Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAntonie Hrušková
1
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0205 Šablona: Sada: 2Číslo materiálu v sadě: 4 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky
2
Název: Microsoft Excel – vzorce Jméno autora: Jan Kameníček Předmět: Práce s počítačem Jazyk: česky Klíčová slova: MS Excel, vzorce, výpočty Cílová skupina: žáci 2. ročníku střední odborné školy, obor strojírenství Stupeň a typ vzdělání: střední odborné Očekávaný výstup: Žáci se naučí vytvářet tabulky v aplikaci MS Excel obsahující jednoduché výpočtové vzorce.
3
Metodický list/anotace Prezentace seznamuje žáky se základními informacemi o práci se vzorci v aplikaci MS Excel z kancelářského balíčku MS Office, včetně řešeného příkladu. Datum vytvoření: 2. dubna 2013
4
MS Excel – vzorce
5
Úvod Co je to „vzorec“? Při práci s tabulkovým procesorem Excel z balíčku Microsoft Office rozumíme pod pojmem „vzorec“ operaci, jejímž výsledkem může být: výpočet získání nějaké informace otestování nějaké podmínky
6
Postup zadávání vzorců Zadáváme-li v Excelu vzorec, musíme vždy začít matematickým symbolem „=“. Pro jednoduché matematické výpočty využíváme znaménka dostupná na běžné klávesnici. Pro dělení využíváme lomítko „/“. Pro násobení využíváme znak „*“. Pro umocňování využíváme znak „^“.
7
Postup zadávání vzorců Je třeba dát pozor na to, že na rozdíl od zlomkové čáry (používané třeba při ručním zápisu na papír) není v případě lomítka tak jednoznačné, co patří do čitatele, co do jmenovatele a co už není součástí zlomku. Proto je to nezbytně nutné odlišit pomocí závorek. Např. vzorec bychom v Excelu zapsali: =(a+b)/(c-d) Pozor je třeba také dát na to, že MS Excel uplatňuje běžná pravidla matematických výpočtů, jako je třeba přednost násobení (a dělení) před sčítáním a odčítáním. Vzorec =b+c*a tedy není totéž jako =(b+c)*a.
8
Příklad Máme kolíkový spoj, u nějž známe: průměr kolíku d = 11,9 mm výšku kolíku s = 20 mm sílu, kterou je namáhán, F = 1000 N Vypočtěte tlak p, který na kolík působí, a zapište do tabulky. Vzorec pro výpočet:
9
Řešení Sestavíme si následují tabulku: Do buňky D2 zapíšeme vzorec: =A2/B2*C2 Pro kontrolu můžeme změnit některé vstupní hodnoty (např. sílu F). Vzorec v buňce D2 vždy automaticky vypočítá nový, aktualizovaný výsledek.
10
Použité zdroje: - MIČKAL, Karel. Technická mechanika I: pro střední odborná učiliště a střední odborné školy. Praha: Informatorium, 2008. ISBN 978-80-7333-063-7. - Podpora Office [online]. Microsoft Corporation, 2013 [cit. 2013-04-2]. Dostupné z: http://office.microsoft.com/cs-cz/support/?CTT=97 http://office.microsoft.com/cs-cz/support/?CTT=97
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.