových (zatím 1000, 2000, 5000).

12 Nevidomí a bankovky - video - Jako pomůcka slouží nevidomým a slabozrakým speciální šablona http://ekonomika.idnes.cz/video-nevidomi- musi-k-rozpoznani-bankovek-pouzivat-sablonu- pll- /ekonomika.aspx?c=A080526_093350_ekonomi ka_pin http://ekonomika.idnes.cz/video-nevidomi- musi-k-rozpoznani-bankovek-pouzivat-sablonu- pll- /ekonomika.aspx?c=A080526_093350_ekonomi ka_pin

13 Zdroje: Skořepová, Eva: O penězích a hospodaření s Kačkou a Filipem. Finanční gramotnost pro 1.- 3. třídu ZŠ. Fragment, Praha 2010.


Stáhnout ppt "rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/21.0987 Dětský domov, základní."

Podobné prezentace


Reklamy Google