Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Media relations – základní vymezení

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Media relations – základní vymezení"— Transkript prezentace:

1 Media relations – základní vymezení
Přednáška 01 Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::

2 Obsah Mediální komunikace Média versus sociální sítě
Význam komunikace v současné době Veřejné mínění Média versus sociální sítě Postavení, vztahy a vazby Aktivity na sociálních sítích Možnosti pro každého Média relations v praxi Činnosti a nástroje Mediální krajina v ČR – popis, struktura, vlastníci, internetoé mutace Vztahy, vzroce chování – jak to chodí v médiích Kontakty a jak je udržet Novináři – co milují a co nenávidí Hlavní rizika 3 zlaté principy v media relations Obsah Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::

3 Komunikace v současné době
Po mistrovství světa v ledním hokeji 2011 v Bratislavě: Alois Hadamčík po MS v LH, Bratislava 2011 Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::

4 Po mistrovství světa v ledním hokeji 2011 v Bratislavě:

5 Komunikace v současné době
Od problému „vyrobit“ k problému „prodat“ Prodat znamená komunikovat otevřít téma, které druhou stranu zajímá – vzbudit zájem Identifikovat problém Přesvědčit o možném řešení Dojednat obchod Veřejné mínění – podpora obchodních aktivit Význam médií Reklama: jistota obsahu, vliv není pod kontrolou PR: nejistota obsahu, ale podstatně vyšší důvěryhodnost Komunikace v současné době Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::

6 Kontrolní otázka Co to jsou média? Zdroj informací pro veřejnost
Nástroj ovlivnění veřejného mínění Záruka demokracie v zemi Po mistrovství světa v ledním hokeji 2011 v Bratislavě: Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::

7 Veřejné mínění Definice: Projev: Teze k poznání veřejného mínění:
projev názoru či vůle společnosti v konkrétní věci. Projev: průzkumy, volby, společenské a sociální pohyby Teze k poznání veřejného mínění: Je důsledkem veřejné komunikace, jejího obsahu, formy a kvantity Není souhrnem osobních názorů jednotlivců, je samostatnou, novou kvalitou Masmédia – nejviditelnější nositel a tvůrce Je nestálé, různorodé, obsahuje předsudky, xenofobii a emoce Syntetickým ukazatelem je reputace, image, mediální obraz Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::

8 Média versus sociální sítě
Rozvoj médií se zavedením všeobecného volebního práva (USA 1850, Německo a Francie 1871, V.B. 1884, Rakousko-Uhersko 1907) Rozvoj médií – manipulace výběrem, váhou a komentářem; Financování – prodej a reklama Závod v autentičnosti – média přebírají informace z terénu Sociální sítě – návrat k osobnímu sdělení Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::

9 Noviny versus sociální sítě
Tištěných novin neubývá (+6%); penetrace sociálními sitěmi stoupá; struktura příjmů (2008)se mění; zdroje zpráv – odkud Američané berou informace Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::

10 Noviny versus sociální sítě
Denně se na světě prodá 517 mil. ks. novin (v ČR 1,1 mil.), Facebook má 650 mil. (v ČR 300 tisíc) aktivních uživatelů, Twitter 200 mil. (v ČR a SR 60 tisíc) Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::

11 Čtenost deníků v ČR Celkem: 4 934 5 043 -1,6%
Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::

12 Prodej deníků v ČR Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz
PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::

13 Aktivity na sociálních sítích
1. Facebook , Twitter a další 2. Správná volba cíle 3. Výhody Vymezení cílových skupin Důvěryhodnost Minimální náklady 4. Rizika Stereotyp Odhalení obchodního záměru Vytvoření platformy pro opačné názory Mark Zuckerberg - autor Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::

14 Možnosti pro každého: Facebook: (v ČR cca 300 tisíc aktivních účastníků) Vlastní účet nebo firemní stránka Možnosti: foto, video, události, zeď, dárky, bazar, šťouchnutí Firemní sránky, PPC reklama, bannery, příznivci Twitter: (v ČR a SR 60 tisíc aktivních uživatelů) Tweets do 140 znaků, Účet, sledování a být sledován Účast médií, novinářů, populární osobnosti pouze v zahraničí Ostatní: Mezinárodní (LinkedIn, YouTube, MySpace, weRead atd.) české (Klábosení, Xchat, blog.cz, Unister atd.) Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::

15 Nick Nylor s novinářkou - malér - řešení
Děkujeme že kouříte Nick Nylor s novinářkou - malér - řešení 15

16

17 Nick Nylor s novinářkou - malér - řešení
Děkujeme že kouříte Nick Nylor s novinářkou - malér - řešení 17

18

19 Nick Nylor s novinářkou - malér - řešení
Děkujeme že kouříte Nick Nylor s novinářkou - malér - řešení 19

20

21 Taková je (může být) praxe v média relations ...
Děkujeme že kouříte Taková je (může být) praxe v média relations ... 21

22 Media relations - činnosti
Styk s novináři (aktivní, pasivní), osobní kontakty tiskové konference odborné semináře pro novináře, společenské a sportovní události, neformální kontakty a setkání Vystupování v médiích vystupování před kamerou, v rozhlase, aktivity na internetu – chat, sociální sítě, relevantní portály Zpětná vazba monitoring médií a jak s ním nakládat, i nepříjemné zprávy mají svou hodnotu předvídání: přijímaná rozhodnutí by organizace měla zvažovat i z hlediska dopadu na veřejné mínění (očekávatelné reakce médií) PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

23 Navazuje cvičení v 10:30 Ing. Martin Švehla PaedDr.Emil Hanousek,CSc., ::


Stáhnout ppt "Media relations – základní vymezení"

Podobné prezentace


Reklamy Google