Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Information Worker Petr Bobek, Product Manager, pbobek

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Information Worker Petr Bobek, Product Manager, pbobek"— Transkript prezentace:

1 Information Worker Petr Bobek, Product Manager, pbobek
4/9/2017 7:11 PM Information Worker Petr Bobek, Product Manager, pbobek Tomáš Kutěj, Technical Specialist, tomku

2 Microsoft Office System
4/9/2017 7:11 PM Microsoft Office System Aktuální akce na podporu prodeje Výhody legálních Office

3 Akce na podporu prodeje Office produktů
Wi-Fi zdarma za nákup COEM Za 3x COEM Office Small Business nebo Professional + SBS server zdarma Wi-Fi Access Point ČR, SR Do Získejte až korun Za 4 COEM licence sad Office Small Business nebo Professional 5. licence zdarma. Wi-Fi zdarma za multilicenci Za libovolnou multilicenci s alespoň 5 licencemi Office zdarma Wi-Fi Access Point SB Specialists Udělujeme vám cenu! Office v multilicenci Open L+SA, OV, OVS se slevou 15% Školení Visio 2003 zdarma Školení zdarma za 5 licencí Visio nakoupených v multilicenci SR Visio Resource Kit zdarma S nákupem Visio Professional Resource Kit for IT Professionals zdarma

4 Výhody legálních Office (Office Genuine Advantage, OGA)
Ověření legality licence Office při stahování „Office obsahu“ ze Služby stažení softwaru Označení hvězdičkou (ikonou OGA) Kritické bezpečnostní aktualizace volně Běží od ČR povinné procházení ověřením SR dobrovolné procházení ověřovací bránou Bude se dále zpřísňovat, další kroky na jaře 2007 Pro verze 2003, XP; probíhá na OS Windows XP a 2000 Ověřují se jednotlivé aplikace i sady* Neúspěšné ověření pro: Zkušební aplikace, sada Neaktivovaná aplikace, sada Nelegální sada * První výsledky v ČR ukazují 48% nelegálních Office, většina je tzv. „leaked key“

5 Microsoft Office systém verze 2007
4/9/2017 7:11 PM Microsoft Office systém verze 2007 Oblasti inovace

6 4/9/2017 7:11 PM Office systém verze 2007 – oblasti inovace splnění potřeb organizací 21. století Správa a tok dokumentů Komunikace a spolupráce Business Intelligence Osobní produktivita a profesionalita As the ground shifts under organizations in the new world of work, it only makes sense that the tools information workers use in their jobs should evolve to meet new needs and provide new capabilities. The traditional authoring, analysis and communications tools remain relevant, but are no longer “good enough” on their own to enable information workers to maximize their contributions or adapt to the onslaught of new data. Already, information work solutions are becoming more deeply integrated with network infrastructure, better able to support critical capabilities like information rights management, and expanding to provide richer communication and collaboration channels for teams and organizations. Looking ahead to the next few years, we see opportunity in organizations of all sizes to maximize employee and workgroup impact, connect effectively with customers and partners, enable informed and timely decision making, and manage and protect information in today’s corporate environment. Microsoft is focusing on five major areas to provide workers and organizations with the means to compete and win in an environment of accelerated change. Key points: Three big organization-wide areas of investment: Enterprise Content Management, Communication and Collaboration and Business Intelligence We see benefits of the integration of capabilities of these markets and the market convergence happening around these One of the keys to get full value of these capabilities is the individual – where customers have failed to get full benefits from these types of systems is tied to getting users to adopt the usage and business process changes. Underlying this is the ability to build and extend solutions and fundamental elements of manageability, reliability and security Key take-aways Enterprise focus with emphasis on empowering the individual Taking an end-to-end solution view from individuals working in familiar Office programs to enterprise servers providing capabilities to address organizational needs to “cloud services” providing capabilities or assistance to users. Long-term commitment – not a one release focus Increase Individual Impact Objective: Increase employee self-sufficiency and effectiveness Emphasize: We will continue to invest in providing tools for individuals to be productive and effective. We will be working to make individuals more self-sufficient by enabling them to perform more sophisticated tasks themselves and providing more self and community-based help options. Communication & Collaboration Simplify Working Together We will continue to invest in team effectiveness and will be expanding this to include integrated communications and the ability to work easily with partners and customers. Enterprise Content Management Objective 1: Streamline Content Management We will expand what we provided in Wave 2003 of the Office System for document management to allow better policy management of content across the organization. We will be making sure we keep the overhead of document management to a minimum and that we make it simple for end users to participate in document management processes. Objective 2: Streamline processes For corporate developers, we will be delivering a platform on which they can easily build and deliver rich solutions that incorporate workflow, business system integration and Office client familiarity. Business Intelligence Improve business insight We will make it easy to find, analyze and use the expertise and data hidden within an organization and its business systems to make better informed decisions personally and within a team. Fundamentals Make it secure, reliable and easier to deploy Emphasize We have made great strides in the last few years on the security, reliability, and deployment of Office, and we will continue to invest in these fundamentals. We are making investments in establishing a digital connection with customers, making deployment and patching simpler and providing software that is secure by design and by default. 2007 Microsoft Office suites will support Windows XP SP1+ for clients and Windows Server 2003 & SQL 2000 and later for servers. Základy 6 © 2002 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied, in this summary.

