Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Rudolf Pečinka, 4.C.  Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Rudolf Pečinka, 4.C.  Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací."— Transkript prezentace:

1 Rudolf Pečinka, 4.C

2  Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací na snímaných z reálného světa  Rozdělení:  Rastrová-grafika využívá barevných bodů (pixelů)  Vektorová-obrázek je složen ze základních geometrických útvarů (body, přímky, křivky a mnohoúhelníky)

3  VÝHODY:  zmenšování nebo zvětšování obrázku bez ztráty kvality  práce s každým objektem v obrázku odděleně  paměťová náročnost obrázku je mnohem menší než u rastrové grafiky

4  NEVÝHODY:  složitější pořízení obrázku než u rastrové grafiky (u rastrové grafiky možné pořízení díky fotoaparátu a skeneru)  Při překročení určité meze složitosti grafického objektu je vektorová grafika náročnější na operační paměť a procesor než grafika bitmapová

5  Adobe Illustrator  CorelDraw  Inkscape  Sodipodi  Zoner Callisto

6  TEXT ve vektorovém editoru:  Dva druhy textu: umělecký a odstavcový  V základním panelu můžeme najít nástroje označené písmeny T (odstavcový) a A (umělecký), které slouží jako nástroje vkládání textu

7  Použití: vkládání delších textů např.: plakáty a propagační materiály  Jakmile se změní rozměr rámce text se automaticky přeformátuje  Podobnost textovému poli v textovém editoru  Text vkládáme klepnutím na ikonu a určením rozměrů ve vyvolané tabulce nebo další možností tažení myši a určením rozměrů přímo na pracovní ploše.

8  Použití: psaní nadpisů, výrazných sdělení, nápisů apod.  Jakmile se změní rozměr rámce text se přizpůsobuje jeho rozměrům a tvarům  Umělecký text vkládáme stejně jako odstavcový, ale můžeme ho pomocí alternativních nástrojů umístit například i na křivku.

9  Tvarovacím nástrojem můžeme upravovat text v různých režimech, které se mění podle toho, jakou vlastnost upravujeme. (viz alternativní panel nástrojů)  U písma můžeme měnit i jeho výplň, průhlednost, typ pera a jiné vlastnosti.  Typ pera pak můžeme i dále editovat (např. jeho šířku, úhel, zakončení atd.).  Můžeme například zvolit i bitmapovou výplň textu nebo pro další úpravy text rozbít pomocí kladívka, tak jako jsme to udělali u jednoduchých objektů.

10  V základním panelu si zvolíme vybraný tvar, kterému pomocí myši vymezíme velikost a polohu.  Polohu a velikost můžeme kdykoliv změnit  Tvarování objektů: díky tvarovacímu nástroji můžeme měnit polohu uzlů a tím objekt tvarovat  Tvarovat můžeme pouze křivku, ale pomocí nástroje na převod úsečky na Bézierovu křivku (kladívko)můžeme převést libovolný objekt

11  Díky tlačítku změnit na křivku můžeme jednotlivé úsečky změnit na křivky  Toto tlačítko se nachází v horní nabídce  Poté můžeme křivky ohýbat, zaoblovat atd.  Díky tomuto nástroji můžeme utvořit například z obdélníku autíčko.  Pokud chceme objekty vybarvit zvolíme v pravé nabídce libovolnou výplň.

12  http://cs.wikipedia.org/wiki/Vektorov%C3%A 1_grafika http://cs.wikipedia.org/wiki/Vektorov%C3%A 1_grafika  http://www.jardaz.cz/articles.php?article_id= 49 http://www.jardaz.cz/articles.php?article_id= 49

13


Stáhnout ppt "Rudolf Pečinka, 4.C.  Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací."

Podobné prezentace


Reklamy Google