Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJan Bílek
1
REKLAMNÍ VLIVY 8. ROČNÍK Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz
2
REKLAMA Je to sdělení, které má příjemce ovlivnit tak, aby se nějak choval, něco si koupil, dával přednost na přechodu, třídil odpadky… ZÁKLAD REKLAMY 1. jasně formulované sdělení 2. cesta doručení daného sdělení cílově skupině (noviny, časopisy, rozhlasové a televizní vysílání, internetové stránky) Reklama pochází z latinského re – clamo = vyvolávat, křičet, přilákat k něčemu pozornost, často za účelem někoho od něčeho odvrátit.
3
REKLAMA DNES barevné inzeráty v novinách spoty přerušující nebo oddělující pořady v televizi billboardy u silnic firemní značky na mantinelech stadionů letáky ve schránce Co ještě? Doplň. reklama v kině, SPAM, reklama na/v dopravních prostředcích, reklamní předměty, CITYLIGHTY – světelné plakáty na zastávkách, nádražích…
4
Reklamní sdělení: nabízí až vnucuje určitý výrobek nabízí služby určité cestovní kanceláře získává nás pro volbu určité politické strany Co ještě? Doplň.
5
Druhy reklamy informuje o nových službách a) informativní představuje nové výrobky, jejich cenu, vlastnosti, výhody upravuje špatné vnímání o výrobcích sděluje důvody pro výběr konkrétního výrobku b) přesvědčovací přesvědčuje o důvodech pro změnu výrobku nebo služby
6
Druhy reklamy přesvědčuje o výhodách výrobku nebo služby ve srovnání s konkurencí c) srovnávací připomíná zákazníkům, že produkt mohou potřebovat v budoucnosti d) dlouhodobá
7
Další rozdělení reklam upozorňuje na nějaký výrobek nebo službu a) reklama komerční představuje politické strany nebo postoje b) reklama politická upozorňuje na společenský problém c) reklama sociální mění postoje nebo chování společnosti v určité oblasti
8
Rozhlasové spoty Reklamní předměty Letáky do schránek CITYLIGHTY Světelné plakáty na zastávkách, nádražích… Billboardy Reklama v kině Reklama v časopisech Inzerce v novinách Reklama na dopravních prostředcích Bannery na internetu proužková reklama Televizní spoty SPAM nevyžádaná elektronická pošta Seřaď reklamní prostředky od těch nejpřesvědčivějších po nejméně přesvědčivé a vysvětli, proč si je seřadil právě takto.
9
Reklama je sdělení využívající různé prostředky, kterými se nás snaží přesvědčovat a ovlivňovat, abychom si koupili prezentovaný produkt, či změnili postoj. Mezi přesvědčovací prostředky patří: Reklamy se snaží zdůrazňovat a vyzvedávat pouze přednosti výrobku. Snaží se spotřebitele přesvědčit o tom, že výrobek je naprosto výjimečný a nemá konkurenci. Přednosti produktu V reklamách jsou velice často prezentovány některé hodnoty, které jsou lidmi obecně přijímány (např. úspěch, domov, přátelství, jistota, bezpečí…). Reklamy nám ukazují, že prezentovaný výrobek pomůže k dosažení této hodnoty. Sdílené hodnoty Reklamy prezentují osoby, které určitý výrobek neustále používají. Tímto způsobem se nás snaží přesvědčit o tom, že i my bychom měli jít „s proudem“. Nápodoba a ztotožnění
10
Reklama velice často využívá oblíbené osobnosti k tomu, aby o nějakém výrobku řekly „svůj“ názor. Tito lidé v reklamách tvrdí, že se jedná o skvělý výrobek. Doporučení Lidé mají sklon zaznamenat a pamatovat si sdělení, která se opakují, a současně věřit tomu, co si pamatují. Opakování Reklamy velmi často nabízejí nejrůznější druhy odměn, například prostřednictvím slev, dárků, více výrobků za jednu cenu, možností výhry při slosování apod. Odměna
11
Reklamy používají nepřímou hrozbu negativních důsledků, které mohou nastat tím, že člověk nevlastní určitý výrobek nebo neprovozuje určitou činnost. Trest, strach Často se jedná o reklamy, které jsou z etického hlediska velmi problematické. Reklamy s provokativním sdělením předpokládají, že si jich lidé pro jejich netradičnost všimnou, a zapamatují si tak značku výrobku. Provokace Součástí reklamy je velmi často. Tato technika předpokládá, že pokud se při reklamě smějeme, lépe si ji zapamatujeme a s výrobkem si spojíme příjemné pocity. Humor
12
Srovnávací reklama výslovně či nepřímo identifikuje konkurenta, zboží nebo služby nabízené konkurentem a říká, že je jiná, lepší. Srovnávání Reklamy často zdůrazňují tradici výrobku, který je zde už několik let. Snaží se nám říci, že je tedy dobou a časem prověřený, a tudíž se na něj můžeme spolehnout. Tradice Přesvědčování na základě grafů, tabulek, studií a různých výzkumů, které nás mají vědecky přesvědčit, že výrobek má inzerované vlastnosti. Statistika
13
Připrav si pět ukázek reklam a pokus se u každé určit hlavní přesvědčovací techniku. Úkol:
14
Reklama využívá reklamní slogany na zapamatování si reklamy pro produktů. Úkol: doplň značky výrobků, které chybí u reklamních sloganů: Kočky by kupovaly... …..- je prostě nejlepší. Dej si pauzu – dej si ….. ……. – nikdy nejíš sám....... – vaše čokoládová hvězda. Whiskas Hellmans Kitkat Disko Orion
15
..... – více ze života Aby váš motor skvěle ….. ……. – skvrn a špíny se zbavíš. Nevaž se, odvaž se....... – už není. Eurotel Shell Vanish Twist - Paegas Mattoni
16
….. – důkaz místo slibů. …..- síla přírodního hořčíku. ……. – najdu tam, co neznám. ……. – ale nemusím, nemusím!...... – vám dává křída. Old spice Magnesia Seznam eBanka RedBull
17
je snadno zapamatovatelný Vytvoř slogan, který vychází z pravidel: obsahuje jméno produktu Špak má šmak. vyjadřuje užitek značky nebo výrobku Zábava vzniká okamžitě. odlišuje značku nebo výrobek od ostatních Lidl je levný.
18
vytváří dobrý pocit ze značky je originální je jednoduchý Škoda – simply clever.
19
Napiš článek do školního časopisu na téma: Nebezpečí působení reklamy na člověka. Úkol:
20
Mičienka, M., Jirák, J. a kolektiv Základy mediální výchovy Praha: Portál, 2007. ISBN: 978-80-7367-315-4
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.