7 Osobní produktivita a profesionalita
4/9/2017 7:11 PM Osobní produktivita a profesionalita Zjednodušení práce Nové GUI Nové Office Online (školení, komunity) Příklady využití Získávání informací od odborníků z oboru Vytváření profesionálních dokumentů Předdefinovaný obsah Nové diagramy a grafy Ukládání do PDF, XPS Vytvoření profesionálně vypadající nabídky do výběrového řízení Práce za pohybu Informace na SharePoint dostupné offline prostřednictvím Outlook or Groove Extranetové pracovní prostory There is still a lot of headroom to make individuals more effective outside of the team and organization-level processes that we’ll get into in the other themes. 2007 Office system includes advances in usability, document production, mobility and personal information management, including task management. We will first take a look at what we are doing to improve usability with the new results-oriented users interface. NOTE: The ability to access SharePoint sites offline with Outlook requires Windows SharePoint Services 3.0 – this will be available as a free download to all Windows Server 2003 users at Office 12 GA Získávání informací o zákazníkovi a o produktech během návštěvy u zákazníka Správa informací, času a úkolů Alokace času na plnění úkolů Okamžité vyhledávání Sdílení a porovnávání kalendářů Lepší organizace práce, vše potřebné na jedné obrazovce 7 © 2002 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied, in this summary.

8 Správa a tok dokumentů Integrated Capabilities for entire lifecycle
4/9/2017 7:11 PM Správa a tok dokumentů Funkce pro sledování životního cyklu dokumentů Plně provázané s nástrojem pro vyhledávání Plně provázané s řízením toku dokumentů Příklady využití Týmová práce nad dokumentem spojená s nutností schvalování a s nastavením data platnosti Navrženo pro obyčejné uživatele – jednoduché ! Jednotná architektura postavená na WSS 3.0 Snadné ovládání pomocí Office aplikací a IE Nástroje pro IT správu Uživatelé vytvářejí dokumenty aplikace Word v centrálním depozitáři a mají přístup k souvisejícím metadatům, pracovním tokům a zásadám zacházení s dokumentem Integrated Capabilities for entire lifecycle Microsoft’s ECM offering has an integrated set of capabilities to manage the entire lifecycle of a wide range of content from creation to expiration. This includes the ability to do simple document management with check-in/check-out and workflow capabilities to policy based records management to publishing web content on high fidelity, scalable internet sites. For example analysts in a Capital Markets organization can collaboratively create an equities research document, secure the required approvals, set a policy on when this report should expire and then publish it to the web for consumption by it’s clients. Designed for Broad Adoption A key to success for an organization’s ECM strategy is the extent to which end users adopt it for their everyday use. Microsoft’s ECM offering is built on the familiar and widely adopted WSS foundation and exposes ECM functionality through Microsoft Office making ECM a natural extension of the content authoring process. Since all the capabilities are delivered on a unified architecture, IT departments have a common way to administer and manage the entire solution. For example, IT can set up a central repository for a particular type of document like contracts. When a end user creates a new document in this repository, the metadata and workflow are exposed to this user through Microsoft Word and this document inherits the policies that IT had set for this document type, Extensible and Interoperable Our ECM offering is designed to be extensible and interoperable with support for industry standards like XML, SOAP and web services and supports commonly used tools like FrontPage and Visual Studio. This allows developers to build custom applications requiring business process specific functionality such as one for processing insurance claims. Rozšiřitelnost a interoperabilita Podpora XML, SOAP, SMTP a webových služeb Dobře definované API/OM pro integraco depozitáře Integrace s SharePoint Designer a Visual Studio ISVs/SIs mohou vytvářet aplikace pro podporu reklamačního procesu 8 © 2002 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied, in this summary.

