Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Struktura Romana Straussová
Využití struktury u dětí s PAS
2
Struktura Týká se 1) orientace v čase, 2) orientace v prostoru, 3) motivace Předvídatelnost a vizualizace: dítěti se snažíme pro něj srozumitelným způsobem sdělit CO má dělat KDE JAK to má dělat JAK DLOUHO PROČ (motivace – odměna) Tím mu dává potřebné bezpečí
3
Samostatnost Vím,co mám dělat
Nepotřebuji verbální vedení, neustálé upozorňování, co bude následovat, co mám udělat Videoukázka svačina
4
Proč se ve výchově dětí s PAS máme zdržovat strukturou?
Dítě nemusí být neustále někam „vláčeno“ Lépe rozumí tomu, kam má jít a co má dělat, nepotřebuje slovní instrukce To zvyšuje jeho samostatnost - z pasivního objektu se dítě stává aktivním subjektem – naším partnerem
5
Orientace v čase Denní režimy (týdenní režimy, diáře)
Cestovní proužky a cestovní knihy Procesuální schémata Vymezení času minutkou, přesýpacími hodinami, písničkou, počtem prvků…
6
Denní režim „CO se teď se mnou bude dít?“, „CO bude potom?“ (dítě může i nesouhlasit – v každém případě ale ví) Učí dítě porozumět tomu, že každá činnost má svůj začátek, průběh a KONEC – tím zlepšuje jeho soustředění POZDRAV (karta v režimu)
7
Postupně přecházíme k týdenním režimům, kalendářům, diářům
8
Cestovní proužek/cestovní kniha
Zajišťují předvídatelnost venku (na procházce) Aby se dítě cítilo bezpečně, nemusí trvat na stále stejné trase, jistotu mu poskytuje obrázkový plán cesty Co dělat, když se cesta změní?
9
Vymezení času Dítě se činnosti nemusí bát, bude trvat jen určitou dobu
Vymezení doby - KUCHYŇSKOU MINUTKOU - PŘESÝPACÍMI HODINAMI - PAPÍROVÝMI HODINAMI - PÍSNIČKOU - POČTEM PRVKŮ (5 kostek, 2 lžičky...)
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.