Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název šablony: Inovace ve fyzice52/F19/5.3.2013,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Magnetismus Autor: Bc. Jana.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název šablony: Inovace ve fyzice52/F19/5.3.2013,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Magnetismus Autor: Bc. Jana."— Transkript prezentace:

1 Název šablony: Inovace ve fyzice52/F19/5.3.2013,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Magnetismus Autor: Bc. Jana Slabá Janoutová P ř edm ě t: Fyzika T ř ída: VI. Tématický okruh: Magnetismus Téma: Magnetismus Druh výukového materiálu: prezentace Pou ž ití ICT:interaktivní tabule,interaktivita Didaktické,metodické poznámky (popis pou ž ití výukového materiálu ve výuce): výklad s interaktivitou je propojen s pokusy pro nenásilné osvojení probírané látky. Na ka ž dý pokus navazují otázky, které ž ák sám zodpoví a poté zkontroluje s prezentací. Výklad navazuje na učebnici Fyzika pro 6.ročník, FRAUS 2004, str. 73 – 83. Pou ž ité zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Magnet0873.pnghttp://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Magnet0873.png http://www.ucebnice.krynicky.cz/Fyzika/4_Elektrina_a_magnetismus/5_Magneticke_pole/4501_Magnety_Magnet icke_pole.pdf http://lucy.troja.mff.cuni.cz/~tichy/elektross/magn_pole/stac_mp.html

2 Magnetismus

3 Pokus č.1 přibližuj magnet k hromadě železných špendlíků Výsledek pokusu: magnet přitáhne špedlíky i bez dotyku Závěr pokusu: ⇒ magnety působí na dálku ⇒ stejně jako u gravitace a elektrické síly zavádíme pojem magnetické pole

4 Pokus č.2 Opakuj pokus č.1 a pozoruj zda záleží na velikosti magnetické síly vzhledem ke vzdálenosti magnetu od špendlíků Výsledek pokusu: Čím blíže je magnet ke špedlíky, tím lépe přitahuje Závěr pokusu: ⇒ velikost magnetické síly se vzdáleností klesá

5 Pokus č.3 Přikryj hromádku špendlíků listem papíru nebo igelitem a proveď pokus č.1 Výsledek pokusu: Magnet přitahuje špendlíky, i když je schováme pod papír nebo pod igelit Závěr pokusu: ⇒ magnetická síla působí přes překážky.

6 Pokus č.4 Polož magnet do hromádky sponek. Přitahují všechny části magnetu stejně silně? Výsledek pokusu: na magnetu se nacházejí místa, kde je přichyceno nejvíce špendlíků Závěr pokusu: každý magnet má dva magnetické póly

7 Každý magnet má dva póly severní pól značí se N z anglického north barevně označován červeně jižní pól značí se S z anglického south barevně označován modře ÚKOL:Nakresli magnet podle získaných údajů N S

8 Spoj pojmy z částmi magnetu netečné pásmo jižní pól severní pól

9 Magnetické pole Země Spoj pojmy s částmi obrázku Severní zeměpisný pól Jižní zeměpisný pól Severní magnetický pól Jižní magnetický pól

10 Použité zdroje http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Magnet0 873.png http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Magnet0 873.png http://www.ucebnice.krynicky.cz/Fyzika/4_Ele ktrina_a_magnetismus/5_Magneticke_pole/4 501_Magnety_Magneticke_pole.pdf http://www.ucebnice.krynicky.cz/Fyzika/4_Ele ktrina_a_magnetismus/5_Magneticke_pole/4 501_Magnety_Magneticke_pole.pdf http://lucy.troja.mff.cuni.cz/~tichy/elektross/ magn_pole/stac_mp.html http://lucy.troja.mff.cuni.cz/~tichy/elektross/ magn_pole/stac_mp.html


Stáhnout ppt "Název šablony: Inovace ve fyzice52/F19/5.3.2013,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Magnetismus Autor: Bc. Jana."

Podobné prezentace


Reklamy Google