9 Komunikace a spolupráce
4/9/2017 7:11 PM Komunikace a spolupráce Integrovaná komunikace Integrovaná telefonie, webové konference, informace o přítomnosti a zasílání okamžitých zpráv Jedna poštovní schránka pro zprávy hlasové pošty a elektronické pošty Příklady využití Okamžité vyřešení dotazu zákazníka díky snadnému nalezení odborníka Extranetové pracovní prostory Vytváření extranetových pracovních prostorů Společné pořizování poznámek Spolupráce a sdílení informací s firmou zajišťující outsourcované služby Vyhledávání relevantních lidí a informací Vyhledávat lze pracovní prostory i odborníky Vyhledávání v záznamech pracovních schůzek All your communication methods will be integrated together, so that it is easy to find and connect with people and valuable interaction information is captured. Collaborate more easily with customers and partners through extranet sites and Groove Better ties between personal and team calendars helps you collaborate and manage team projects. Rychlé uvedení do problematiky projektu nových členů projektového týmu Řízení pracovních procesů Konfigurovatelné pracovní toky Zjednodušený sběr dat od partnerů Pracovní prostory pro sledování projektů Oběh týmových dokumentů za účelem revize 9 © 2002 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied, in this summary.

10 Business Intelligence
4/9/2017 7:11 PM Business Intelligence Ochrana a sdílení „jedné verze pravdy“ Bezpečnější přístup k živým tabulkám s firemními daty prostřednictvím webového prohlížeče Reportovací centrum - centralizovaná správa obchodních sestav, zdrojů dat a reportování projektů Příklady využití Sdílení výsledků zobrazených v tabulce s partnery a zaměstnanci bez nutnosti odhalování obchodních tajemství Lepší porozumění datům Nové nástroje pro analýzu a vizualizaci dat v aplikacích Excel a Visio Webové části pro „konzole“ (dashboard) a klíčové indikátory výkonu Integrace s analytickými a reportovacími funkcemi serveru SQL Server 2005 Získávání a analýza firemních dat s možnostmi vizualizace výsledků, trendů atd. Broaden access to and usability of business data and applications through the business data catalog, report center and dashboard center – make BI assessable to more people Use new visualization and data exploration capabilities in Office 12 to understand patterns and trends in business data to develop greater insight Find critical business information and expertise regardless of its location through enhanced search and social networking capabilities Nalezení odborníků a klíčových informací Prohledávání webových serverů, adresářů, a lokálních disků Snadné nalezení relevantních informací i odborníků Nalezené odborníků uvnitř organizace zformulováním problému 10 © 2002 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied, in this summary.

11 Základy Bezpečněji návrhem, výchozím nastavením, nasazením
4/9/2017 7:11 PM Základy Bezpečněji návrhem, výchozím nastavením, nasazením Jedno místo pro bezpečnostní nastavení Srozumitelné pobídky a varování Příklady využití Snadnější správa bezpečnostních nastavení Zjednodušená instalace a aktualizace Aktualizace a přizpůsobení v nástroji Office customization tool Nástroj pro nasazení: Office migration tool Uživatelská nastavení a aktualizace na jednom místě Použití automatického reportování pro zvýšení kvality a proaktivní nápovědy Zlepšená kvalita a spolehlivost Proaktivní podpora – vysvětlení pravděpodobné příčiny pádu aplikace Zdokonalené obnovování po pádu Microsoft has changed how we build software, and the results are significant. Our new processes are aimed at making sure that our software is more secure before it ships and secure by default (settings) when it is installed. We are investing in making patching and deployment simpler and more consistent. We are using real-time feedback technology to make valuable improvements in quality on an on-going basis to both our application code and our online help content. Office 12 will not require Longhorn. 11 © 2002 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied, in this summary.

