Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Propagace - Promotion -
Klára Svobodová Eva Popelková Roman Maršík Veronika Jelínková Michaela Buláková
2
Propagace je forma komunikace mezi prodávajícím a kupujícím, jejímž cílem je větší prodej výrobku nebo služby. [1] Cíl: snaha ovlivnit chování lidí na základě procesu prezentace idejí, sdílení myšlenek a šíření marketingových informací [2]
3
Sdělení CO JAK KDY KDE KOMU
4
Propagační mix podpora prodeje reklama
prodejní personál (osobní prodej) public relation (práce s veřejností) přímý marketing [1]
5
Podpora prodeje Zahrnuje široký sortiment krátkodobých motivačních nástrojů jako např.: vzorky kupóny k odběru zboží se slevou možnost vyzkoušet výrobek zdarma, ochutnávky výstavy zboží a jeho předvádění. reklamní předměty
6
Podpora prodeje Hlavní cíl: snaha o zvýšení tržeb z prodeje, rozšíření tržního podílu a zisku Strategický cíl: zvýšení prodeje propagovaného výrobku, motivovat zákazníky k nákupu výrobku Taktický cíl: soutěž s konkurencí, rychle a výhodně zbavovat se zboží..
7
Reklama Neosobní forma propagace uskutečňovaná prostřednictvím placených médií: noviny, časopisy, rozhlas, televize, reklamní tabule (billboardy), plakáty, výlohy atd. Cíl: přesvědčit spotřebitele, aby si určitý produkt zakoupili a aby mu dali přednost před nabídkou konkurentů
8
Typy reklam primární (reklamou výrobku) selektivní (propaguje značku)
institucionální (zaměřena na vytvoření pozitivní představy o firmě zaváděcí reklama přesvědčovací reklama připomínající reklama
9
Prodejní personál prodavači v obchodech
obchodní cestující (zaměstnanci, kteří objíždějí současné i potenciální zákazníky, především firmy) dealeři (Dealeři jsou smluvní partneři, nikoliv zaměstnanci firmy. Pracují na základě smlouvy o zprostředkování z obchodního zákoníku a za svou práci mají provizi.)
10
Public relations (práce s veřejností)
Hlavní úkol: soustavné budování dobrého jména firmy, vytvářet pozitivní vztah a komunikaci s veřejností za účelem kladného působení a ovlivňování. [2]
11
PR - Práce s veřejností Komunikace
s vnitřním prostředím – (interní marketing) - působení na zaměstnance dané firmy, za účelem vytvoření kladného vztahu s firmou s vnějším prostředím – (externí subjekty) - vytvářet dobré vztahy se svým okolím tj. se zákazníky, dodavateli, kontrol. a správ. orgány, různými organizacemi a masmedii
12
Správně prováděná činnost
v oblasti Public Relations přispívá k budování a urdžování dobrého jména (image) podniku.
13
Soubor základních nástrojů „PENCILS“
P – publications (publikace) E – events (veřejné akce) N – news (novinářské zprávy) C – community involvement activities (angažovanost pro komunit) I – identity media (projevy podnikové identity) L – lobbying activity (lobbovací aktivity) S – social responsibility activities (aktivity sociální odpovědnosti) [2]
14
Přímý marketing /cílený/direkt marketing
zaměřen na určitý segment trhu interaktivní marketingový nástroj přímá, nezprostředkovaná forma komunikace Neveřejná, přizpůsobená potřebám cílového segmentu trhu, aktuální, interaktivní [2]
15
Patří sem: písemné nabídky prostřednictvím pošty telefonický marketing
elektronické obchodování prostřednictvím Internetu zasílání zboží objednaného podle nabídkových katalogů [2]
16
Může mít 2 formy: adresný přímý marketing (nabídka – konkrétní osoby)
neadresný přímý marketing (oslovuje určitý vybraný segment trhu, avšak ne jmenovitě) [2]
17
Strategie (jak dostat produkt od výrobce k zákazníkovi)
Metoda tlaku (push method) reklama, podpora prodeje, osobní prodej Metoda tahu (pull method): zákazníci sami vyžadují určité zboží, „táhnou“ ho přes obchodníky až od výrobce [2]
18
Použitá literatura: [1] – Švarcová, Jena: Ekonomie – stručný přehled: Zlín CEED 2001, ISBN [2] – FORET, Miroslav (Procházka Petr, Urbánek Tomáš): Marketing – Základy a principy, Brno: Computer Press, 2003 (1.vyd.), ISBN [3] - KUNČAR, Slavomil: Marketing pro všechny (Marketing spolehlivá cesta k úspěšnému podnikání), Krnov: SLAKUN, 1992, ISBN
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.