Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám"— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_213 Jméno autora: Ing. Bohuslava Klapuchová Třída/ročník: 3. ročník Datum vytvoření:

2 Podnikání a podnikové činnosti
Vzdělávací oblast: Podnikání a podnikové činnosti Tématická oblast: Marketingový mix Předmět: Marketing a management Výstižný popis způsobu využití, případně metodické pokyny: Prezentace k seznámení studentů s marketingovou komunikací a nástroji propagace, s reklamou a reklamními médii, publicitou a přímým marketingem Klíčová slova: Komunikace, komunikační model, reklama, publicita, přímý marketing Druh učebního materiálu: Prezentace

3 Propagace

4 Co je to komunikace? V čem je podle vás podstata marketingové komunikace?

5 Komunikace podniku – informování konečných spotřebitelů, odběratelů, veřejnosti,… o existenci podniku a o jeho výrobcích Podstata marketingové komunikace – přenos sdělení mezi zdrojem a příjemcem. Charakter sdělení závisí na: příjemci sdělení cíli sdělení formě komunikace

6 Základní model komunikačního procesu
Zdroj Příjemce Sdělení Zakódování Přenos Dekódování Šumy Zpětná vazba Základní model komunikačního procesu

7 Účinnost sdělení racionálními motivy emocionálními motivy
Účinné sdělení – má vyjadřovat cíle podniku a informace, která je sdělována, by měla mít na příjemce očekávaný efekt. Jakými způsoby lze zvýšit účinnost sdělení? Jakými argumenty můžeme působit na příjemce? Na příjemce lze působit: racionálními motivy emocionálními motivy morálními motivy

8 Nástroje propagace

9 Reklama je placená forma neosobní, masové komunikace
cíl: informování spotřebitelů a ovlivnění jejich chování Firma, která se rozhodne pro reklamu, by měla zpracovat reklamní plán.

10 Reklamní plán sestavení rozpočtu zdola – pomocí kalkulace
stanovení cílů reklamy cíle s informativní funkcí cíle s přesvědčovací funkcí cíle s připomínací funkcí tvorbu rozpočtu sestavení rozpočtu zdola – pomocí kalkulace sestavení rozpočtu shora – určení celkové částky na reklamu, tato částka se pak rozpočítá na jednotlivé projekty tvorbu reklamního sdělení vlastnosti sdělení: účelnost důvěryhodnost distinkce Při tvorbě reklamního sdělení je třeba správně zvolit slova (slogany by měly být snadno zapamatovatelné), formát a styl. časový harmonogram – kdy bude reklama zveřejňována výběr médií

11 Jaká znáte reklamní média?
Která z nich na vás působí nejvíce a proč?

12 Reklamní média Televize
jedno z nejmladších, nejsledovanější a vysoce účinné médium je nutné věnovat pozornost typu programu, jeho sledovanosti a struktuře diváků cena je závislá na času vysílání a sledovanosti programu Zhodnoťte výhody a nevýhody televize + televize je vizuální médium – vhodné pro demonstraci výrobku +působí na zrak i sluch +široké pokrytí trhu - velká část diváků při reklamě přepíná na jiný program nebo odchází od televize - informační zmatek - vysoké náklady

13 Rozhlas každá stanice má svůj okruh posluchačů – proto je důležitá správná volba stanice a doby vysílání Jaké vidíte výhody a nevýhody rozhlasu jako reklamního média? + relativně nižší náklady + pružnost + velká sledovanost + možnost demografického i geografického zaměření - působí jen na sluch

14 Exteriérová média firemní štíty, billboardy, poutače, reklamy na dopravních prostředcích,… jednoduchý, snadno zapamatovatelný text doplněný atraktivní fotografií, obrázkem Jaké jsou výhody a nevýhody jednotlivých exteriérových médií? + pohotový nástroj reklamy + nízké náklady + vysoká pružnost - poskytují málo informací - je obtížné provést segmentaci trhu - někteří lidé je zcela odmítají (např. kvůli ekologii, bezpečnosti na silnicích,…)

15 Tisk Noviny v černobílém provedení, na levnějším novinovém papíře, jsou většinou vydávány denně cena reklamy je závislá na popularitě novin, počtu výtisků, na velikosti a umístění reklamy,… + široký dosah + pružnost + neobvyklé velikosti reklamy, barevné provedení - lidé čtou noviny rychle a pak je vyhazují - nepřehlednost reklam v případě, že jich je na stránce mnoho horší kvalita fotografií a tisku

16 Časopisy jsou určeny pro volný čas, lidé je čtou pomaleji můžou mít všeobecné nebo úzce specializované zaměření + lepší tisk i kvalita papíru, barevné provedení + mohou být využívány pro distribuci nástrojů podpory prodeje (např. vzorků) + dobrý image časopisu může působit na image výrobku omezená pružnost vyšší náklady vzhledem k novinám Vymyslete příklad reklamy, kterou byste otiskli v novinách a příklad reklamy, kterou by bylo vhodné otisknout v časopise

17 Publicita cíl: vytvoření příznivých představ o firmě na veřejnosti
výhody: - důvěryhodnost, nižší náklady, delší sdělení Nástroje publicity: zprávy tisk, TV tiskový mluvčí tiskové materiály výroční zpráva sponzorství Nástroje publicity vytváří tzv. korporativní identitu podniku – je vytvářena např. firemním logem, nápisy, vizitkami zaměstnanců, firemními uniformami,… Při jejich zhlédnutí jsou vyvolány asociace spojené s firmou. Jde o snahu podniku se jednotně prezentovat na veřejnosti.

18 Přímý marketing = komunikace se zákazníky zaměřená na prodej zboží a založený na reklamě Nástroje přímého marketingu: prodej poštou – uskutečňuje se na základě zaslané nabídky, obsahuje všechny údaje k uskutečnění prodeje, výhodou je přesné zacílení. Forma – obálka s jednoduchým nabídkovým listem, brožurou, katalogem, videokazetou, disketou a s objednávkou televize a rozhlas – vysílání reklamy s uvedením podmínek pro nákup zboží (nejčastěji potřeby pro domácnost, CD,…) telemarketing – jde o využívání telefonu. Výhodou je osobní kontakt, možnost zodpovědět otázky, přesvědčování,… Nakupovali jste už někdy prostřednictvím přímého marketingu? Jaký výrobek to byl?

19 Zdroje: ŠVARCOVÁ, J. Ekonomie – stručný přehled, vydání pro rok 2012/2013 Zlín : Nakladatelství a vydavatelství Ing. Jena Švarcová, Ph. D., CEED, ISBN SVĚTLÍK, J. Marketing – cesta k trhu, Zlín: EKKA, ISBN


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám"

Podobné prezentace


Reklamy Google