12 Microsoft Office systém verze 2007
4/9/2017 7:11 PM Microsoft Office systém verze 2007 Dostupnost Produkty Lokalizace Ceny Základní informace o licencování Demo show ! – Tomáš Kutěj

13 Dostupnost Beta 2 (veřejná beta) 23. 5. 2006
Formát souborů není finalizován ! Může být instalováno paralelně k Office 2003 Uvedení na trh, New York, 10/2006 Uvedení na trh, Praha, Bratislava, 11/2006 (akce pro partnery a podnikové zákazníky) ČR 11/2006 pouze multilicence 1/2007 OEM, retail (FPP) SR 3/2007 multilicence, OEM, retail

14 Nové produkty Servery (6 serverů celkem + Exchange)
Forms Server Groove Server Project Portfolio Server Aplikace (12 aplikací + Communicator) SharePoint Designer Groove Sady (8 sad) Pro studenty a domácnosti OneNote místo Outlook Není vázáno na studenta v rodině FPP, OEM licence Enterprise Ultimate (v krabici, složení stejné jako Enterprise) - Seznámení s produktem (16 stran) – v češtině - Příručka recenzenta (77 stran) - v češtině

15 * Do jazykových nástrojů zařazena verze 2 Kontroly české gramatiky
Lokalizace český trh Aplikace: všechny v češtině* Servery: nelokalizovaný Groove, Live, Exchange Server slovenský trh Aplikace ve slovenštině Word, Excel, PowerPoint, Outlook Access, Publisher, InfoPath, OneNote, Groove Business Contact Manager ! Aplikace nelokalizované Visio, Project, SharePoint Designer Servery Nelokalizovaný Project, Groove, Live, Exchange Server Nově Nově * Do jazykových nástrojů zařazena verze 2 Kontroly české gramatiky

16 Zkušební verze Zkušební verze bude možné downloadovat
Spolupráce s Direct OEM partnery Zkušební verze předinstalovaná na disku Zkušební verze = tzv. „supertrial“ (obsahuje nejvyšší sadu, všechny aplikace) Zkušební verze poběží 60 dní Zkušební verze bude možné konvertovat na „ostrou“ v. On-line (zaplacením ceny přes Internet) Zakoupením krabicové licence Zakoupením OEM licence ? (zvažuje se) Bez nutnosti reinstalace

17 Nový formát Open XML Nativně pro Word, Excel, PowerPoint (docx, xlsx, pptx) Ostatní aplikace zatím nepoužívají Word, Excel, PowerPoint uloží i v původním binárním formátu Otevřený Probíhá standardizace v ECMA Mohou používat i jiní dodavatelé kancelářských balíků Základem XML 1.0, ZIP standardy Kompatibilita Zpětně kompatibilní Integrované konvertory pro Office XP (2002), 2003 (tzv. External Compatibility Pack) Pro Office 2000, Office 97 - „standalone“ konvertor (tzv. Microsoft Office Converter) Výhody Zpřístupňuje data uložená v „Office“ dokumentech Větší bezpečnost (škodlivý kód, odolnost proti poškození) 70% úspora velikosti souborů

18 4/9/2017 7:11 PM Nový formát XPS Souborový formát pro pro přesné uložení obsahu obrazovky XML Paper Specification, technologie z OS Windows Vista Vlastnosti: Otevřená specifikace, ostatní výrobci mohou začlenit do svých aplikací Čtení (prohlížení) XPS Ukládání do XPS Použití v OS Vista: Libovolná aplikace běžící na Vista uloží do XPS formátu (Microsoft XPS Document Writer – ovladač „tiskárny“) Prohlížení pomocí IE (jeho součástí je Microsoft XPS Viewer) Rychlý tisk díky nativní podpoře v OS Vista Výhody Otevírání souboru probíhá v chráněné paměti (škodlivý kód může emulovat XPS, ale nepoškodí OS) Podpora IRM Podpora digitálního podepisování XPS založen na vektorové grafice Soubor obsahuje vždy definice všech použitých fontů XPS soubory je možné fulltextově prohledávat Použití: Pro sdílení výstupů/informací s lidmi, kteří nemají aplikaci s jejíž pomocí byla data pořízena Pro archivaci libovolných dat (nutnost popsaného otevřeného formátu, XPS splňuje) Pro vytvoření stránkovaného dokumentu z nestránkovaného obsahu, jako je např. webová stránka

