Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAlexander Horák
1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2503 Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_456 Jméno autora:Mgr. Pavel Šíma Třída/ročník:6.A Datum vytvoření:??? Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Tematická oblast: Fyzikální veličiny Předmět: Fyzika Výstižný popis způsobu využití nebo metodické pokyny: Prezentace slouží k seznámení žáků se základními pojmy vybrané kapitoly převážně frontální formou. Jednotlivé kroky jsou spouštěny podle potřeby vyučujícího jednotlivým kliknutím.
2
Objem jako FV EU OPVK VY_32_INOVACE_456
3
Opakování: 2rozměrné obrazce mají: - o- obvod (součet délek hran ohraničujících plochu obrazce ) - obsah (plochu, výměru)
4
Objem tělesa udává, jak velký prostor těleso zaujímá. Základními 3D objekty jsou: a a a KRYCHLEKVÁDR b a c V =....
5
S krychlí souvisí i název základní jednotky objemu: 1m 3 … 1 krychlový metr - dm 3, cm 3, mm 3 a třeba i km 3 1m V =.. = 1m 3 1m 3
6
1 l …..1 litr 1 hl = 100 l …hektolitr Jednotkou objemu jsou i nebo tvz. „duté“ jednotky: 1 dl = 0,1 l … decilitr 1 l = 10 dl 1 cl = 0,01 l …centilitr 1 l = 100 cl 1 ml = 0,001 l …ml 1 l = 1000 ml
7
Složitější 3D tělesa se skládají z těch základních:
8
Často je potřeba porovnat 2 objemy (kolik krabic o objemu V 1 se dá naskládat do skříně s objemem V 2 : V1V1 V2V2 počet krabic …. x x = V 2 : V 1
9
Vypracoval: Mgr. Pavel Šíma ZŠ Mikulov, Valtická 3, okres Břeclav Zdroje: www.wikipedie.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.