Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Marketingová komunikace
2
Podstata komunikace Přenos sdělení mezi zdrojem a příjemcem
Zdroj zakódování sdělení přenos dekodování příjemce Šum Zpětná vazba
3
Sdělení závisí na: Příjemci Charakteru sdělení Formě komunikace
Model AIDA AWARENESS – upoutání pozornosti INTEREST – vzbuzení zájmu DESIRE – vyvolání přání ACTION – dosažení akce
4
REKLAMA Placená forma neosobní, masové komunikace
Cílem je informovat spotřebitele a záměrně ovlivnit jejich chování Šířena prostřednictvím médií
5
Funkce reklamy Informační Přesvědčovací Připomínací .
6
Cíle reklamy Zvýšení poptávky Tvorba silné značky
Posílení finanční pozice Motivace vlastních pracovníků Vytvoření pozitivního image
7
Sdělení Uvádějící Informativní Přesvědčující Připomínací
8
Styly sdělení Nálada a image Fantazie Běžný život Hudební styl
Doporučující posudek Odborný, vědecký posudek
9
Výběr médií Jaká média budou využita?
Jací nositelé reklamy budou nejúčinnější? Jaký počet reklam zařadit? Volba médií je dána: charakterem inzerovaného výrobku charakterem cílového publika
10
Kritéria výběru Selektiva Proniknutí reklamy Pokrytí trhu
Pružnost média Náklady Úroveň média Frekvence
11
Média Televize Rozhlas Noviny Časopisy Internet Bilbordy
Plošné reklamy ………
12
Podpora prodeje Nemediální reklamní kampaň
Cílem je stimulace prodeje výrobků a služeb prostřednictvím dodatečných podnětů
13
Hlavní cíle Stimulace k zakoupení většího množství výrobků
Zvýšení prodeje Stimulace k vyzkoušení výrobku Stimulace opětovného nákupu Stimulace zákazníků citlivých na cenu
14
Nástroje podpory prodeje
15
Vztahy s veřejností-Public relations
Cílem je vytváření příznivých představ o firmě, dobrého jména Nástroje:
16
Přímý marketing Přímá, adresná komunikace se zákazníky, zaměřená na prodej zboží a založená na reklamě Média: pošta, telefon, televize, rozhlas, časopisy
17
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Cílem je dosažení prodeje výrobku nebo služby Kroky: Segmentace zákazníků, jejich průzkum Kontakt Prezentace Řešení připomínek Uzavření prodeje Další kontakt
18
Event marketing……………….
Virální marketing…………….. Product placement……………..
19
Dosah Oblast Náklady Silné stránky Slabé stránky Reklama Masový Spotř.trh Služby Platíme prostor,čas Široká veřejnost Vysoké N Osobní prodej Individ. Prům.trh Provize prodej-cům Přesvědči-vost, komplex.inf Nejvyšší N Public relations Univer-zální Malé N Velký vliv na Z Obtížné získávání médií pro spolupráci Podpora prodeje Iniver- zální Značné N Pružně lze měnit situace Konku-renční boj
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.