19 Minimum 800x600; 1024x768 or higher recommended
HW a SW požadavky Component Requirement Operating system Microsoft Windows XP Service Pack (SP) 2 or later or Microsoft Windows Server 2003 (or higher) required Computer and processor 500 megahertz (MHz) processor or higher; 256 megabyte (MB) RAM or higher; DVD drive Hard disk 2 gigabyte (GB) necessary for install; a portion of this disk space will be freed after installation if the original download package is removed from the hard drive; 1 gigahertz (GHz), and 512 MB of RAM or higher is required to run Microsoft Office Outlook 2007 with Business Contact Manager Monitor resolution Minimum 800x600; 1024x768 or higher recommended Internet connection Broadband connection, 128 kilobits per second (Kbps) or greater, for download and activation of products Additional components Microsoft Internet Explorer 6.0 with service packs, Microsoft Exchange Server 2000 or later required for Outlook 2007 users

20 Tabulka multilicenčních sad Office
4/9/2017 7:11 PM Tabulka multilicenčních sad Office Small Business Standard Professional Plus Enterprise Word PF Excel PPT Outlook Business Contact Manager Access Publisher InfoPath Groove OneNote Communicator SKUs that enable these features are labeled "E" in the matrix. E.g., Office Professional Plus and Office Enterprise enable these features. "Information Rights & Policy" Create IRM protected documents and Apply policy statements to "Integrated Content Management" Initiate document workflows from within Office Prepare presentations for organizational use in PowerPoint slide libraries Prepare spreadsheets for publication to Report Center Generate printable metadata labels & barcodes to track documents Support official records management for in Outlook Note: Content management features require SharePoint Portal Server or similar server infrastructure. IRM requires Windows Rights Management Services. Office Professional Plus and Office Enterprise can create, initiate and/or manage. All Office “12” users can participate or consume the information via some method. PF = Pokročilé funkce

21 Do Office aplikací Integrované elektronické formuláře
4/9/2017 7:11 PM Funkcionalita nabízená pouze vyššími sadami Office Professional Plus a Office Enterprise Do sady Office integrovaný pracovní tok dokumentů Knihovny snímků PowerPoint Příprava tabulek Excelu pro publikování v Reportovacím centru Tisknutelné štítky s metadaty a čárovými kódy pro sledování dokumentů Vyžaduje Office SharePoint Server a CAL Integrovaná správa dokumentů (ECM) Do Office aplikací Integrované elektronické formuláře Přizpůsobitelné InfoPath formuláře v aplikacích Word, Excelu & PowerPoint Přizpůsobitelné formulářové panely s informacemi o dokumentu InfoPath formuláře v aplikaci Outlook Vyžaduje InfoPath na uživatelově PC In addition to application differentiation, Microsoft Office Professional Plus 2007 and Microsoft Office Enterprise 2007 will include special features which are not available in other suites. These features provide a unique value proposition to volume licensing customers and are targeted towards the corporate Enterprise environment. Information Rights Management Vytváření dokumentů chráněných IRM Aplikování zásad ochrany na poštovní zprávy Vyžaduje Windows RMS a CAL Ostatní sady tyto funkce „konzumují“ nedokáží je „iniciovat“

