Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilOtakar Soukup
1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: 600 150 585 NÁZEV: VY_32_INOVACE_146_Bod, čára, přímka - opakování AUTOR: Jana Dzubáková ROČNÍK, DATUM: 3., 25. 7. 2012 VZDĚL. OBOR, TÉMA: Matematika, Geometrie-bod, čára, přímka ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4
2
Anotace Materiál je určen žákům 3.ročníku k opakování pojmů: bod, čára, přímka.
3
Už si někdy viděl pavučinu? Podívej se na obrázek a pozoruj. Jsem pavouk Eda a toto je moje pavučina. V místech, kde se vlákna pavučiny potkávají, vznikají záchytné body.
4
PAMATUJ SI: Bod je přesně to místo, kde se čáry potkávají- protínají. Body značíme vždy velkým tiskacím písmenem. Geometrické útvary pojmenováváme podle bodů ve vrcholech. + AB CD A
5
Na obrázku pozoruj různé čáry, poznáš, které jsou nakreslené od ruky a které narýsované?
6
PAMATUJ SI: Rýsované čáry-pomocí pravítka- jsou přímé čáry= přímka. + =PŘÍMKA Přímka je přímá čára, která ve skutečnosti nikde nezačíná ani nekončí. Do sešitu tedy rýsujeme jen části přímek. Přímka není omezená, a proto nemůžeme změřit její velikost.
7
Podívej se, jak se přímky označují. Pak si vezmi sešit, rýsovací potřeby a pár pěkných přímek si narýsuj, pojmenuj. Přímky se označují malými písmeny a, b, c …, do sešitu píšeme psacím písmem. a b c d
8
Citace www.office.microsoft.com
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.