Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Sport a psaná média redakční praxe v moderním newsroomu
2
Redakční praxe v moderním newsroomu Komplexní informace o sportu v několika rovinách Dva mediatypy: Jeden redaktorský tým připravuje výstupy pro on-line zpravodajství i pro tištěný deník Dvě úrovně: Informace důležité z celostátního pohledu doplňují krajské regionální přílohy
3
Redakční praxe v moderním newsroomu Kombinace předchozích možností dovoluje redakci reagovat pohotově na aktuální dění, tedy informovat, co se právě děje, rozpracovávat události do větší hloubky a přinášet také vlastní témata Pochopení, jak funguje sportovní redakce, je klíčové pro spolupráci a pro hledání vhodných motivů
4
… ale i další sporty mají šanci …
13
Význam internetového zpravodajství neustále roste Posiluje ho technologický rozvoj, s tím spojený nárůst čtenářů, což se odráží i ekonomicky Se sílící pozicí on-line zpravodajství souvisí také rozvoj videoobsahu nebo sociálních sítí
14
Čtenáři internetu zvolili zpravodajství iDNES.cz už devětkrát za sebou za nejlepší v Česku Sportovní rubrika je nedílnou součástí téměř od začátku a jednou z nejnavštěvovanějších Pro sportovní fanoušky platí: když se něco děje a chci si o tom číst, jdu na Sport.iDNES.cz
16
Základním principem práce společné sportovní redakce je zásada „on-line first“, bezodkladné zveřejňování aktuálních událostí bez ohledu na to, který redaktor informaci zjistí iDNES.cz má být odrazem aktuálního dění, a to platí i pro sportovním zpravodajství Zpravodajství nekončí zveřejněním události: patří k němu ohlasy i multimediální obsah
17
„Proč nechcete zveřejnit tuhle tiskovou zprávu aspoň na internetu, vždyť tam se někam vejde…“ ?
18
… ale ani internet není „nekonečný“. Přesněji, čas, který mu čtenář během dne věnuje, je omezený, a nabídka článků proto musí být co nejlepší. … ale ani sportovní servery už nejsou tím všeobjímajícím zdrojem informací. Servisní role jako publikování různých výsledků a tabulek přechází častěji na svazové weby
25
Nejčtenější zpravodajský deník v Česku, tradiční titul s tradičně silným sportem Vysoká kvalita sportovních textů a velké renomé autorů: například Tomáš Macek MF DNES stejně jako iDNES.cz je ve světě sportu zavedenou a respektovanou značkou
26
… ale na rozdíl od internetu je v případě tradičních tištěných titulů trend opačný Během let ubývá prostor, mění se zaměření novin, struktura i styl podávaných informací Technologický rozvoj i rychlejší šíření informací zvýrazňují handicap novin, kterým je uzávěrka
27
Noviny už nejsou tím komplexním servisem jako před 10 let, už to není jejich role, stávají se více „prémiovým“ čtením, které se musí lišit od internetu a na něm zveřejněných zpráv Důraz se tak klade na texty a zpracování, které známou událost posouvají dál a nabízí novou perspektivu, na autenticitu, originalitu nebo reportáže z místa
28
„Partneři akce si stěžují, že texty o naší akci nevycházejí v tištěném celostátním vydání.“ ?
29
Většina čtenářů MF DNES má k dispozici také internet. A většina z nich zná přímo iDNES.cz nebo sleduje jiné internetové zdroje Sportovní zpravodajství v tištěných titulech si dávno nevystačí s pouhým popisem průběhu závodu či zápasu. To je úkol internetu. Noviny musí sportovní události musí popisovat jinak
30
„Budete na tiskové konferenci k našemu závodu? Nedorazí na ni sice nikdo ze sportovců, ale přijde zástupce partnera a také náměstek ministra…“ ?
31
Vždy budou sporty a také události, které budou mít přednost a větší pokrytí. Ale i ty menší se mohou prosadit při vhodném pojetí svých top akcí Důležitá je autenticita, pohledy do zákulisí, co čtenář nevidí a nezná od televize, co ho ještě víc vtáhne do děje Sportovce „prodá“ především jeho výsledek, pak také povaha či charizma, případně životní příběh. Důležité je také, jak on sám umí komunikovat
32
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.