22 Základní multilicenční sady
4/9/2017 7:11 PM Základní multilicenční sady Rozšíření o funkce pro spolupráci a mobilitu Umožnění spolupráce za geografické, organizační a síťové hranice Lidé dostanou informace v okamžiku potřeby, ať jsou na síti nebo mimo síť Důležité pro pracovníky na cestách, nesourodé týmy, projektové manažery, a zaměstnance, kteří pracují s partnery a zákazníky 22% více než Pro Plus 2007 OneNote Groove Integrated Enterprise Content Management Integrated Electronic Forms Information Rights & Policy Access Publisher InfoPath Communicator Rozsáhlá sada nástrojů pro produktivitu v prostředí organizací Zjednodušení procesů prostřednictvím formulářů Mocné nástroje pro analýzu dat Integrovaná správa a tok dokumentů Ochrana dokumentů pomocí IRM Integrovaná komunikace Access Publisher InfoPath Communicator 5% více než Office Pro EE 2003 Integrated Enterprise Content Management Integrated Electronic Forms Information Rights & Policy Office Standard 2007 will continue to empower customers to effectively manage and easily create great-looking documents, spreadsheets and presentations. Office Standard 2007 will make it easier for people to get things done, with improved menus and tools including enhanced graphics and formatting capabilities, new time-management tools as well as greater reliability and enhanced security. Office Professional Plus 2007, the new name for an updated release of Microsoft Office Professional Enterprise Edition 2003, will deliver a powerful set of tools designed to help people and organizations work more efficiently with information. Through integration with new Microsoft Office SharePoint® Server 2007 and Microsoft Windows® SharePoint Services capabilities, Office Professional Plus 2007 will offer advances in teamwork solutions. Building on the strengths of Microsoft Office Professional Plus 2007, the new Office Enterprise 2007 suite will help teams share information easily and more securely across geographic and organizational boundaries, whether information workers are online or offline. Customers with active Software Assurance or EA in place will receive: Office Standard 2003  Office Standard 2007 Office Professional 2003  Office Professional Plus 2007 Customers with active Software Assurance or EA in place will have the following step-up options: Office Standard 2003  can purchase step up to  Office Professional Plus 2007 Office Standard 2003  can purchase step up to  Office Enterprise 2007 Office Professional Plus 2007  can purchase step up to  Office Enterprise 2007 These customers will have the option to purchase these Step-Ups once the 2007 Office System products become available on the volume licensing price lists. Outlook Word Excel Power- Point Osobní produktivita Tvorba dokumentů ve zjednodušeném uživatelském prostředí Snadné vytvoření profesionálně vypadajících dokumentů , správa osobních informací, základní spolupráce Vývojářsky rozšiřitelné Bez cenové změny Outlook Word Excel Power Point

23 Servery Microsoft Office systému verze 2007
4/9/2017 7:11 PM Servery Microsoft Office systému verze 2007

24 Nově 2 úrovně CAL licencí
4/9/2017 7:11 PM Nově 2 úrovně CAL licencí Base CALs Enterprise CALs Portál pro spolupráci + správa dokumentů Sledování životní cyklu dokumentu Vyhledávací „engine“ Služby el. formulářů Publikování Excel tabulek Integrace BI dat Publikování InfoPath formulářů Editování a odesílání v prohlížeči Centralizovaný katalog formulářů a sledování živ. cyklu dokumentu Sledování projektů Plánování, rozvržení, alokace zdrojů Reportování stavu Analýza a optimalizace portfolia Sleduje aktiva, činnosti & produkty Plánování a analýza životního cyklu Some of the 2007 Microsoft Office Servers will require two levels of client access licenses in order to take advantage of all of the features and capabilities, while others will only require one as had previously been the case. In some instances, as will Office Groove Server, there are no client access license requirements. The terms Base CAL and Additive CAL are descriptive only, not the product names. Client access licenses will continue to be available in ether per user or per device options. Vlastní server s integrací do AD Nasazení, správa & integrace klientů Relay Manager & Data Bridge „provozní“ server netřeba CAL

25 Architektura Office SharePoint Serveru

26 Výhody SharePoint Serveru
Integrace s klientskými aplikacemi, ovým klientem a webovými prohlížeči Předdefinované pracovní toky Revize dokumentu, schválení dokumentu, sledování řešení problému, sběr podpisů… Modifikace těchto toků pomocí Visual Studio 2005, SharePoint Designer Úplná správa obsahu Uplatňování retenčních politik, auditů, … Řízení přístupu k informacím pomocí IRM Podpora převytváření obsahu Podpora tvorby webového obsahu, jeho schvalování a publikace v naplánovaném termínu Speciální typ knihoven pro vytváření jazykových verzí dokumentů Podpora přístupu k informacím z různých zdrojů Přístup k datům ze Siebel CRM, SAP díky konektorům do SharePoint Spravovaný centrální depozitář dokumentů

