Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilRadovan Blažek
1
MENTORING PO ROCE Věra Staňková Moravská asociace podnikatelek a manažerek (MAPM)
2
Obsah Rekapitulace 2001 - 2003Rekapitulace 2001 - 2003 ZávěryZávěry Pokračování projektuPokračování projektu
3
Projekt Mentoring Projekt na podporu podnikáníProjekt na podporu podnikání Zkušené podnikatelky pomáhaly začínajícím při jejich vstupu do podnikání nebo praxeZkušené podnikatelky pomáhaly začínajícím při jejich vstupu do podnikání nebo praxe 3 měsíce (1 měsíc v zahraničí)3 měsíce (1 měsíc v zahraničí) 13 dvojic v ČR, 177 zájemkyň13 dvojic v ČR, 177 zájemkyň
4
Vznik a realizace projektu Doba trvání –2,5 roku Základ – německé zkušenosti – 1 /2001Základ – německé zkušenosti – 1 /2001 Česká varianta – příprava projektuČeská varianta – příprava projektu Zahájení projektu – listopad 2001Zahájení projektu – listopad 2001 Mediální partner – časopis ReflexMediální partner – časopis Reflex Zakončení projektu – červen 2003Zakončení projektu – červen 2003 Medializace, seminářeMedializace, semináře
5
Základní pojmy Mentoring Mentorka Mentee Osobní, individuální přístup Nahlédnutí do soukromí
6
Některé zásady Mentoringu Rovnocenný vztah založený na oboustranné důvěře Definování vzájemných očekávání Časový harmonogram vyhovující oběma stranám Vyhodnocení (průběžné, konečné)
7
Fakta - mentorky IT, obchod, jazyková škola, INKU – bytové textilie, agroturistika a provoz penzionu, neziskový sektor, oděvní firma, divadlo, zdravotnictví, výroba, advokátní kancelář, vzdělávací firma, nadnárodní marketingová agentura Brno (3), Praha (3), Jižní Čechy (1), Ostrava (2), Příbram (1), Paříž (1), Ivančice (1)
8
Fakta a názory - mentorky 11 kol, 12 mentorek – 177 zájemkyň „divoká dvojka“ TOP 3: Lucie Vybíralová (42) Vanda Wolfová (36) Věra Pidrová (22) Semináře pro mentee (L.Vybíralová)
9
Fakta - mentee Studentky, čerstvé absolventky škol, ženy po mateřské dovolené, ženy nespokojené se svým současným zaměstnáním, ojediněle ženy nezaměstnané Věk: 20 – 51 let „Šance něco změnit“
10
Mužský pohled „ Je to nespravedlivé“, ozval se mužský hlas v telefonu. „Proč se do mentoringu nemohou hlásit také muži?“ „Vám by nevadilo učit se od ženy?“ „Naopak, jsou daleko otevřenější a upřímnější.“ ( Reflex:Ve frontě na mentee)
11
Mentoring na Slovensku Top centrum podnikatelek www.tcp.sk První mentorky
12
Závěry po roce vztah M-M: méně intenzívní, individuální (projekt splnil svou roli, většinou naplnil očekávání mentee) kontakt s Centrálou – dnes minimální 3 měsíce – optimální doba 1 měsíc v zahraničí je málo (limit – finance, ubytování, prostor pro samostatnou práci)
13
Mentoring – co dál ? A) Dobrovolná báze za předpokladu: - tým spolupracovníků, zázemí, čas – dlouhodobě, pozitivně laděné prostředí ve firmách Jak je možné získat financování: - grantové podpory - studentské stáže – zahraničí (Malta)
14
Mentoring – co dál ? B) Profesionální báze (systémová práce) - tým (vyhledání M-M, vytvoření databáze, komunikace, reklama) - finance (sponzor, instituce) - IT prostředí (internet) - podpora mediálního partnera – plus (dlouhodobá podpora, ne poč. nadšení)
15
Co dál ? ČR – systémová práce (součást aktivity center na podporu podnikání žen ve spolupráci s MPO a HK) Mentoring on – line (mezinárodní spolupráce) – nový projekt
16
K o n e c Děkuji Vám za pozornost !
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.