Lukáš Masopust 2007. Úspěšný WEB Přehledná grafika, která zaujme Optimalizace pro vyhledávače Informační hodnota Přehledná navigace Nepřebujelost Funkčnost.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Lukáš Masopust 2007. Úspěšný WEB Přehledná grafika, která zaujme Optimalizace pro vyhledávače Informační hodnota Přehledná navigace Nepřebujelost Funkčnost."— Transkript prezentace:

1 Lukáš Masopust 2007

2 Úspěšný WEB Přehledná grafika, která zaujme Optimalizace pro vyhledávače Informační hodnota Přehledná navigace Nepřebujelost Funkčnost Snadno zapamatovatelný název 4/8/20152

3 Významná místa 4/8/20153

4 Magie barev I. 4/8/20154

5 Magie barev II. Červená stop, nebezpečí, chyba Modrá barva pro chlapce studená barva pro techniky techniky Růžová barva pro dívky Zelená relaxace, volno Pozn: bílá v Evropě radost, svatební barva; na východě smutek, vážnost 4/8/20155

6 Magie barev III. 4/8/20156

7 Barevná schémata Monochromatické schéma se kromě černé a bílé skládá z jednoho dalšího odstínu. Nemusí se nutně jednat o jedinou barvu, neboť lze použít několik variant téhož odstínu s různou sytostí, či světlostí. Monochromatické schéma se kromě černé a bílé skládá z jednoho dalšího odstínu. Nemusí se nutně jednat o jedinou barvu, neboť lze použít několik variant téhož odstínu s různou sytostí, či světlostí. 4/8/20157 Analogické barvy jsou ty, které spolu bezprostředně sousedí. Na barevném kruhu si vyberte jednu barvu a doplňte ji jejími sousedy bezprostředně vpravo a vlevo. Obvykle se jedna z barev použije jako dominantní Analogické barvy jsou ty, které spolu bezprostředně sousedí. Na barevném kruhu si vyberte jednu barvu a doplňte ji jejími sousedy bezprostředně vpravo a vlevo. Obvykle se jedna z barev použije jako dominantní Komplementární barvy jsou 2 barvy stojící v kruhu přímo naproti sobě. Při správném použití mohou vytvořit jak rovnováhu, tak zajímavý kontrast. Komplementární barvy jsou 2 barvy stojící v kruhu přímo naproti sobě. Při správném použití mohou vytvořit jak rovnováhu, tak zajímavý kontrast.

8 Bezpečné barvy 4/8/20158

9 Layout čili uspořádání Hlavička Navigace Obsahová část Prostor pro reklamu Zkratky na nové články Ovládací prvky Formuláře a jiné objekty 4/8/20159

10 Učme se na příkladech 4/8/201510

11 Muži x ženy Ženy – vše rychle přístupné 4/8/201511 Muži – logická strukturovaná navigace Pozn: Rozdíly se stíraní díky vyšší počítačové gramotnosti

12 RSS Really Simple Syndication, Rich Site Summary Verze: 0.90 – pro portál My Netscape »URL, název, popis, XML formát 2.00– Přibylo: datum vydání, obrázky 4/8/201512

13 SEO „Content is a king“ 4/8/201513

14 SEO Úprava struktury, textu a dalších prvků Optimalizace na klíčové slovo či frázi 4/8/201514 Search engine optimalization

15 SEO – Předpoklady 4/8/201515

16 SEO – Metody ON PAGE FAKTORY –Vše co může obsahovat klíčová slova –Meta, Hx, Strong, A, Big, Title –Záleží i na hustotě v textu (viz Wiki)Wiki OFF PAGE FAKTORY –Pagerank – určuje informativní cenu webu –Stránky si Pagerank předávají –Link exchange, Link trading 4/8/201516

17 SEO – Pagerank PR(A) = (1-d) + d (PR(T1)/C(T1) +…+ PR(Tn)/C(Tn)) kde PR(A) je PageRank stránky A PR(Ti) je PageRank stránek Ti, které odkazují na A C(Ti) je po et odchozích odkazů na stránce Ti d je faktor útlumu (damping factor), který je mezi 0 a 1 – nekliká do nekonečna Pozn: přibližnou hodnotu určuje Toolbar PR 4/8/201517

18 SEO – jak na to? Zvýšit hustotu klíčového slova Klíčové slovo umístit do adresy, titulku, nadpisu a textu (např: Wiki)Wiki Získat zpětné odkaz Předělat na hezká URL Dát na stránku mapu webu Vložit do kořene webu robots.txt META –Description, keywords, DC.*** 4/8/201518

19 hezká URL SEO – Je libo hezká URL? http://lmsoft.cz/cz/didakticka_cinnost/ 4/8/201519 ErrorDocument 404 /index.php?err=or RewriteEngine On RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f RewriteRule ([^/]+)/(.*) /index.php?lang=$1&odkaz=$2 /index.php?lang=cz&odkaz=didakticka_cinnost

20 Reklamní systémy Výměnné – obvykle bannery Každý banner je ohodnocen kredity Za zobrazení banneru se přitají/odečítají kredity Málá úspěšnost ~ 4% (CTR) Např: Billborad.cz Kontextové – jen relevantní odkazy Obvykle placená služba Platí se i za kliknutí Objednatel platí za kliknutí Např: adSence, adFox 4/8/201520

21 SEM – Search engine marketing 4/8/201521 adWords

22 Platíme za kliknutí 4/8/201522

23 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Lukáš Masopust 2007. Úspěšný WEB Přehledná grafika, která zaujme Optimalizace pro vyhledávače Informační hodnota Přehledná navigace Nepřebujelost Funkčnost."

Podobné prezentace


Reklamy Google