Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU"— Transkript prezentace:

1 IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 04 - 01
Anotace Prezentace, která se zabývá porovnáváním desetinných čísel. Autor Pavel Pavlas Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci porovnají dvě a více desetinných čísel. Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová slova Desetinné číslo. Druh učebního materiálu Prezentace Druh interaktivity Opakování, výklad, procvičení Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina 12-15 let Celková velikost / datum 352 kB, září 2011

2 Metodický pokyn: Prezentace a doplňování je vytvořeno pro práci na interaktivní tabuli Smart board. Prezentaci předchází připomenutí rozdílů mezi přirozenými a desetinnými čísly. Slide 3. doplnění - názvy řádů Slide 4. cvičení – žáci zapíší daná čísla Slide 5. výklad + zápis – porovnávání desetinných čísel pomocí číselné osy Slide 6. výklad + zápis – porovnávání desetinných čísel pomocí zápisu Slide 7. procvičení – žáci seřadí daná čísla vzestupně

3 Desetinná čísla - opakování
4 326,517 tisíce tisíciny stovky setiny desítky jednotky desetiny desetinná čárka

4 Desetinná čísla - opakování
Do pracovního sešitu napište následující čísla: osm celých, tři desetiny sto jedenáct celých, padesát dva setin žádná celá, osm set sedmdesát šest tisícin tři sta devadesát čtyři celých, čtyři setiny devět tisíc šestnáct celých, sedm desetin třicet celých, šest setin řešení: 8,3 111,52 0,876 394,7 9016,7 30,06

5 Porovnávání desetinných čísel
Pomocí číselné osy: Na číselné ose leží menší číslo vždy vlevo od čísla většího. Nakresli si do sešitu níže uvedenou číselnou osu a zakresli do ní tato čísla: 1,6 ; 3,3 ; 0,5 ; 2,7 ; 3,8 ; 1,2 ; 2,1 ; 0,9 0,5 0,9 1,2 1,6 2,1 2,7 3,3 3,8 Výše uvedená čísla napište za sebou od nejmenšího po nejvyšší. řešení: 0,5 ; 0,9 ; 1,2 ; 1,6 ; 2,1 ; 2,7 ; 3,3 ; 3,8

6 Pomocí zápisu: Postup: Číslo, které má před desetinnou čárkou větší počet číslic, je větší. Pokud mají čísla stejný počet číslic, porovnáváme postupně číslice od nejvyšších řádů k nižším. O tom, zda je číslo menší nebo větší, rozhoduje nejvyšší řád, ve kterém se čísla od sebe liší. Příklad: 2829,289 > 829,378 829,378 > 829,289 Jestliže k desetinnému číslu připíšeme za desetinnou čárku libovolný počet nul, číslo se nezmění!!! Příklad: 829,378 = 829,

7 Příklady: Čísla v následujících cvičeních seřaďte vzestupně:
2,4 ; 4,80 ; 13,83 ; 6,03 ; 5,7 ; 7,9 ; 3,77 3,90 ; 4,02 ; 2,99 ; 3,91 ; 3,01 ; 4 ; 3,99 324,9 ; 325,87 ; 326,01 ; 326,57 ; 326,10 ; 325 ; 325,1 0,267 ; 0,259 ; 0,271 ; 0,260 ; 0,269 ; 0,227 ; 0,270 Výsledky: 2,4 ; 3,77 ; 4,80 ; 5,7 ; 6,03 ; 7,9 ; 13,83 2,99 ; 3,01 ; 3,90 ; 3,91 ; 3,99 ; 4 ; 4,02 324,9 ; 325 ; 325,1 ; 325,87 ; 326,01 ; 326,10 ; 326,57 0,227 ; 0,259 ; 0,260 ; 0,267 ; 0,269 ; 0,270 ; 0,271

8 Čerpáno Texty: COUFALOVÁ, J. a kol. Matematika pro šestý ročník základní školy. Praha: Fortuna, s. ISBN Vlastní zdroje (© Pavel Pavlas)


Stáhnout ppt "IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU"

Podobné prezentace


Reklamy Google