27 Výhody SharePoint Serveru
Vyhledávání lidí a informací Nový vyhledávací nástroj zvyšující relevantnost obsahu Vyhledávání informací, odborníků, webů Notifikace při změně výsledků dotazu Sběr dat do elektronických formulářů Sběr dat od zaměstnanců, dodavatelů, zákazníků pomocí formulářů v prohlížečích Okamžitá validace, okamžité načtení dat do podnikových aplikací Sdílení obchodních dat při zachování ochrany citlivých informací Excel services dovolují publikovat sešit, list, rozsah při zachování výpočetní funkcionality Jedna „aktualizovaná verze pravdy“ pro všechny Centralizace ukazatelů hospodaření organizace Integrace dat z různých zdrojů Použití KPI, grafické znázornění Platforma pro mgmt. Intranetů, extranetů, LOB aplikací Založená na standardech XML, SOAP Modifikovatelná prostřednictvím Visual Tools, SharePoint Designer

28 Office SharePoint Server 2007
4/9/2017 7:11 PM Office SharePoint Server 2007 Vyhledávání Integrace dat Formuláře Mgmt dat & reportování Obchodní data organizace Business data library Integrace webových částí Správa, publikování, vytváření a vyplňování formulářů Publikování excel. tabulek Reportovací centrum Office SharePoint Server Enterprise CAL Pracovní toky Správa dokumentů a webového obsahu Přizpůsobení, zabezpečení a správa Přizpůsobitelné vyhledávání informací a lidí (expertů) Personalizace Nasazení Správa webu Office SharePoint Server CAL 5 předdefino-vaných toků Reportování pro ECM Politiky Správa Auditování Správa záznamů Office SharePoint Server 2007 will unify portal and content management, business insight and business process capabilities to help organizations collaborate more effectively, make more-informed decisions and control content. In addition, Office SharePoint Server 2007 will give IT professionals the tools they need for server administration, application extensibility and interoperability. Mgmt. projektů Týmová spolupráce Windows Workflow Foundation Administrativa a nasazení Stav a historie Depozitář, verzování, metadata Základní správa dokumentů Infrastruktura pro správu webu a pracovní role Vyhledávání textu a týmových webů Aplikace pro sledování problému Pracovní prostory pro projekty Pracovní prostory a jejich nástroje Blogy Windows SharePoint Services* *Jsou částí serveru Windows Server a jeho CAL licencí

29 Office Forms Server 2007 Formuláře
4/9/2017 7:11 PM Office Forms Server 2007 Publikování InfoPath formulářů a jejich konverze do webových formulářů Upravování/odesílání InfoPath formulářů pomocí webových prohlížečů Centralizovaný katalog formulářů a správa jejich životního cyklu Office SharePoint Server Enterprise CAL Integrace dat Správa dat a reportování Fulltextové prohledávání formulářů Publikování Excel. tabulek Formuláře Plná správa a nasazení formulářů Katalog formulářů a hostování ASPX 5 výchozích pracovních toků Není Single Sign-On Neprohledává formuláře Nemá šablony pracovního toku Office Forms Server 2007 will provide a scalable, security-enhanced, standards-based solution that centralizes control and management of electronic forms by allowing customers to use a common Web browser to interact with information. It will help streamline organizations’ forms-driven business processes with existing systems. Office SharePoint Server CAL Single Sign-On Šablony pracovních toků Správa dokumentů a webového obsahu

