Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

 15.-16.století  Raná, vrcholná, pozdní  Dokonalost lidského těla Zachycení pocitů Pracuje s linií Důraz na rozum Kompozice je roztěkaná Renesance.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: " 15.-16.století  Raná, vrcholná, pozdní  Dokonalost lidského těla Zachycení pocitů Pracuje s linií Důraz na rozum Kompozice je roztěkaná Renesance."— Transkript prezentace:

1

2  15.-16.století  Raná, vrcholná, pozdní  Dokonalost lidského těla Zachycení pocitů Pracuje s linií Důraz na rozum Kompozice je roztěkaná Renesance Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr

3 Dáma s hranostajem Leonardo da Vinci Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr

4  17.-18.století  Dynamické (radikální), klasicizující, měšťanský realismus  Neklid a napětí Ruch a pohyb Dramatické světelné efekty Sklon k nadsázce Mytologické výjevy Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Baroko

5 Únos dcer Leukippových Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Petr Paul Rubens

6  18.-19.století  Ve Francii  Promyšlený řád a pravidelnost Barva je podřadná, pouze koloruje Jednoduché tvary Klidná, vyvážená vznešenost Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Klasicismus

7 Bonaparte při přechodu Alp Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Jacques Louis David

8  18.-1.pol.19.století  Náměty ze středověkých dějin  Cit a vášeň Kontrast a svoboda Napětí a pohyb Důraz na nitro člověka Tajuplné a dramatické Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Romantismus

9 Dantova bárka Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Eugéne Delacroix

10  19.století (ve 30. a 40.letech)  Věcnost a střízlivost Odraz skutečnosti Nepřikrášluje, pravdivé zobrazení (J.F.Millet)  Zachycení prchavého okamžiku Dynamika (W.Turner) Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Realismus + angličtí krajináři

11 Sběračky klasů Děšť, pára, rychlost Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Jean Francois Millet William Turner

12  19.století (60. až 80.léta)  1874 – 1.výstava  Nejpravdivější pohled Nálada a okamžik Smyslové umění, barevná skvrna Působivost a svěžest Práce v plenéru, mizí čerň Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Impresionismus

13 Dáma se slunečníkem Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Claude Monet

14  1885-1905  Paul Cézanne = „otec“ tohoto směru  Emocionalita projevu Prudké, vířivé tahy štětce Hustá, pastózní barva Nelomené barvy a exprese Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Postimpresionismus

15 Slunečnice Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Vincent van Gogh

16 Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr

17 Symbolismus  80.léta 19.století  Vyjádření duchovních představ pomocí symbolů  Významově bohatý Vztah k filozofii a mýtům Využití detailů, dekorativismus Jasná a přísná kompozice

18 Zjevení Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Gustave Moreau

19  1905 – 1920  3 hnutí: die Brücke der blaue Reiter nezávislý expresionisté  Silné lineární efekty Těžké barvy (černá, hnědá) Vyjádření svíravého pocitu úzkosti ze života Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Expresionismus

20 Výkřik Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Edvard Munch

21  1907 – 1914  3 fáze: prekubistická (cézannovská) analytická syntetická  Zobrazení z několika úhlů pohledu současně Dvourozměrné, geometrické tvary Výrazná deformace tvarů Ošklivost a opačná podoba lásky Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Kubismus

22 Avignonské slečny Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Pablo Picasso

23  Od roku 1920Naturalistický (S. Dalí) Absolutní (J. Miró)  Podoba vnitřního světa a snů Využívá realismus a naturalismus Automatické a spontánní vyjádření Lidské podvědomí, průběh myšlení Prolínání snu a skutečnosti Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Surrealismus

24 Stálost paměti (Měkké hodiny) Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Salvador Dalí

25 Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr

26  Mám moc ráda umění, hlavně tedy malířství a architekturu  Minulý rok jsem odmaturovala z výtvarné výchovy  Už od dětství moc ráda maluji a kreslím  Se svými kresbami jsem se zúčastnila výtvarnických soutěží a odnesla si pár ocenění  Letošní rok jsem si podala přihlášku na Architekturu (VUT)  Chtěla bych se stát třeba bytovou nebo zahradní architektkou  Tato práce by měla alespoň trochu nastínit moji největší zálibu Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr


Stáhnout ppt " 15.-16.století  Raná, vrcholná, pozdní  Dokonalost lidského těla Zachycení pocitů Pracuje s linií Důraz na rozum Kompozice je roztěkaná Renesance."

Podobné prezentace


Reklamy Google