Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jak odhadnout druhé Aktivita č.1:Výchova k aktivnímu občanství

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jak odhadnout druhé Aktivita č.1:Výchova k aktivnímu občanství"— Transkript prezentace:

1 Jak odhadnout druhé Aktivita č.1:Výchova k aktivnímu občanství
Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ Jak odhadnout druhé ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita č.1:Výchova k aktivnímu občanství Prezentace č. 3 Autor: PaedDr. Zdenka Lajdová

2 Jak poznávám a vnímám Obsah Jak odhadnout druhé
Omyly při vnímání druhých lidí Sebepoznání Vnímání Myšlení Optické klamy

3 Jak odhadnout druhé Písemně odpovídejte na otázky.
(Žáci odpovídají na otázky, které se týkají osoby, kterou dobře neznají - učitel, třídní učitel)

4 Pochází z velkoměsta, malého města, vesnice? Má, nebo nemá sourozence?
Dává přednost chůzi pěšky, nebo jízdě autem? Pracuje raději v týmu, nebo je spíš „sólista“? Má doma psa nebo kočku? Má rád/a přírodu? Má děti? Jezdí na hory lyžovat? Co je pro něj/ní charakteristické? 1

5 Omyly při vnímání druhých lidí
Chyba podlehnutí prvnímu dojmu tendence zařadit člověka do nějaké kategorie Chyba podlehnutí „haló – efektu“ nechat se unést jediným nápadným rysem Nesprávné úsudky, „soukromé teorie“ myslet si, že některé vlastnosti spolu souvisejí Chyba projekce očekávat, že druhý člověk má podobné motivy, zájmy, postoje, názory jako my

6 Efekt mírnosti je-li nám někdo sympatický, posuzujeme ho mírněji Efekt sociálního postavení podle sociálního postavení někdy neprávem přisuzujeme vlastnosti Předsudky a stereotypy stereotypní hodnocení zahrnuje zpravidla zjednodušení, zkreslení předsudky se týkají např. rasy, pohlaví apod.

7 Sebepoznání (odpovídejte písemně na otázky)
V čem jsi dobrý a v čem průměrný? Co máš společného ty a tvoji blízcí? Zakládáš si na tom, že některé věci neděláš? (když ano, které?) V čem ses rozhodl se zlepšit? Máš nějakou slabost? Co na tobě lidé nemohou ocenit, protože to není vidět? Kdy naposled se ti stalo, že jsi sám sobě nerozuměl?

8 EVALUACE Na závěr každý sám za sebe stručně napište,
jak teď po zodpovězení otázek rozumíte pojmu „moje osobnost“.

9 Vnímání Vnímání přijímání informací o vnějším a vnitřním prostředí
Informace o světě kolem sebe získáváme prostřednictvím smyslových orgánů.

10 Vjem psychická podoba momentálně vnímaného předmětu nebo jevu
(výsledek vnímání)

11 Představy názorný obraz něčeho, co v daném okamžiku nepůsobí na naše smysly Fantazie vytváření nových obrazů

12 Myšlení Myšlení Svět vnímáme pomocí smyslů.
Informace jsou dále zpracovány myšlením Myšlení poznávací, psychický proces, při němž dochází k manipulaci s vjemy, představami, pojmy… Proces zpracování a využití informací 2

13 Optické klamy V tomto obrázku se skrývají tři tváře.
Vousatý děda, stará babice a mladá dívka. Dokážete je všechny najít? 3

14 Sledujte pozorně černé tečky na spojnici šedých čar
Sledujte pozorně černé tečky na spojnici šedých čar. Některé se vám budou zdát bílé, jiné černé. 4

15 5

16 Dva obličeje 6

17 Optické klamy Optický klam je důsledkem nesprávného vnímání reality.
Mozek interpretuje obraz přijímaný okem jinak, než jak ve skutečnosti vypadá.

18 Bibliogragie

19 Obrázky [Online] [Citace: ] 2. curso-estimulacion-desarrollo-atencion-memoria/plasticidad-cerebral. [Online] [Citace: ] 3. fotoalbum/ocni-klamy/tri-tvare/optickeklamytritvare.gif.html. [Online] [Citace: ] 4. a/2546/ciekawe-zludzenia-optyczne. [Online] [Citace: ] 5. Optick%C3%BD_klam. [Online] [Citace: ] 6. opticke-klamy/opticke-klamy2.php. [Online] [Citace: ]


Stáhnout ppt "Jak odhadnout druhé Aktivita č.1:Výchova k aktivnímu občanství"

Podobné prezentace


Reklamy Google