Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
NÁZEV: VY_32_INOVACE_495_Základní a určovací skladební dvojice
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_495_Základní a určovací skladební dvojice AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM: 5., VZDĚL. OBOR, TÉMA: Český jazyk, Věta ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4
2
Anotace Materiál je určen žákům 5. ročníku k opakování učiva základní skladební dvojice a prohloubení učiva o větě – určování a vyznačování určovacích skladebních dvojic. Cílem materiálu je opakování učiva o větě – vyznačení základní skladební dvojice a prohloubení učiva – vyznačení určovacích skladebních dvojic.
3
Věta uspořádaný celek složený ze slov můžeme ji vyslovit nebo napsat
vždy obsahuje sloveso v určitém tvaru
4
Základní skladební dvojice
podmět a přísudek kdo co? co dělá? Př.: Psi štěkali.
5
Určovací skladební dvojice
další (vedlejší) vztahy ve větě závislost ostatních slov a výrazů ve větě na podmětu či přísudku Př.: Sousedovi psi štěkali na měsíc.
6
Vyznač základní a určovací skladební dvojice
Lesem se rozléhaly silné rány. Divocí koně řehtali v ohradě. Malé děti si hrály na pískovišti. Můj strýc je dobrým lékařem. Bílý racek vylétl do výšky. Mirek se učí vyjmenovaná slova.
7
Řešení Lesem se rozléhaly silné rány. Divocí koně řehtali v ohradě.
8
Řešení Malé děti si hrály na pískovišti. Můj strýc je dobrým lékařem.
9
Řešení Bílý racek vylétl do výšky. Mirek se učí vyjmenovaná slova.
10
Citace Ilustrace:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.