Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilSilvie Benešová
1
ActionScript Moderní počítačové aplikace
2
Charakteristika Je odvozen od JavaScriptu Integruje do Flashe interaktivní ovládání Umožňuje vytvořit přehledné menu, webovou stránku, hru, animovaný formulář Zapisuje se jako posloupnost příkazů do okna Actions
3
Charakteristika Skript je možné zaměřit na: Snímek – pozná se podle malého písmene „a“ Objekt (tlačítko, MovieClip) – provede se jako reakce na událost
4
Tlačítko – události Press – zmáčknutí levého tl. myši Release – puštění levého tl. myši Release Outside – puštění tl. mimo instanci Key Press – zmáčknutí klávesy Roll Over – přejetí kurzorem dovnitř Roll Out – přejetí ven Drag Over – tažení dovnitř Drag Out – tažení ven
5
MovieClip – události Load – po načtení nebo vygenerování MC Unload – po odstranění MC z časové osy Enter Frame – akce jsou vykonány v každém snímku MC Mouse Move – pohnutí kurzorem myši (kdekoliv v animaci) Mouse Down – stisk levého tl. myši (kdekoliv v animaci) Mouse Up – uvolnění levého tl. myši (kdekoliv v animaci) Key Down – stisk klávesy Key Up – uvolnění klávesy
6
Základní příkazy GoTo (běž na) – Tento příkaz slouží k přechodu na jiný snímek (nebo scénu) a pokračovat v přehrávání, případně zastavit (GotoAndStop). gotoAndPlay("Scene 1", 12); Play & Stop – Slouží ke spuštění nebo zastavení animace. play(); stop(); GetURL – Otevře HTML stránku (nebo soubor). Lze nastavit ve kterém frame se má otevřít a jestli se mají odesílat hodnoty proměnných (GET, POST). getURL("flash.jakpsatweb.cz", "_blank", "POST");
7
Základní operátory Aritmetické: +, −, *, /, % Přiřazení: = Srovnávací:, =, ==, != Logické: &&, ||, !
8
Proměnné Datové typy: string, number, boolean Vytvoření: var prvni; Naplnění: prvni=12; pozdrav=“Ahoj“; Použití: gotoAndPlay(prvni); this.text(pozdrav);
9
Strukturované příkazy Větvení: if (podmínka) {příkazy} else {příkazy} Cykly: while (podmínka) {příkazy} do {příkazy} while (podmínka) for (poč.; mod.; kon.) {příkazy}
10
Atributy instancí Každý objekt v knihovně má definované atributy: Výška a šířka (width, height) Rotace (rotate) Sklon (skew) Jas (brightness) Barevný odstín (tint) Průhlednost (alpha) K definici lze použít: setProperty("prvni", _rotation, "30") nebo prvni._rotation = 30;
11
Objekty ActionScript pracuje se všemi prvky jako s objekty – mají své metody, vlastnosti a umí reagovat na události: button.onPress = function () { play() } Pro přístup k jednotlivým objektům se používá tečková notace Hlavním objektem je _root
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.