30 Office Groove a Groove Server 2007
4/9/2017 7:11 PM Office Groove a Groove Server 2007 Vlastní server organizace integrovaný do AD Nasazení, správa a integrace klientů Zajišťuje fce Relay, Manager & Data Bridge Public (veřejný) Relay Service Firewall Externí použití Hostovaný (pronajímaný) Relay & Manager Service Možnost použití i bez připojení k síti While, at its core, Groove is decentralized desktop collaboration software, that utilizes modified peer-to-peer architecture. It allows people to connect securely firewalls, enabling collaboration with disconnected employees and partners. Groove, out of the box, just works. It works because of something called a relay server. The relay service is nothing more than a store-and-forward message queue, a router with a disk if you will. It enables you to: Bring teams together quickly – create workspaces without IT assistance and invite anyone, even from outside the firewall. Collaborate in or out of the office – access workspace information on your laptop any time and anywhere. Stay in sync automatically – Groove automatically sends your work to the team; no s, uploads or downloads to worry about. Customers who purchase Groove as a retail product, either as a stand-alone or as part of an Office suite, will automatically connect to our Public Relay service and immediately have access to everything you see here. No application logic lives on the relay serer, no data persists there, and all data that passes through there is fully encrypted. When customers purchase Groove through Volume Licensing, they can take advantage of our Enterprise Services Offering which provides hosted management capabilities for relay, management, and data bridge components. These are targeted at pilots and smaller deployments in the enterprise and mid-market segments. Office Groove Server 2007, available via volume licensing, contains it’s own relay, management and data bridge components. This is targeted at upper mid-market and enterprise customers who would like to bring Groove management capabilities in-house. Today, Groove’s volume licensing contracts are separate from the Microsoft volume licensing programs and agreements. These Groove 2007 volume license offerings will become available through your customer’s existing Microsoft volume licensing agreements at launch. In the US, there is a dedicated team focused on Groove sales, so work with them to integrate Groove into your account plans now. Interní použití Vlastní vnitrofiremní Relay, Manager & Data Bridge Server

31 Skupinové klientské licence (CALy)
4/9/2017 7:11 PM Skupinové klientské licence (CALy) SQL (volitelně, za další poplatek) Komunikace, spolupráce a uplatňování zásad práce s dokumenty Okamžité zasílání zpráv, sledování přítomnosti Unified messaging IRM Monitorování a aktualizace klientů a serverů Pořádání webových konferencí Bezpečnost klientů a serverů Řešení pro webové formuláře Business data konektory Security Subscription Suite Exchange Server Enterprise Edition Windows Rights Management Services Desktop Microsoft Operations Manager Office “Live” Server Office “Live” Enterprise Office SharePoint Server 2x cena Core CAL suite MICROSOFT CONFIDENTIAL – INTERNAL USE ONLY The Enterprise CAL Suite represents a discount of more than 50% over purchasing the individual component CALs. Customers with active Software Assurance or EA in place will have the following step-up options: Core CAL Suite  can purchase step up to  Enterprise CAL Suite These customers will have the option to purchase these step-ups once the 2007 Office System products become available on the volume licensing price lists. Windows Server Exchange Server Standard Edition Systems Management Server Office SharePoint Server Základ IT infrastruktury Platforma, skupinové politiky, identita, bezpečnost Systems management Podnikový portál a vyhledávání Weby pro týmovou spolupráci ECM Windows Server Exchange Server Standard Edition Systems Management Server Office SharePoint Server Bez změny ceny

32 Office SharePoint Enterprise CAL Mohou rovněž dokoupit:
4/9/2017 7:11 PM Možnosti přechodu Pro multilicenční zákazníky se SA Step-Up na: s SA Se stává nebo s SA s SA Step-Up na: s SA s SA Step-Up na: s SA s SA Office SharePoint Enterprise CAL Mohou rovněž dokoupit: Office SharePoint Designer 2007 is a new product based on Microsoft Office FrontPage technologies. The new product name reflects the emphasis on creating and customizing Microsoft SharePoint Web sites and building workflow-enabled applications on SharePoint technologies. & CAL s SA & Core CAL s SA s SA s SA Step-Up na:

33 Platformy dnes a pro verzi 2007 Office systému
4/9/2017 7:11 PM Platformy dnes a pro verzi 2007 Office systému Aplikace Systémy Servery Desktop Professional Dnes Professional Desktop Prior to Office 2007, EA customers had the ability to choose a single Desktop Platform. Starting with Office 2007, customers will have the ability to choose either the Professional Desktop platform or the new Enterprise Desktop platform. systém 2007 Enterprise Desktop

34 © 2006 Microsoft Corporation. All rights reserved.
4/9/2017 7:11 PM … demo, Tomáš Kutěj © 2006 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS OR IMPLIED, IN THIS SUMMARY.


Stáhnout ppt "Information Worker Petr Bobek, Product Manager, pbobek"

Podobné prezentace


Reklamy Google