Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Identifikace sortimentu spotřebního zboží ve velkoobchodě
Různé systémy číslování a kódování zboží řízení, organizace činnosti registrace zboží kontrola pohybu zboží Sjednocení v r.1977 : EAN - European Article Numbering (Evropský čárový kód) - aplikací používaného systému UPC (Universal Product Code) z USA a Kanady Současnost: EAN International – mezinárodní organizace s více než 70 zeměmi „International Numbering Association EAN“
2
Identifikace sortimentu spotřebního zboží ve velkoobchodě
Význam kódování: umožnění jednoznačné identifikace jednotek – prodávaných i neprodávaných (palety, služby) podle uznávané klasifikace usnadnění komunikace, shromažďování dat a informací patří do identifikační činnosti, nikoliv klasifikační nezávislost na jednotlivých potřebách uživatelů a spotřebitelů slouží jako klíč k souboru identifikačních informací možnosti rozšiřování o doplňující informace splnění požadavků na označování zboží pomocí symbolů rychlost snímání symbolů a spolehlivost požadavky na tisk a snímání podle příslušných podmínek velikost tolerance čar ochranná zóna umístění barvy
3
Identifikace sortimentu spotřebního zboží ve velkoobchodě
Kódováním se zboží člení na: spotřebitelské jednotky (1 kg balení) distribuční jednotky (násobky ad.1) nákladní jednotky (palety,kontejnery) Požadavky na značení a umístění kódu: vyplývají ze zákonů, norem,státních a unijních smluv vhodnost pro přepravu balení z hlediska jakosti, tvaru, množství, fixní nebo variabilní parametry fixní nebo variabilní délka pole značení akceptace změn hodnot způsob ložení a fixace zboží na paletu opakovaná plocha a místo značení charakter a tuhost povrchu značení rezistentní vůči mechanickým, chemickým a klimatickým podmínkám a poškození.
4
Identifikace sortimentu spotřebního zboží ve velkoobchodě
EAN 13 3 místa kód státu – stanovuje INA EAN 4 místa kód firem – stanovuje EAN ČR 5 míst kód zboží – stanovuje firma 1 místo kód kontrolní - stanovuje firma výrobní číslo datum výroby trvanlivost varianty velikosti barvy materiálu obchodní logistické IČO dodavatele IČO odběratele číslo objednávky Standard pro aplikační identifikátory UCC/EAN
5
Identifikace sortimentu spotřebního zboží ve velkoobchodě
PŘEDPOKLADY A VYUŽITÍ SYSTÉMU EAN: automatizované systémy řízení zásob lepší informovanost o nákupech, zásobách, prodeji zlepšení vazeb mezi výrobou a velkoobchodem zjednodušení průběhu inventarizací jednodušší systém objednávek zboží automatizované skladové hospodářství operativní získávání průběžných informací o ekonomických výsledcích velkoobchodní firmy
6
prostředek nebo soubor prostředků
Balení zboží a obaly OBAL prostředek nebo soubor prostředků chránící zboží před škodou či jinou újmou, která má bezprostřední vliv na realizaci obchodní směny, umožňující manipulaci se zbožím, usnadňující odbyt a spotřebu výrobků.
7
Balení zboží a obaly FUNKCE ochranná informační reklamní a propagační
standardizační manipulační ekologická Volba obalu musí respektovat řadu podmínek: vnějšího prostředí & vnitřního prostředí
8
Rozdělení obalových materiálů
Obalové klasické materiály papír dřevo tkaniny sklo Kovy Obalové plastové materiály celofán v různých mutacích (pro porcované výrobky) nízkotlaký nebo vysokotlaký polyetylén (přepravní obaly, smrštitelné) polypropylén (ke sterilizaci) polyvinylchlorid (PVC) (láhve, misky) polystyrén (ochranná výplň, tepelný izolant) laminové, natírané v kombinacích s ostatními materiály. Tvar a rozměry obalu Velikostní sortiment Možnost mechanizace a automatizace výroby a balení Spolehlivost Grafika a barevné řešení
9
4 základní požadavky na obaly
velikost spotřebitelského obalu musí odpovídat přáním a požadavkům zákazníků – obsahem a gramáží rozměry musí vycházet z rozměru europalety 800x1200x170 mm schopnost plnit všechny funkce obalu Pro ruční manipulaci musí být obal s výrobkem odpovídat < 15 kg
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.