Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAneta Bártová
2
15.-16.století Raná, vrcholná, pozdní Dokonalost lidského těla Zachycení pocitů Pracuje s linií Důraz na rozum Kompozice je roztěkaná Renesance Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr
3
Dáma s hranostajem Leonardo da Vinci Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr
4
17.-18.století Dynamické (radikální), klasicizující, měšťanský realismus Neklid a napětí Ruch a pohyb Dramatické světelné efekty Sklon k nadsázce Mytologické výjevy Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Baroko
5
Únos dcer Leukippových Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Petr Paul Rubens
6
18.-19.století Ve Francii Promyšlený řád a pravidelnost Barva je podřadná, pouze koloruje Jednoduché tvary Klidná, vyvážená vznešenost Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Klasicismus
7
Bonaparte při přechodu Alp Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Jacques Louis David
8
18.-1.pol.19.století Náměty ze středověkých dějin Cit a vášeň Kontrast a svoboda Napětí a pohyb Důraz na nitro člověka Tajuplné a dramatické Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Romantismus
9
Dantova bárka Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Eugéne Delacroix
10
19.století (ve 30. a 40.letech) Věcnost a střízlivost Odraz skutečnosti Nepřikrášluje, pravdivé zobrazení (J.F.Millet) Zachycení prchavého okamžiku Dynamika (W.Turner) Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Realismus + angličtí krajináři
11
Sběračky klasů Děšť, pára, rychlost Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Jean Francois Millet William Turner
12
19.století (60. až 80.léta) 1874 – 1.výstava Nejpravdivější pohled Nálada a okamžik Smyslové umění, barevná skvrna Působivost a svěžest Práce v plenéru, mizí čerň Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Impresionismus
13
Dáma se slunečníkem Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Claude Monet
14
1885-1905 Paul Cézanne = „otec“ tohoto směru Emocionalita projevu Prudké, vířivé tahy štětce Hustá, pastózní barva Nelomené barvy a exprese Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Postimpresionismus
15
Slunečnice Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Vincent van Gogh
16
Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr
17
Symbolismus 80.léta 19.století Vyjádření duchovních představ pomocí symbolů Významově bohatý Vztah k filozofii a mýtům Využití detailů, dekorativismus Jasná a přísná kompozice
18
Zjevení Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Gustave Moreau
19
1905 – 1920 3 hnutí: die Brücke der blaue Reiter nezávislý expresionisté Silné lineární efekty Těžké barvy (černá, hnědá) Vyjádření svíravého pocitu úzkosti ze života Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Expresionismus
20
Výkřik Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Edvard Munch
21
1907 – 1914 3 fáze: prekubistická (cézannovská) analytická syntetická Zobrazení z několika úhlů pohledu současně Dvourozměrné, geometrické tvary Výrazná deformace tvarů Ošklivost a opačná podoba lásky Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Kubismus
22
Avignonské slečny Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Pablo Picasso
23
Od roku 1920Naturalistický (S. Dalí) Absolutní (J. Miró) Podoba vnitřního světa a snů Využívá realismus a naturalismus Automatické a spontánní vyjádření Lidské podvědomí, průběh myšlení Prolínání snu a skutečnosti Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Surrealismus
24
Stálost paměti (Měkké hodiny) Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Salvador Dalí
25
Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr
26
Mám moc ráda umění, hlavně tedy malířství a architekturu Minulý rok jsem odmaturovala z výtvarné výchovy Už od dětství moc ráda maluji a kreslím Se svými kresbami jsem se zúčastnila výtvarnických soutěží a odnesla si pár ocenění Letošní rok jsem si podala přihlášku na Architekturu (VUT) Chtěla bych se stát třeba bytovou nebo zahradní architektkou Tato práce by měla alespoň trochu nastínit moji největší zálibu Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.